نيروي هوايي آمريكا هواپيماي مافوق صوت بدون سرنشين خود را تا سال 2023 آماده مي‌كند

چهارشنبه ۱۳ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۵:۴۸
مطالعه 2 دقيقه
مرجع متخصصين ايران
در ماه مي سال 2013 ميلادي، نيروي هوايي ارتش ايالات متحده‌ي آمريكا موفق شد تا هواپيماي X-51 WaveRider را كه يك Scramjet بدون سرنشين است، با موفقيت آزمايش كند. اين هواپيماي بدون سرنشين قادر است تا با سرعتي 5 برابر سرعت صوت پرواز كند.
تبليغات

در ماه مي سال 2013 ميلادي نيروي هوايي ابالات متحده‌ي آمريكا موفق شد تا هواپيماي مافوق صوت بدون سرنشين خود را با موفقيت آزمايش كند. اين هواپيما در واقع يك Scramjet‌ است. اين نوع هوايپماها ساختار متفاوتي دارند و پهناي آن‌ها بسيار كمتر است، همچنين موتور جت مورد استفاده در اين نوع هواپيماها از ساختار متفاوتي براي احتراق استفاده مي‌كند. نيروي هوايي موفق شد تا در آزمايش سال 2013 خود اين هواپيما را با سرعت 5.1 ماخ از روي اقيانوس آرام عبور دهد. حال نيروي هوايي در پي آن است تا نسل بعدي اين هواپيما را طراحي كند.

ميكا اندسلي، محقق ارشد نيروي هوايي در گفتگويي با Military.com در اين خصوص گفته كه نيروي هوايي آمريكا در پي آن است تا نسل بعدي هواپيماي مافوق صوت خود را توليد كند. X-51 يك پروژه‌ي آزمايشي بود تا طي آن نيروي هوايي عملي بودن استفاده از Scramject را محك بزند. نيروي هوايي در حال حاضر در پي آن است تا هواپيمايي را توليد كند كه قادر به كار در حرارت بالا باشد. همچنين محققان ارتش آمريكا در انديشه متخصصين دارند تا يك سيستم مسيريابي را نيز طراحي كنند كه توانايي كار در سرعت‌هاي بسيار بالا را داشته باشند. هدف از اين پروژه‌ها ايجاد هواپيمايي است كه تا سال 2013 توليد شود.

البته بايد به اين موضوع اشاره كرد كه هنوز راه درازي تا ساخت اين نوع هواپيما باقي است. نيروي هوايي در مسير ساخت X-51 با چالش‌هاي فراواني روبرو شد تا بالاخره توانست اين هواپيما را مورد آزمايش قرار دهد.

تبليغات
جديد‌ترين مطالب روز

هم انديشي ها

تبليغات

با چشم باز خريد كنيد
اخبار تخصصي، علمي، تكنولوژيكي، فناوري مرجع متخصصين ايران شما را براي انتخاب بهتر و خريد ارزان‌تر راهنمايي مي‌كند
ورود به بخش محصولات