نماد اعتماد الكترونيكي ۱۲۶۶ كسب و كار اينترنتي تعليق شد

سه‌شنبه ۴ آذر ۱۳۹۹ - ۱۴:۱۰
مطالعه 2 دقيقه
مرجع متخصصين ايران
مركز توسعه تجارت الكترونيكي در شش‌ماهه‌ي اول سال، دو هزار و ۸۵۰ كسب‌وكار متخلف را شناسايي و نماد اعتماد الكترونيكي يك هزار و ۲۶۶ مورد را تعليق كرد.
تبليغات

مركز توسعه تجارت الكترونيكي اعلام كرد در شش‌ماهه‌ي اول سال، تعداد دو هزار و ۸۵۰ كسب‌وكار متخلف شناسايي كرده كه نماد اعتماد الكترونيكي يك هزار و ۲۶۶ مورد آن‌ها تعليق شده است. اين امر با بهره‌گيري از ابزار پايشگر هوشمند صورت گرفت كه به‌منظور نظارت بر كسب‌وكارهاي اينترنتي راه‌اندازي شد.

به گزارش روابط عمومي مركز توسعه تجارت الكترونيكي، پايشگر هوشمند تعداد ۳۲۵ هزار كسب ‌و كار را پايش و دو هزار و ۸۵۰ كسب‌وكار متخلف را شناسايي كرده است. تخلف كسب‌وكارها كه توسط پايشگر هوشمند شناسايي شده، شامل موارد زير مي‌شود:

  • ارائه‌ي كالا و خدمات ممنوعه
  • فعال بودن درگاه پرداخت كسب‌وكارهاي فاقد نماد اعتماد الكترونيكي يا داراي نماد تعليق‌شده
  • جعل نماد اعتماد الكترونيكي
  • عدم بارگذاري وب‌سايت كسب‌وكارها
  • انتقال وب‌سايت‌ كسب‌وكارهاي بدون نماد اعتماد الكترونيكي روي وب‌سايت كسب‌‌وكارهاي نماددار
  • فيشينگ در كسب‌و‌كارهاي داراي نماد اعتماد الكترونيكي
  • تطابق نداشتن كالا و خدمات ارائه‌شده با اظهار طبقه‌بندي مد انديشه متخصصين كسب‌وكار
  • تطابق نداشتن شخصيت حقيقي يا حقوقي اظهارشده با شخصيت ارائه‌شده در وب‌سايت كسب‌و‌كار

مركز توسعه تجارت الكترونيكي به‌‌عنوان متولي ساماندهي و نظارت بر كسب‌وكارهاي اينترنتي، با ايجاد درگاه يكپارچه‌ي نظارت توانسته است كسب‌‌وكارها را به‌ شكل متمركز پايش كند و سعي دارد از وقوع تعداد تخلفات زيادي جلوگيري كند.

استفاده از ربات پايشگر هوشمند هم در راستاي همكاري با دستگاه‌‌هاي ناظر صورت گرفته است. پايشگر هوشمند از هوش مصنوعي و الگوريتم  يادگيري عميق ماشين و پردازش تصوير در اجراي سناريوهاي تخلف استفاده مي‌كند و تاكنون توانسته است هشت سناريوي تخلف با اين روش پياده‌سازي كند. قرار است سناريوهاي ديگري براي شناسايي تخلف در كسب و كارهاي اينترنتي پياده‌سازي شود تا بتوان با استفاده از هوش مصنوعي، نياز به پايش انساني را بيش‌ازپيش كاهش داد و درصد خطاي نظارت را تا حد ممكن به حداقل رساند.

تبليغات
جديد‌ترين مطالب روز

هم انديشي ها

تبليغات

با چشم باز خريد كنيد
اخبار تخصصي، علمي، تكنولوژيكي، فناوري مرجع متخصصين ايران شما را براي انتخاب بهتر و خريد ارزان‌تر راهنمايي مي‌كند
ورود به بخش محصولات