امكانات جديدي به سرويس گوگل درايو اضافه شد

شنبه ۲۱ اسفند ۱۳۹۵ - ۰۰:۰۰
مطالعه 3 دقيقه
مرجع متخصصين ايران
سرويس گوگل درايور با امكانات جديد به‌روزرساني شد. از جمله قابليت‌هاي جديد اين سرويس مي‌توان به Team drives و Quick Access اشاره كرد.
تبليغات

گوگل درايو امروز كمي ديگر رشد كرده است. گوگل در كنفرانس كلود نكست (Cloud Next) كه با تمركز بر مشتريان تجاري برگزار شده، در مورد تغييرات جديد گوگل‌درايور  اعلام كرد كه با قابليت‌هاي جديد اضافه شده به درايو، اين محصول براي كسب‌وكارها متخصصد بهتري خواهد داشت و علاوه بر اين متخصصان عادي از وجود چنين ويژگي‌هايي هيجان‌زده خواهند شد.

يكي از بهترين قابليت‌هاي جديد اضافه شده به گوگل‌درايو تيم درايوز (Team Drives) نام دارد كه با استفاده از آن مي‌توان يك پوشه را با متخصصان به اشتراك گذاشت تا بتوانند فايل‌هاي خود را در اين پوشه قرار دهند. اين ويژگي هم اكنون فعال شده و مي‌توانيد از آن استفاده كنيد. همچنين ساختار تعيين دسترسي افراد به فايل‌ها و پوشه‌ها به نحوي طراحي شده است كه تنظيم آن راحت باشد. مي‌توان گوگل‌درايو را طوري تنظيم كرد كه اگر متخصصي از محيط شركت خارج شد، فايل‌هاي وي ناپديد شوند. با استفاده از تيم درايوز مي‌توان اطمينان حاصل كرد كه فقط افرادي به فايل‌ها دسترسي داشته باشند كه فايل ياد شده با آن‌ها به اشتراك گذاشته شده باشد و علاوه بر اين عضوي از شركت باشند.

قابليت ديگري كه با تمركز بر متخصصان تجاري به تازگي به گوگل‌درايو اضافه شده، Vault نام دارد. اين ويژگي به طور گسترده‌تري در دسترس است و اين يعني مديران مي‌توانند با روشي آسان‌تر از داده‌هاي موجود در گوگل‌درايو فايل خروجي تهيه كرده و يا آن‌ها را مديريت كنند. گوگل همچنين AppBridge را خريداري كرده است. AppBridge به شركت‌ها كمك مي‌كند تا از سرويس‌هاي ديگري مثل Sharepoint به گوگل‌درايو مهاجرت كنند. حالا گوگل اين سرويس‌هاي مشاوره‌اي را به طور مستقيم ارائه مي‌دهد.

مرجع متخصصين ايران google drive

آنچه گفته شد مهم‌ترين قابليت‌هاي در انديشه متخصصين گرفته شده براي كسب‌وكارها است. اما براي متخصصان عادي جذاب‌ترين قابليت جديد اضافه شده به گوگل‌درايو Drive File Stream نام دارد. اين ويژگي طراحي شده تا بتوانيد با روشي آسان‌تر، گوگل‌درايو را بر روي پي‌سي يا مك خود نصب كنيد. قابليت مورد مباحثه تمامي فايل‌هاي موجود در حساب گوگل‌درايو شما را دانلود نخواهد كرد و به‌جاي آن سعي مي‌كند به صورت هوشيارانه فايل‌هايي كه احتمالا بيشتر براي شما اهميت دارند را حدس زده و آن‌ها را با توجه به درخواست شما دانلود كند. اين ويژگي تقريبا عملكردي مشابه اسمارت‌سينك سرويس دراپ‌باكس دارد. متاسفانه اين قابليت فعلا در مرحله‌اي اوليه‌ در دسترس است و به صورت عمومي ارائه نشده است.

يكي ديگر از ويژگي‌هاي جديد براي متخصصان عادي گوگل‌درايو، Quick Access است. اين قابليت پيش‌تر فقط در نسخه‌ي اندرويدي سرويس مورد مباحثه ارائه شده بود. با استفاده از ويژگي گوگل سعي مي‌كند فايل‌هاي مورد انديشه متخصصين متخصص را تشخيص داده و سريعا آن‌ها را در اختيار وي قرار دهد. بدين طريق حتي پيش از اقدام به جستجو مي‌توانيد به فايل‌هاي مورد انديشه متخصصينتان دسترسي داشته باشيد.

البته هيچ‌كدام از امكانات مورد اشاره را نمي‌توان قابليتي انقلابي محسوب كرد. اما بايد گفت كه اضافه شدن اين امكانات در كنار يكديگر نشان‌دهنده‌ي فعاليت جدي‌تر گوگل در توسعه‌ي ابزارهاي G Suite است. اينكه گوگل قابليت‌هايي را به اضافه مي‌كند كه ضعف‌هاي اصلي سرويس‌هاي خود را برطرف سازد يك ايده‌ي بسيار خوب تلقي مي‌شود. مسلما بسياري از متخصصان تمايلي به تعيين سطح دسترسي به فايل‌ها، مديريت حافظه‌ي پي‌سي و مواردي از اين قبيل ندارند و حالا گوگل امكاناتي را ارائه داده تا بيشتر اين اقدامات به‌طور خودكار انجام شوند و يا متخصص با تعامل كم‌تر بتواند بيشتري بهره‌وري را داشته باشد.

انديشه متخصصين شما در اين مورد چيست؟

جديد‌ترين مطالب روز

هم انديشي ها

تبليغات

با چشم باز خريد كنيد
اخبار تخصصي، علمي، تكنولوژيكي، فناوري مرجع متخصصين ايران شما را براي انتخاب بهتر و خريد ارزان‌تر راهنمايي مي‌كند
ورود به بخش محصولات