چگونه سيمكارت گمشده ايرانسل را بسوزانيم يا مسدود كنيم؟

شنبه ۶ آبان ۱۴۰۲ - ۱۰:۳۰
مطالعه 6 دقيقه
مرجع متخصصين ايران سيم كارت ايرانسل
اين مطلب يادگيري جامعي است درباره اينكه از چه روش‌هايي مي‌توانيد سيمكارت ايرانسل خود را بسوزانيد تا غيرفعال شود.
تبليغات

اگر موبايل موبايل شما را دزديده باشند يا سيمكارتتان را گم كرده باشيد اولين اقدامي كه بايد انجام دهيد اين است كه سيمكارتتان را بسوزانيد. با توجه به اينكه سيمكارت‌ها رمز ندارند و هر كسي كه به آن دسترسي داشته باشد مي‌تواند از سيمكارت هر استفاده‌اي بكند، لازم است براي جلوگيري از سوءاستفاده ديگران از سيمكارتي كه به نام شما است، جلوگيري كنيد.

بنابراين، يكي از كارهايي كه بايد بتوانيد انجام دهيد و با آن آشنا باشيد نحوه سوزاندن و غيرفعال كردن سيمكارت است. براي اين كار بسته به اينكه سيمكارت شما متعلق به كدام اپراتور باشد، روش‌هاي سوزاندن آن تفاوت پيدا مي‌كند.

اگر شما مشترك اپراتور ايرانسل هستيد و حالا به هر دليلي مي‌خواهيد سيمكارتتان را بسوزانيد اين مطلب را تا انتها بخوانيد. اخبار تخصصي، علمي، تكنولوژيكي، فناوري مرجع متخصصين ايران تمام راه‌ها براي انجام اين كار را به شما يادگيري مي‌دهد.

نحوه سوزاندن سيمكارت ايرانسل

دزديده شدن سيمكارت، گم شدن سيمكارت، ثبت سيمكارت‌هايي به نام شخص بدون اينكه فرد از آن اطلاع داشته باشيد يا ترجيح فرد براي غيرفعال كردن سيمكارتش همگي از جمله دلايل سوزاندن و غيرفعال كردن سيمكارت است. براي اينكه بتوانيد سيمكارت ايرانسل خود را بسوزانيد راه‌هاي حضوري و غيرحضوري مختلفي پيش رو داريد.

اين نكته را هم در انديشه متخصصين داشته باشيد كه بد نيست هرازگاهي مطالعه كنيد و ببينيد كه چند سيمكارت به نام شما ثبت شده است؛ با توجه به اينكه امكان دارد از سيمكارت‌هايي كه به نام شما است سوءاستفاده شود اين راه‌هاي استعلام سيمكارت‌هاي ثبت‌شده به نام شخص را بياموزيد و اگر متوجه شديد سيمكارتي به نام شما ثبت شده كه از آن خبر نداريد، بلافاصله آن را بسوزانيد.

سوزاندن سيمكارت ايرانسل به روش‌ غيرحضوري

براي اين كه بتوانيد به محض گم شدن، دزديده شدن يا اطلاع پيدا كردن از اينكه سيمكارت‌هايي جز سيمكارت خودتان به نام شما ثبت شده است، در سريع‌ترين زمان ممكن آن را غيرفعال كنيد، مي‌توانيد از دو روش تلفني و اينترنتي استفاده كنيد. براي استفاده از اين روش‌ها بايد از طريق سوزاندن سيمكارت ايرانسل با پوكه اقدام كنيد.

در روش‌هاي غير حضوري بايد پوكه سيمكارت ايرانسل را در اختيار داشته باشيد، چون به سريال سيمكارت كه روي پوكه درج شده نياز داريد.

در انديشه متخصصين داشته باشيد كه همه روش‌هاي غيرحضوري صرفاً براي سوزاندن و غير فعال كردن به‌صورت موقتي است و براي سوزاندن دائمي سيمكارت حتماً بايد به‌صورت حضوري اقدام كنيد.

سوزاندن سيمكارت ايرانسل با تلفن

همان‌طور كه پيش از اين توضيح داده شد، شما براي اين كه بتوانيد سيمكارت ايرانسل خود را به‌صورت تلفني بسوزانيد بايد شماره سريال سيمكارت را بدانيد. سريال سيمكارت روي پوكه سيمكارت (قابي كه سيمكارت در آن قرار دارد) درج شده است و از طريق آن مي‌توايند براي سوزاندن سيمكارت ايرانسل با كد اقدام كنيد.

اگر مي‌خواهيد تماس تلفني براي سوزاندن سيمكارت را با يك خط ايرانسلي برقرار كنيد بايد كد سوزاندن سيمكارت ايرانسل را شماره‌گيري كنيد. براي اين كار با خط ايرانسل كد ۷۰۰ يا ۷۰۳۳ را شماره‌گيري كرده و پس از برقراري تماس، بخش «تماس با اپراتور» را انتخاب كنيد؛ سپس شماره سريال سيمكارتي كه قصد سوزاندنش را داريد، اعلام كنيد. به اين ترتيب، درخواست سوزاندن و غير فعال كردن سيمكارت مذكور ثبت مي‌شود.

چنانچه قصد داريد با يك شماره و خط غير ايرانسلي اقدام به برقراري تماس تلفني براي ثبت درخواست سوزاندن سيمكارت كنيد، بايد با شماره ۰۹۳۷۷۰۳۳۰۰۰ تماس بگيريد. در ادامه لازم است با اپراتور صحبت كرده و پس از ارائه سريال سيمكارت مورد انديشه متخصصين درخواست سوزاندن آن را بدهيد.

سوزاندن سيمكارت ايرانسل با اينترنت

در ميان روش‌هاي غيرحضوري سوزاندن و غير فعال كردن سيمكارت ايرانسل، به‌جز روش تلفني سوزاندن سيمكارت به‌صورت الكترونيك هم امكان‌پذير است. براي انجام اين كار بايد اپليكيشن يا وب‌اپليكيشن ايرانسل من را دانلود كنيد، در اين اپليكيشن حساب متخصصي ايجاد كرده و وارد آن شويد.

پس از ورود به اپليكيشن يا وب‌اپليكيشن ايرانسل من بايد وارد بخش «حساب من» شويد. در ادامه وارد بخش «پروفايل» شده و در ميان تمام گزينه‌ها، روي گزينه «مسدود كردن/رفع مسدوديت» بزنيد.

با انتخاب اين بخش بايد در صفحه بعد دليل خود براي مسدود كردن سيمكارتتان را انتخاب كنيد و در نهايت روي گزينه «قطع يكطرفه» بزنيد. در ميان دلايلي كه براي مسدودسازي سيمكارت آمده بايد يكي از دو گزينه «دستگاه تلفن همراه/سيم‌كارت را گم كرده‌ام» يا «درخواست قطع موقت سيم‌كارت را دارم» را انتخاب كنيد تا درخواست شما انجام شود.

مرجع متخصصين ايران ايرانسل من
مرحله اول
مرجع متخصصين ايران ايرانسل من
مرحله دوم
مرجع متخصصين ايران ايرانسل من
مرحله سوم
مرجع متخصصين ايران ايرانسل من
مرحله چهارم

اگر قصد داريد فقط براي مدت كوتاهي سيمكارت ايرانسل خود را مسدود كنيد براي رفع اين مسدوديت بايد در اپليكيشن ايرانسل من همين مراحل را طي كنيد تا دوباره سيمكارتتان فعال شود.

سوزاندن سيمكارت ايرانسل به روش‌ حضوري

همان‌طور كه در قسمت‌هاي قبل توضيح داده شد، شما براي اينكه بتوانيد سيمكارت ايرانسل خود را براي هميشه و به‌صورت دائمي بسوزانيد تا غير فعال شود چاره‌اي جز مراجعه حضوري به نمايندگي ايرانسل نداريد.

در واقع، طبق اعلام اپراتور ايرانسل، حتي اگر به روش غير حضوري، يعني از طريق تلفن يا اپليكيشن اقدام به مسدودسازي سيمكارت ايرانسل خود كرده باشيد، براي اينكه سيمكارت شما به‌صورت كامل و براي هميشه مسدود و غير فعال شود، كافي نيست. براي سوزاندن دائمي سيمكارت راهي جز مراجعه به يكي از دفاتر نمايندگي ايرانسل نداريد.

در روش مراجعه حضوري به يكي از دفاتر نمايندگي ايرانسل هيچ نيازي به در اختيار داشتن پوكه سيمكارتي كه قصد داريد آن را بسوزانيد، نداريد؛ چون در اين روش نيازي نيست به متصدي دفتر نمايندگي ايرانسل سريال سيمكارتتان را بگوييد.

شما در اين روش كافي است آدرس نزديك‌ترين دفتر نمايندگي ايرانسل را پيدا كرده، به اين مركز مراجعه كنيد و با اعلام شماره ايرانسلي كه مي‌خواهيد آن را مسدود كنيد به متصدي اين دفتر، از او بخواهيد سيمكارتتان را براي هميشه مسدود و غير فعال كند. محض اطمينان كارت ملي را هم همراهتان ببريد تا متصدي اطمينان پيدا كند كه شما صاحب همان سيمكارتي هستيد كه قصد سوزاندنش را داريد.

سوزاندن سيمكارت ايرانسل با كد ملي

در هيچ‌يك از روش‌هايي كه براي سوزاندن سيمكارت ايرانسل در انديشه متخصصين گرفته شده، امكان سوزاندن با كد ملي وجود ندارد. در روش‌ تلفني لازم است سريال سيمكارت را در اختيار داشته باشيد و در روش سوزاندن سيمكارت با اينترنت هم بايد از طريق خط موبايل ايرانسلي خود در اپليكيشن ايرانسل من حساب متخصصي ايجاد كنيد و براي سوزاندن سيمكارت اقدام كنيد.

در روش حضوري اما براي اينكه ثابت كنيد سيمكارت ايرانسلي كه قصد سوزاندن و غير فعال كردنش را داريد، متعلق به شما است، بايد كارت ملي يا كد ملي خود را به متصدي حاضر در نمايندگي ايرانسل ارائه كنيد.

مطالب مرتبط

صدور سيمكارت گم شده ايرانسل

اگر سيمكارت قبلي خود را سوزانده‌ايد و حالا مي‌خواهيد سيمكارت ايرانسلي جديدي بگيريد، لازم است با شناسنامه و كارت ملي به يكي از دفاتر اصلي نمايندگي ايرانسل مراجعه كرده، يك بسته بازگشت بخريد و درخواست كنيد كه براي همان شماره پيشين سيمكارت صادر كنند.

شرط اين كه سيمكارت مفقودشده و سوزانده‌شده شما مجدداً صادر شود اين است كه سيمكارت شما پيش از مفقود و سوزانده شدن فعال بوده و مورد استفاده قرار گرفته باشد. طبق اعلام شركت ايرانسل، هزينه تعويض سيمكارت رايگان است و مشتركين فقط هزينه بسته بازگشت را پرداخت مي‌كنند و نمايندگي‌ها حق دريافت هيچ‌گونه هزينه اضافي را ندارند. سيمكارت جديد شما حداكثر ۲۴ ساعت پس از دريافت فعال خواهد شد.

سوالات متداول اخبار تخصصي، علمي، تكنولوژيكي، فناوري مرجع متخصصين ايران

  • چطور مي‌توانم سيمكارت ايرانسل را بسوزانم؟

    براي اين كار يا از طريق اپليكيشن ايرانسل من اقدام كنيد يا با خط ايرانسل با شماره ۷۰۰ يا ۷۰۳۳ يا از خطوط ديگر با شماره ۰۹۳۷۷۰۳۳۰۰۰ تماس بگيريد يا به يكي از دفاتر ايرانسل مراجعه كنيد.

  • هزينه مسدود كردن سيمكارت ايرانسل چقدر است؟

    اگر صرفا بخواهيد سيمكارت را مسدود كنيد لازم نيست هزينه‌اي براي آن بپردازيد.

  • سيمكارت ايرانسل بعد از چند وقت مي‌سوزد؟

    سيمكارت اعتباري ايرانسل بعد از سه ماه غير فعال بودن سلب مالكيت مي‌شود. اين موضوع در مورد سيمكارت دائمي بستگي به سوابق مالي سيمكارت شما دارد.

جديد‌ترين مطالب روز

هم انديشي ها

تبليغات

با چشم باز خريد كنيد
اخبار تخصصي، علمي، تكنولوژيكي، فناوري مرجع متخصصين ايران شما را براي انتخاب بهتر و خريد ارزان‌تر راهنمايي مي‌كند
ورود به بخش محصولات