تماشا كنيد:‌ هك حسگر اثر انگشت موبايل هوشمند توسط نوع خاصي از چاپگر جوهر افشان

سه‌شنبه ۱۸ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۴:۰۰
مطالعه 2 دقيقه
مرجع متخصصين ايران
اخيرا نوعي پرينتر و جوهر خاصي توليد شده كه با بهره گيري از آن‌ها مي‌توان اسكنر اثر انگشت موبايل‌هاي هوشمند را به راحتي دور زده و موبايل را قفل گشايي كرد.
تبليغات

 تا به حال تكنولوژي‌هاي مختلفي براي رمز گذاري بر روي موبايل‌هاي هوشمند ارائه شده كه در مقابل هر تكنولوژي روش خاص خود را براي قفل گشايي موبايل هوشمند دارا است. از آنجايي كه اثر انگشت هر انساني منحصر به اوست، از اين‌رو تكنولوژي اسكنر انگشت نيز از امنيت بالايي بر خوردار است. مي‌توان گفت امروزه بيشتر موبايل‌هاي پرچمدار و ميان‌رده موجود در بازار به اين اسكنر مجهز شده‌اند كه تنها راه قفل گشايي آن، استفاده از اثر انگشت شخص است. اما حال روشي كاملا متفاوت ابداع شده كه با بهره‌گيري از آن‌ مي‌توان سيستم اسكنر اثر انگشت را دور زده و موبايل هوشمند را آنلاك كرد. 

به تازگي نوع خاصي از جوهر و چاپگر جوهر افشان توسط كمپاني AgIC ساخته شده كه از مشخصات بخصوصي برخوردار است. علاوه بر اين، براي آنلاك كردن موبايل با اين روش به نوع خاصي از كاغذ نياز است كه كمپاني مذكور آن را نيز ارائه داده است. البته برخي مهندسان الكترونيك از اين كاغذ براي ساخت بُرد در منزل از آن بهره‌مند مي‌شوند. 

يكي از دشوارترين مراحل اين هك، به دست آوردن اثر انگشت با كيفيت از شخصي است كه اثر انگشت آن در دستگاه هوشمند ثبت شده است. پس از اين مرحله اسكنِ تصوير اثر انگشت فرد مورد انديشه متخصصين به كامپيوتر منتقل مي‌شود؛ البته نكته‌ي مهمي را در انديشه متخصصين داشته باشيد كه تصوير اثر انگشت بايد به صورت وارونه اسكن شود تا در هنگام چاپ شدن اثر انگشت واقعي و نرمال به دست آيد.

حال بايد جوهر خاص شركت AgIC را در كارتريج پرينتر قرار داده تا بتوان تصوير اسكن شده را بر روي كاغذ مخصوص پرينت كرد. براي اين منظور تنظيمات پرينتر بايد بر روي 200 dpi ست شده و از اندازه‌ي واقعي اثر انگشتي كه چاپ خواهد شد اطمينان حاصل كرد. پس از چاپ اين تصوير، مي‌توان از آن به منظور قفل گشايي حسگر اثر انگشتِ موبايل‌هاي هوشمند بهره‌مند شد.

موبايل‌هاي هوشمندي همانند گلكسي اس ۶ سامسونگ و هواوي آنر ۷ با اين روش قفل گشايي شدند كه البته مي‌توان موبايل‌هاي هوشمند ديگري را نيز با اين متود هك كرد. متود مذكور توسط دانشگاه ميشيگان ابداع شده و براي كسب جزئيات بيشتر مي‌توانيد ويدئوي زير را تماشا كنيد:

لينك دانلود

تبليغات
جديد‌ترين مطالب روز

هم انديشي ها

تبليغات

با چشم باز خريد كنيد
اخبار تخصصي، علمي، تكنولوژيكي، فناوري مرجع متخصصين ايران شما را براي انتخاب بهتر و خريد ارزان‌تر راهنمايي مي‌كند
ورود به بخش محصولات