وزارت ارتباطات ۲۴ ساعت به اپراتورها براي رفع اختلال كلاب هاوس مهلت داد (پايان مهلت اپراتورها)

دوشنبه ۲۳ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۵:۵۵
مطالعه 3 دقيقه
مرجع متخصصين ايران
سازمان تنظيم مقررات طي نامه‌اي هشدارآميز به سه اپراتور اصلي كشور، خواستار رفع اختلال شبكه كلاب‌هاوس شد.
تبليغات

از ۱۹ فروردين، دسترسي به شبكه اجتماعي كلاب‌ هاوس روي شبكه همراه اول، ايرانسل و مخابرات ايران با اختلال مواجه شد. اپراتورهاي مذكور در واكنش به اين اتفاق، ايجاد اختلال را رد كردند و گفتند حكم در مورد ايجاد اختلال روي اين شبكه اجتماعي دريافت نكرده‌اند. بااين‌حال اختلال كلاب‌هاوس بعد از سه روز همچنان ادامه دارد.

حال سازمان تنظيم مقررات وزارت ارتباطات به سه اپراتور اصلي كشور اولتيماتومي ۲۴ ساعته براي رفع اختلال مشهود در كلاب هاوس داده است. به گزارش روابط‌عمومي وزارت ارتباطات و فناوري اطلاعات، نامه رئيس سازمان تنظيم مقررات روز گذشته خطاب به مديرعامل سه اپراتور همراه اول، ايرانسل و مخابرات ايران ابلاغ شد.

حسين فلاح جوشقاني در اين نامه نوشته است كه مستندات متخصص نشان مي‌دهد اختلال در دسترسي به كلاب‌هاوس توسط اين سه اپراتور مشاهده شده و داراي استمرار است. وي با يادآور شدن ماده‌اي قانوني نوشته است:

با توجه به ماده ۷۳۷ قانون مجازات اسلامي، (ايجاد) اختلال عمدي (در ارتباطات) جرم‌انگاري شده و براي مرتكبين آن مجازات‌هايي در انديشه متخصصين گرفته شده است.

ماده مذكور اشاره مي‌كند كه هر كس به‌طور غير مجاز با اعمالي از قبيل وارد كردن، انتقال دادن، پخش، حذف كردن، متوقف كردن، دست‌كاري يا تخريب داده‌ها يا امواج الكترومغناطيسي يا نوري، سامانه‌هاي رايانه‌اي يا مخابراتي ديگري را از كار بيندازد يا كاركرد آن‌ها را مختل كند، به حبس از شش ماه تا دو سال يا جزاي نقدي از ده ميليون ريال تا چهل ميليون ريال يا هر دو مجازات محكوم خواهد شد.

وزارت ارتباطات خاطرنشان كرده است كه بند ف ماده ۳ قانون وظايف و اختيارات اين وزارت‌خانه نيز آن‌ها را طبق قانون، مأمور حراست و حفاظت از تبادل اطلاعات در شبكه‌هاي اطلاع‌رساني مي‌كند. در نامه همچنين متذكر شده است درصورت وجود دستور قضايي براي ايجاد اختلال روي كلاب‌هاوس، اپراتورها ملزم هستند رونوشتي از آن براي سازمان ارسال كنند و درصورت نبود حكم بايد ظرف ۲۴ ساعت آينده اختلال را رفع و گزارش مكتوب آن را ارسال كنند.

وزارت ارتباطات درانتها اضافه كرده است كه در صورت استمرار اين اختلال و با توجه به جمع‌آوري ادله متخصص، گزارش رخداد جرم براي پيگيري قضايي به دادسرا ارائه و درخواست پيگرد قضايي آمران و عاملان اين اختلال ثبت و پيگيري خواهد شد.

به‌روزرساني:

به گزارش روابط عمومي وزارت ارتباطات، با پايان التيماتوم ۲۴ ساعته وزارت ارتباطات به اپراتورهاي همراه اول، ايرانسل و مخابرات براي ايجاد اختلال عمدي در شبكه اجتماعي كلاب هاوس، سازمان تنظيم مقررات و ارتباطات راديويي از اين اپراتورها شكايت كرد.

شكايت سازمان تنظيم مقررات صبح امروز ۲۳ فروردين، با موضوع اختلال عمدي اپراتورهاي مذكور در سامانه‌هاي رايانه‌اي و مخابراتي و با استناد به ماده ۷۳۷ قانون مجازات اسلامي به دادسراي عمومي و انقلاب تهران تسليم شد. بر اساس ماده ۷۳۷ قانون مجازات اسلامي، ايجاد هرگونه اختلال در ارتباطات كشور جرم تلقي مي‌شود.

جديد‌ترين مطالب روز

هم انديشي ها

تبليغات

با چشم باز خريد كنيد
اخبار تخصصي، علمي، تكنولوژيكي، فناوري مرجع متخصصين ايران شما را براي انتخاب بهتر و خريد ارزان‌تر راهنمايي مي‌كند
ورود به بخش محصولات