گوگل با خريد شركت Alpental بر فناوري 5G سرمايه‌گذاري مي‌كند

شنبه ۳۱ خرداد ۱۳۹۳ - ۱۶:۱۳
مطالعه 1 دقيقه
مرجع متخصصين ايران
تمام خدمات گوگل از گوگل داك گرفته تا يوتيوب به اينترنت پرسرعت و پايدار براي عملكرد خوب نياز دارند و با توجه به گسترش روزافزون اينترنت، گوگل به فناوري‌هايي كه باعث افزايش سرعت ارتباطات بي‌سيم مي‌گردند، علاقه زيادي نشان ‌مي‌دهد.
تبليغات

درست به همين دليل است كه اين غول جستجوي اينترنتي شركت كوچك Alpental Technologies با فناوري 5G را خريداري كرده است.اين معامله هفته گذشته انجام شد ولي گوگل تصميم گرفت تا آن را چندان علني نكند. گوگل هنوز اطلاعاتي مبني بر اين كه چرا اين شركت را خريده و براي استفاده از قابليت‌هاي اين شركت چه فكر‌هايي در سر دارد، بروز نداده است.

در طول سال‌هاي اخير گول سرمايه‌گذاري‌هاي متعددي در زمينه فناوري‌هاي شبكه انجام داده است. ابتدا در پروژه dark fiber سرمايه‌گذاري نمود، سپس در فناوري‌هاي مختلفي در زمينه Wi-fi سرمايه‌گذاري كرد. پروژه اينترنت از طريق بالون‌هاي دور پرواز را مد انديشه متخصصين قرار داد، سپس در زمينه Google fiber سرمايه‌گذاري كرد. بنابراين جاي تعجب نيست كه اين شركت در نسل بعدي فناوري سلولي هم سرمايه‌گذاري كند.

شركت Alpental كه در زبان آلماني به معناي دره‌ي آلپ است، توسط دو مهندس با نام‌هاي Michael Hart و Pete Gelbman پايه‌گذاري شده است و به انديشه متخصصين مي‌رسد فناوري شركت Alpental اينترنتي با سرعت 7 گيگابيت در ثانيه را براي مشتركين مهيا مي‌سازد. اين دو نفر در حال حاضر از متخصصان گوگل محسوب مي‌شوند.

جديد‌ترين مطالب روز

هم انديشي ها

تبليغات

با چشم باز خريد كنيد
اخبار تخصصي، علمي، تكنولوژيكي، فناوري مرجع متخصصين ايران شما را براي انتخاب بهتر و خريد ارزان‌تر راهنمايي مي‌كند
ورود به بخش محصولات