آكيولس پيش نمونه هدست واقعيت مجازي بي سيم سانتا كروز را معرفي كرد

يك‌شنبه ۱۸ مهر ۱۳۹۵ - ۰۹:۳۰
مطالعه 2 دقيقه
مرجع متخصصين ايران
آكيولس در كنفرانس Oculus Connect از طرح هدست واقعيت مجازي بي‌سيمي سخن گفت كه قدرت بيشتري از گير وي‌آر سامسونگ دارد.
تبليغات

اصطلاح Inside out Tracking قابليت بسيار خوبي را در دنياي واقعيت مجازي تعريف مي‌كند. با استفاده از اين قابليت مي‌توان بدون نياز به دوربين‌هاي بيروني يا اتصال به يك منبع پردازش قدرتمند، متخصص را با استفاده از يك هدست واقعيت مجازي موبايل (با قابليت جابجايي) به دنياي مجازي برد، حال آنكه اين هدست فراتر از يك پردازش ساده يا نمايش محتوا با كيفيت بالا نظير گير وي آر است. اين هدست واقعيت مجازي جايي بين گير وي آر سامسونگ و هدست‌هاي قدرتمندي نظير ريفت و و الو اچي‌تي‌سي دارد. آكيولس در انديشه متخصصين دارد تا چنين محصولي را راهي بازار كند و اطلاعاتي از آن را در جريان كنفرانس Oculus Connect ارائه كرد.

آكيولس در جريان كنفرانس خود از پيش نمونه‌ي يك هدست واقعيت مجازي موبايل با نام Santa Cruz رونمايي كرد. اين كمپاني سانتا كروز را يك هدست واقعيت مجازي بي‌سيم خوانده كه به عنوان يك ميان‌رده بين گير وي آر و ريفت قرار مي‌گيرد. سانتا كروز از بدنه‌ي ريفت آكيولس بهره مي‌برد، حال آنكه اين ظاهر شناخته شده ماژول‌هاي الكتريكي و سنسورهاي جديدي را در درون خود جاي داده كه شامل چهار دوربين با لنز وايد در جلو است. اين دوربين‌ها وظيفه دارند تمام حركات آني متخصص را ثبت كرده و آن را به دنياي مجازي انتقال دهند. اين چهار دوربين را بايد كليدي‌ترين كامپوننت براي پياده‌سازي اين گجت بي‌سيم خواند.

سخت‌افزار مورد نياز براي هدست واقعيت مجازي سانتا كروز در خود هدست و ماژولي كه در پشت سر جاي مي‌گيرد، تعبيه شده است. اين دو قسمت از طريق كابل‌هاي نواري در طرفين سر به يكديگر مرتبط مي‌شوند. استفاده از اين طراحي انعطاف پذيري بيشتري را در اختيار طراحان هدست قرار مي‌دهد و اين موضوعي است كه توليدكنندگان هدست‌هاي مبتني بر موبايل‌هاي هوشمند به دليل لاخبار تخصصي قرار گرفتن موبايل در پنل جلو نمي‌توانند از آن بهره ببرند.

شنيده‌ها نشان از اين دارد كه اين هدست واقعيت مجازي به دقت تمام حركات سر و بدن را تشخيص داده و آن را به خوبي به دنياي مجازي انتقال مي‌دهد. با توجه به اينكه حركت با استفاده از هدست بي‌سيم ديگر محدوديتي ندارد، از اين‌رو خطر برخورد با اشيا و محدوديت‌هاي فيزيكي در دنياي واقعي وجود دارد و به انديشه متخصصين مي‌رسد آكيولس براي پيشگيري از اين اشكالات سيستمي را پيش بيني كرده كه براي مثال در صورت نزديك شدن به برخورد با اشيا يا ديوار به متخصص اخطار مي‌دهد. به انديشه متخصصين مي‌رسد آكيولس كنترلرهاي بي‌سيمي را نيز به اين هدست اضافه خواهد كرد كه البته تشخيص دقيق حركات كنترلرها در صورتي كه در زاويه‌ي ديد دوربين‌ها نباشند، چالش بسيار بزرگي است.

مديرعامل آكيولس به اين موضوع اشاره كرده كه اين هدست را بايد موج بعدي در دنياي واقعيت مجازي خواند كه مي‌تواند بسياري از محدوديت‌هاي كنوني موجود را از بين ببرد.

تبليغات
جديد‌ترين مطالب روز

هم انديشي ها

تبليغات

با چشم باز خريد كنيد
اخبار تخصصي، علمي، تكنولوژيكي، فناوري مرجع متخصصين ايران شما را براي انتخاب بهتر و خريد ارزان‌تر راهنمايي مي‌كند
ورود به بخش محصولات