مايكروسافت قصد دارد تا تجربه بازي بر روي پي‌سي و موبايل را با DirectX 12 ارتقا بخشد

جمعه ۱ فروردين ۱۳۹۳ - ۱۲:۵۲
مطالعه 2 دقيقه
مرجع متخصصين ايران
ردموندي‌ها نسخه جديد API گرافيكي خود، DirectX 12 را رونمايي كردند و خبر از ارائه آن در آينده نزديك دادند. DX12 دسترسي كمتري به سخت‌افزار را به توسعه‌دهندگان مي‌دهد و براي بهبود عملكرد گرافيكي در تمام پلتفرم‌هاي مايكروسافت ارائه خواهد شد.
تبليغات

مايكروسافت، امروز در GDC از جديدترين نسخه APIهاي گرافيكي خود، يعني DirectX 12 پرده برداشت. برخي از توسعه‌دهندگان بازي‌ها مدتي بعد مي‌توانند به صورت آزمايشي با اين APIها كار كنند. مدير توسعه گرافيك مايكروسافت، آنوج گوساليا از ارائه DX12 در آينده‌اي نزديك خبر داد و اعلام كرد كه اين API در كنار ساير بهبودهاي گرافيكي اعمال شده، منجر به بهبود قدرت گرافيكي در تمام پلتفرم‌هاي مايكروسافت، شامل ايكس‌باكس وان و ويندوز فون خواهد شد.

ويندوز فون روز به روز با سرويس Xbox Live يكپارچه‌تر مي‌گردد. Polygon گزارش مي‌دهد كه DirectX 12 بايد ميزان منابع مورد نياز براي اجراي اين بازي‌ها را بهبود بخشيده و تبديل محتواي طراحي شده براي كنسول‌ها و پي‌سي‌ها به محتواي قابل استفاده در دستگاه‌هاي موبايل را ساده‌تر سازد.

در بخش پي‌سي‌ها، توسعه‌دهندگان بازي براي اين دستگاه‌ها دسترسي كمتري به سخت‌افزار خواهند داشت، تا عملكرد گرافيكي تا حد ممكن سريع باقي بماند.

API جديد براي پردازش وظيفه‌ها هوشمندتر عمل كرده و از پردازنده‌هاي چندهسته‌اي به شكل بهينه‌تري استفاده مي‌كند تا هيچ‌يك از آنها بلااستفاده باقي نماند. اگر شما به شكل حرفه‌اي اهل بازي هستيد و از يك پي‌سي مخصوص بازي بهره مي‌بريد، احتمالا نيازي به ارتقا سخت‌افزار نخواهيد داشت، چرا كه مايكروسافت اعلام نموده كه 80 درصد پي‌سي‌هاي مخصوص بازي موجود در بازار با بازي‌هاي مبتني بر DirectX 12 سازگار خواهند بود. البته فعلا صحبت از بازي‌هاي مبتني بر API گرافيكي جديد مايكروسافت بسيار زود است و احتمالا در فصل تعطيلات سال 2015 شاهد ارائه اين عناوين به بازار باشيم.

جديد‌ترين مطالب روز

هم انديشي ها

تبليغات

با چشم باز خريد كنيد
اخبار تخصصي، علمي، تكنولوژيكي، فناوري مرجع متخصصين ايران شما را براي انتخاب بهتر و خريد ارزان‌تر راهنمايي مي‌كند
ورود به بخش محصولات