كاخ سفيد را منفجر مي‌كنيم؛ پاسخ كره‌ي شمالي به اتهام هك سوني

سه‌شنبه ۲ دي ۱۳۹۳ - ۲۰:۳۹
مطالعه 1 دقيقه
مرجع متخصصين ايران
قصه‌ي دنباله‌دارِ هك شدن سوني-پيكچر و درز اطلاعات محرمانه‌ي اين شركت، ادامه دارد و در تازه‌ترين اتفاق در اين باره‌، كره‌ي شمالي اظهار انديشه متخصصين عجيب و جالب توجه‌اي داشته است.
تبليغات

طي هفته‌هاي اخير سوني-پيكچرز هك شد و اطلاعات محرمانه‌ي اين شركت شامل ۴ فيلم اكران نشده، سناريو فيلم‌هاي در حال ساخت و اسناد داخلي اين شركت فاش و از طريق شبكه‌هاي اجتماعي و وب‌سايت‌هاي مختلف پخش شد. اين جريان كه خسارت بسيار زيادي به سوني وارد كرد تا جايي پيش رفت كه سوني در مقابل خواسته‌ي هكرها تسليم شد و اكران فيلم كمدي مصاحبه را متوقف كرد. فيلمي كه در آن رهبر كره‌ي شمالي كشته مي‌شود.

كره‌ي شمالي پس از اين اتفاق رسما اعلام كرد كه در اين حمله‌ي هكري نقشي ندارد اما از اين بابت خوشحال است. چندي پيش FBI نيز اعلام كرد كه كره‌ي شمالي در اين حمله نقش ندارد. اما كمي بعد برخي از سازمان‌هاي امنيتي، كره‌ي شمالي را مسئول اين حمله‌ها دانستند و اوباما ضمن محكوم كردم كره‌ي شمالي، اين اقدام آن‌ها را نوعي جنگ دانست.

حال كره‌ي شمالي در پاسخ به اتهامات امريكا واكنش نشان داده و گفته است كه آماده‌ي منفجر كردن كاخ سفيد است. در بيانيه رسمي كره شمالي آمده است: مردم و ارتش كاملا براي رويارويي با آمريكا در هر نقطه‌اي از جمله در جنگ سايبري و حمله‌ي رو در رو آماده‌اند.

تبليغات
جديد‌ترين مطالب روز

هم انديشي ها

امكان ثبت انديشه متخصصين براي اين مطلب وجود ندارد

تبليغات

با چشم باز خريد كنيد
اخبار تخصصي، علمي، تكنولوژيكي، فناوري مرجع متخصصين ايران شما را براي انتخاب بهتر و خريد ارزان‌تر راهنمايي مي‌كند
ورود به بخش محصولات