كاربرد اپليكيشن‌ هاي پيام‌ رسان از شبكه‌ هاي اجتماعي بيشتر شده است

شنبه ۲۱ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۷:۰۰
مطالعه 3 دقيقه
مرجع متخصصين ايران
اپليكيشن‌هاي پيام‌رسان زيادي براي موبايل‌ توليد شده‌اند و متخصصان زيادي به استفاده از چنين سرويس‌هايي روي آورده‌اند. پيش‌ از اوج گرفتن اين نوع اپليكيشن‌ها، متخصصان عموما از شبكه‌هاي اجتماعي بيشتر استفاده مي‌كردند، اما به تازگي مشخص شده كه تعداد متخصصان فعال اپليكيشن‌‌هاي پيام‌رسان، بيشتر از تعداد متخصصان فعال ماهانه شبكه‌هاي اجتماعي تراز اول دنيا شده است. در ادامه مطلب با اخبار تخصصي، علمي، تكنولوژيكي، فناوري مرجع متخصصين ايران همراه شويد.
تبليغات

كاربران براي گپ و گفتگو با دوستان خود از اپليكيشن‌هاي پيام‌رسان بهره مي‌برند و نيز از اين طريق با شركت‌هاي مورد انديشه متخصصينشان ارتباط برقرار مي‌كنند. همچنين با استفاده از اين اپليكيشن‌ها، متخصصان محصولات جديد را مشاهده مي‌كنند يا به تماشاي كنسرت مورد علاقه خود مي‌پردازند. با استفاده از اپليكيشن‌ها، API ها و كارهايي كه توسعه دهندگان اينگونه اپليكيشن‌هاي پيام‌رسان انجام داده‌اند، چنين سرويس‌هايي كه هدف اصلي آن‌ها ارسال پيام‌هاي متني، تصويري، ويديويي و صوتي بين متخصصان است، به اكوسيستم‌هايي گران ارزش مبدل شده‌اند.

اپليكيشن‌هاي چت برخي ويژگي‌هاي متمايز خود را براي جذب كردن متخصصانشان به كسب و كارهاي مختلف به رخ مي‌كشند كه از جمله اين ويژگي‌ها مي‌توان به نرخ استفاده از آن‌ها، اندازه و تعداد متخصصان اشاره كرد. بر اين اساس آمارهاي جديد نشان داده كه مجموع تعداد متخصصان ۴ اپليكيشن برتر پيام‌رسان دنيا بيشتر از مجموع متخصصان ۴ شبكه اجتماعي برتر است. علاوه بر اين، ميزان استفاده از پيام‌رسان‌ها آنقدر زياد است كه مي‌توان آن‌ها را از پر استفاده‌ترين اپليكيشن‌هاي موجود در جهان دانست. در نهايت بايد به اين نكته اشاره كنيم كه بيشتر متخصصان چنين اپليكيشن‌هايي را جوانان تشكيل مي‌دهند كه همين موضوع باعث شده تا اين افراد به جمعيتي بالقوه و بسيار مهم براي شركت‌ها و تبليغ كنندگان مبدل شوند.

گزارشي جديد از وب‌سايت بيزنس اينسايدر خبر از تعداد اپليكيشن‌هاي پيام‌رسان بازار مي‌دهد. همچنين در گزارش مورد اشاره، چگونگي تغييرات اين اپليكيشن‌ها مشخص شده و مطالعه‌ها نشان مي‌دهند كه موقعيت بسيار خوبي در پيام‌رسان‌ها وجود دارد و مخاطبان اين سرويس‌ها به صورت روزانه در حال افزايش هستند.

مرجع متخصصين ايران
  • اپليكيشن‌هاي پيام‌رسان موبايلي بزرگ هستند. بزرگ‌ترين سرويس‌هايي كه صدها ميليون متخصص فعال ماهانه دارند. با توجه به كاهش هزينه‌ها با استفاده از چنين سرويس‌هايي و نيز قابليت اجرا در دستگاه‌هاي ارزان‌ارزش و همچنين بهبود قابليت‌ها، همگي در رشد استفاده از چنين اپليكيشن‌هايي موثر بوده‌اند.
  • اپليكيشن‌هاي پيام‌رسان در واقع بيش‌تر از يك پيام‌رسان معمولي هستند. اولين گام انقلابي اين‌گونه اپ‌ها، تمركز بر رشد بوده و در فازهاي بعدي، شركت‌هاي توسعه دهنده آن‌ها روي توليد سرويس‌هاي ديگر تمركز مي‌كنند.
  • اپليكيشن‌هاي محبوب و پرطرفدار پيام‌رسان آسيايي نظير وي‌چت، كاكوتاك و لاين همگي راه‌هايي براي جذب و نگه داشتن متخصصان دارند. اين شركت‌ها استراتژي‌هاي بسيار موفقي را براي گسترش سرويس‌هاي خود و نيز همه‌گير كردن آن بكار گرفته‌اند.
  • شركت‌هاي رسانه‌اي و نيز بازاريابان به دنبال سرمايه گذاري بيشتر و اختصاص زمان و منابع اضافه در شبكه‌هاي اجتماعي نظير فيسبوك و توييتر هستند تا در اپليكيشن‌هاي پيام‌رسان. اين موضوع باعث شده تا شركت‌هاي سازنده سرويس‌هاي پيام‌رسان، خدمات مخصوص به خود را ايجاد كرده و راه‌هاي بيشتر و بهتري را براي ارتباطات شركت‌ها، تبليغ كننده‌ها و نيز متخصصان ارائه دهند.

خلاصه كارهاي انجام شده براي مطالعه موضوع مورد مباحثه:

  • مقايسه تعداد كل متخصصان فعال ماهانه اپليكيشن‌هاي برتر چت در دنيا، يك ديد كلي بسيار خوب بدست مي‌آيد.
  • مطالعه رفتار متخصصان اپليكيشن‌هاي چت با متخصصان ديگر و بخصوص مطالعه آنچه باعث مي‌شود اين افراد به برندها و تبليغ‌كننده‌ها توجه كنند.
  • فهميدن اين نكته كه چرا اپليكيشن‌هاي پيام‌رسان در شرق از همتايان غربي خود بهتر عمل مي‌كنند.
  • مطالعه پتانسيل و موقعيت‌هاي كسب درآمد براي شركت‌هاي سازنده سرويس‌هاي پيام‌رسان.
  • ارائه بينش و آگاهي از پيامدها براي بازاريابان به عنوان كساني كه به نوع رفتار متخصصان در اين پلتفرم‌هاي جديد اهميت مي‌دهند.

آيا شما هم اپليكيشن‌هاي پيام‌رسان را بيش‌تر از شبكه‌هاي اجتماعي استفاده مي‌كنيد؟ به انديشه متخصصين شما بيشتر بودن متخصصان چنين سرويس‌هايي نسبت به شبكه‌هاي اجتماعي در چند سال اخير به همين منوال ادامه خواهد يافت يا صرفا يك وضعيت ناپايدار است؟ لطفا هم انديشي ها خود را در بخش انديشه متخصصينات‌ها با اخبار تخصصي، علمي، تكنولوژيكي، فناوري مرجع متخصصين ايران و ساير متخصصان به اشتراك بگذاريد.

تبليغات
جديد‌ترين مطالب روز

هم انديشي ها

تبليغات

با چشم باز خريد كنيد
اخبار تخصصي، علمي، تكنولوژيكي، فناوري مرجع متخصصين ايران شما را براي انتخاب بهتر و خريد ارزان‌تر راهنمايي مي‌كند
ورود به بخش محصولات