آي گپ دومين دوره جايزه سال «استيكر» را برگزار مي‌كند

سه‌شنبه ۶ آبان ۱۳۹۹ - ۱۸:۰۰
مطالعه 2 دقيقه
مرجع متخصصين ايران
آي‌گپ دومين دوره جايزه سال «استيكر» را با همكاري رسانه‌اي سايت «روز رنگ» و همراه اول برگزار مي‌كند.
تبليغات

آيگپ دومين دوره جايزه سال «استيكر» را باتوجه‌به استقبال هنرمندان از دوره‌ي پيشين اين رويداد و به دبيري سيدمسعود شجاعي‌طباطبايي برگزار مي‌كند. در دوره‌ي دوم مسابقه، سايت «روز رنگ» و همراه اول با آي‌گپ همكاري مي‌كنند.

دومين دوره جايزه سال «استيكر» از مهر آغاز شد و تا ۲۳ دي‌ سال جاري، هم‌زمان با روز جهاني استيكر و اختتاميه‌ي مراسم، ادامه خواهد داشت. هنرمندان مي‌تواند با شركت در كارگاه‌هاي يادگيريي الكترونيك از ۱۵ آبان، با ساختار و نوع طراحي استيكرهاي ثابت و متحرك آشنا شوند.

مهلت ارسال آثار در مرحله اول براي هر دو بخش، ۲۱ آذر و زمان انتخاب آثار مرحله‌ي اول ۲۴ آذر و زمان اعلام اسامي راه‌يافتگان به نمايشگاه ۲۵ آذر اعلام شد.

مهلت ارسال آثار در مرحله‌ي دوم ۱۵ دي و داوري نهايي ۲۰ دي و مراسم اختتاميه و اهداي جوايز ۲۳ دي ۱۳۹۹ خواهد بود. رايانامهي با آدرس Stickerprize@igap.net هم براي ارسال آثار اعلام شده است.

پوستر دومين دوره جايزه سال «استيكر» با الهام از كهن‌ترين انيميشن جهان طراحي شده است.

مرجع متخصصين ايران پوستر دومين مسابقه سال استيكر آيگپ

اين پوستر را محسن سپاهي طراحي كرده است و نخستين پويانمايي جهان سفالينه‌اي با نقش يك بز محسوب مي‌شود كه در پنج حركت به‌سمت درختي مي‌جهد و برگ‌هاي آن را مي‌خورد. اين جام سفالي كه قدمت آن به هزاره‌ي سوم پيش از ميلاد برمي‌گردد، در ميان يافته‌هاي كوچك و بزرگ باستان‌شناسان در وسعت ۱۵۱ هكتاري «شهر سوخته» پيدا شده و انديشه متخصصين متخصص كارشناسان را بيش از ساير آثار مكشوفه به خود جلب كرده است. جام سفالي به‌عنوان نخستين پويانمايي جهان نيز مطرح شده است.

برخي معتقدند تصاوير منقوش بر اين سفالينه بيانگر داستان زيباي باستاني ايراني با نام «درخت آسوريك» است. تحقيقات نشان داده كه اين نقش قديمي‌ترين ايده‌ي هنرمندان باستان براي ارائه‌ي تصوير متحرك و به‌تعبير امروزي، انيميشن است.

تبليغات
جديد‌ترين مطالب روز

هم انديشي ها

تبليغات

با چشم باز خريد كنيد
اخبار تخصصي، علمي، تكنولوژيكي، فناوري مرجع متخصصين ايران شما را براي انتخاب بهتر و خريد ارزان‌تر راهنمايي مي‌كند
ورود به بخش محصولات