اختلال در دسترسي به نسخه تحت وب واتساپ در سراسر كشور
ديروز برخي متخصصان ايراني در فضاي مجازي گزارش كردند كه در دسترسي به نسخه تحت وب پيامرسان واتساپ با اشكال مواجه شدهاند. آنها ميگفتند تنها با اتصال ويپيان قادر به استفاده از نسخه تحت وب واتساپ هستند. ظاهرا اين اشكال در متخصصان اينترنت اپراتور ايرانسل پررنگتر است.
نائبرئيس هيأتمديرهي شركت ارتباطات زيرساخت ايران به اخبار تخصصي، علمي، تكنولوژيكي، فناوري مرجع متخصصين ايران گفت كه اشكالي در ارسال و دريافت فايل ايجاد شده؛ همچنين شركت زيرساخت نقشي در ايجاد اشكال نداشته است. سجاد بنابي به خبرنگار اخبار تخصصي، علمي، تكنولوژيكي، فناوري مرجع متخصصين ايران گفت كه اين اشكال ازسوي شركت مادر واتساپ، يعني فيسبوك بهوجود آمده و درحال رفعشدن است.
بهگفتهي بنابي، اشكال روتينگ، مانع از دسترسي برخي متخصصان و ارسال و دريافت فايل در نسخه تحت وب واتساپ شد؛ اما فيسبوك اطلاع داده كه تا ۲۴ ساعت آينده، اين اشكال حل ميشود.
بااينحال، مطالعه اخبار تخصصي، علمي، تكنولوژيكي، فناوري مرجع متخصصين ايران از سايت mxtoolbox كه مجموعه ابزاري براي مطالعه عملكرد سايتهاي مختلف دردسترس متخصصان قرار ميدهد، اطلاعات ديگري را نشان ميدهد. باتوجهبه ميزباني نسخهي تحت وب واتساپ در DNSهاي فيسبوك و فيلتربودن اين شبكه اجتماعي در كشور، احتمال دارد كه دليل عدم دسترسي متخصصان و اختلال در نسخهي تحت وب واتساپ، تغيير DNS نسخهي تحت وب پيامرسان مذكور باشد.
وزير ارتباطات نيز در پاسخ به سؤالي در همينباره در استوري حساب اينستاگرام خود نوشت: «اشكال نسخهي وب و دسكتاپ واتساپ، ازسمت سرورهاي آنها است و ارتباطي به شبكهي ايران ندارد. بهطور مشخص، ترافيك اين نرمافزار كه ازسمت شركت آمازون ارائه ميشود، دچار اشكال است. همكارانم درحال پيگيري هستند اما هنوز ازسوي آنها، زماني براي رفع اشكال اعلام نشده است.»
آيا شما خوانندگان گرامي اخبار تخصصي، علمي، تكنولوژيكي، فناوري مرجع متخصصين ايران هم در استفاده از نسخهي تحت وب واتساپ با اشكال مواجه شدهايد؟ انديشه متخصصيناتهاي خود را دراينباره با ما درميان بگذاريد.
هم انديشي ها