تمام موبايل‌هاي نوكيا به اندرويد P بروزرساني مي‌شوند

دوشنبه ۱۰ مهر ۱۳۹۶ - ۲۳:۱۵
مطالعه 2 دقيقه
مرجع متخصصين ايران
در شرايطي كه هنوز اندرويد P در مرحله‌ي توسعه قرار دارد، شركت فنلاندي HMD علاوه بر اندرويد اريو، قول اندرويد P را نيز به متخصصان موبايل‌هاي نوكياي خود داد.
تبليغات

شركت HMD Global چند روز پيش رسما اعلام كرد كه كليه‌ي موبايل‌هاي هوشمند اين شركت پس از دريافت اندرويد اريو به اندرويد P نيز بروزرساني خواهند شد. در رويدادي كه اين شركت روز جمعه در فيليپين برگزار كرد از ارائه‌ي بروزرساني اندرويد ۸ اريو براي تمام موبايل‌هاي اندرويدي تحت برند نوكيا و ساخته شده توسط HMD تا پايان امسال خبر داد. اين وعده احتمالا موبايل نه چندان پيشرفته‌ي Nokia 2 را نيز شامل مي‌شود. نوكيا ۲ موبايل

به لطف بهره‌ بردن از اندرويد خالص، HMD در ارائه‌ي بعضي بروزرساني‌ها از گوگل هم پيشي گرفته است.

جديد شركت اچ‌ام‌دي است كه قرار است در روزهاي آتي معرفي شود و انتظار مي‌رود از نوكيا ۳ نيز ارزان‌تر باشد.

شركت فنلاندي اچ‌ام‌دي چندي پيش در سال جاري طي مراسم كنگره‌ي جهاني موبايل در اسپانيا برند نوكيا را مجددا معرفي كرد. اين شركت پس تحقيق و توسعه‌ي فراوان در مباحثه نرام‌افزار سرانجام به اين نتيجه رسيد كه محصولات خود را با سيستم عاملي ارائه كند كه اساسا نزديكي زيادي به اندرويد دست‌نخورده‌ي شركت گوگل دارد.

پيش از اين، شركت اعلام كرده بود كه تلاش كرده است كه پوسته‌ي نرم‌افزاري شخصي‌سازي شده‌ي خودش را توسعه دهد اما موفق نشده است كه به چيزي دست يابد كه برتري‌هاي چشم‌گيري نسبت به اندرويد خام داشته باشد. بنابراين، در نهايت نسخه‌ي دست نخورده‌ي اندرويد نوقا را روي موبايل‌هاي فعلي‌اش به صورت پيش‌فرض نصب و ارائه كرد.

به لطف داشتن دستگاه‌هايي كه نسخه‌ي تقريبا خالص اندرويد رويشان نصب است، اچ‌ام‌دي توانسته است هم در خصوص ارائه‌ي بسته‌هاي نرم‌افزاري امنيتي ماهانه و هم بروزرساني‌هاي كلي از ساير توليدكنندگان سريعتر عمل كند. حتي در مواردي بعضي از موبايل‌هاي اين شركت در دريافت بروزرساني‌هاي امنيتي از موبايل‌هاي

تا به اينجا اچ‌ام‌دي نسبت به ارائه‌ي دو بروزرساني كلي براي دستگاه‌هايش متعهد شده است. دستگاه‌هايي كه عمدتا پايين‌رده و ميان‌رده به حساب مي‌آيند. بنابراين مي‌توان گفت همراهي اچ‌ام‌دي از موبايل‌هاي ارزان‌ارزشش دست‌كم هم‌رده‌ي همراهي شركت‌هايي مانند سامسونگ، ال‌جي، اچ‌تي‌سي و هواوي از موبايل‌هاي پرچم‌دارشان است.

اندرويد P هنوز در مرحله‌ي توسعه قرار دارد و ممكن است اواخر زمستان يا اوايل بهار معرفي شود و فعلا به طور كامل مشخص نيست كه بروزرساني بعدي قرار است عدد نسخه‌ي ۹ يا پايين‌تر از آن داشته باشد. علاوه بر نوكيا ۲، اچ‌ام‌دي ممكن است يك موبايل هوشمند ديگر را تا پايان امسال معرفي كند. بر اساس شايعات، اين شركت در حال كار بر روي نمونه‌ي پيشرفته‌تري از نوكيا ۸ با نام نوكيا ۹ است كه از يك طراحي نسبتا بدون حاشيه بهره مي‌برد.

تبليغات
جديد‌ترين مطالب روز

هم انديشي ها

تبليغات

با چشم باز خريد كنيد
اخبار تخصصي، علمي، تكنولوژيكي، فناوري مرجع متخصصين ايران شما را براي انتخاب بهتر و خريد ارزان‌تر راهنمايي مي‌كند
ورود به بخش محصولات