سامسونگ در حوزه تجهيزات شبكه 5G فعاليت مي‌كند

سه‌شنبه ۳۰ آبان ۱۳۹۶ - ۱۷:۰۰
مطالعه 2 دقيقه
مرجع متخصصين ايران
شركت سامسونگ قصد دارد در حوزه‌ي داده‌هاي تلفن‌همراه و به‌خصوص تجهيزات شبكه 5G فعاليت‌هاي گسترده‌ي خود را آغاز كند.
تبليغات

به‌تازگي خبر‌هايي مبني‌بر علاقه سامسونگ براي شروع كسب و كار جديدي در حوزه‌ي فناوري اطلاعات و داده‌هاي تلفن‌همراه منتشر شده است. خبر‌ها حاكي از آن است كه غول تكنولوژي كره‌اي قصد دارد تا با اعمال برخي تغييرات در بخش توليدات سخت‌افزاري و سياست‌هاي كاري خود، بازار تجهيزات نسل پنجم ارتباطي 5G را تسخير كند. 

در راستاي خبر‌هاي منتشر شده Young Sohn مدير ارشد بخش استراتژيك سامسونگ، در سخنراني ماه پيش خود در نشست سران اين شركت گفت:

امروزه اطلاعات حكم نفت را دارد و حدود 70 درصد از اطلاعات توليد شده در سراسر جهان در محصولات سامسونگ توليد و ذخيره مي‌شوند. همچنين توليد بالاي اطلاعات ميزان تقاضا براي حافظه‌هاي DRAM را افزايش داده است كه اين امر موقعيت‌هاي قابل‌توجهي براي سامسونگ ايجاد مي‌كند.

در اين خصوص سامسونگ با شركت‌هاي زيادي در حوزه‌ي فناوري همكاري كرده است كه از جمله‌ي آن‌ها مي‌توان به SmartThings ،Viv Labs و LoopPay اشاره كرد. هر‌ يك از شركت‌هاي نام‌برده از فناوري‌هاي كليدي برخوردارند كه در همكاري مشترك با سامسونگ باعث موفقيت اين شركت كره‌اي در توليدات متنوعي همچون موبايل موبايل، لوازم خانگي و سيستم ارتباطي خودرو شده‌‌اند.

مرجع متخصصين ايران محصولات سامسونگ

همان‌طور كه مي‌دانيد شركت سامسونگ در حوزه‌ي توليد تراشه‌هاي ذخيره سازي و محصولاتي از اين دست نيز فعاليت مي‌كند. گفتني است اين شركت براي كاهش مصرف انرژي تراشه‌ها و كوچك‌ كردن اندازه آن‌ها از فناوري حافظه هوشمند PIM استفاده مي‌كند. گفتني است Yoo Hoi-jun استاد موسسه تكنولوژي در كره، آينده هوش مصنوعي و بازار حافظه‌هاي ذخيره سازي را در گرو استفاده از فناوري PIM مي‌داند. شايان ذكر است سامسونگ درصدد توليد انبوه اين تراشه با كمك NPX از سال آينده است.

همچنين انتصاب‌هاي اخير مديران و كاركنان در اين شركت نشان از تغيير رويه سامسونگ براي حضور فعال در حوزه تراشه‌هاي هوشمند دارد. در همين راستا ۲۲۱ متخصص جديد به اين شركت اضافه شده‌اند كه از ميان آن‌ها ۹۹ نفر در بخش همكاري‌هاي سيستمي مشغول به فعاليت هستند. شايان ذكر است توليد تراشه‌ پردرآمد‌ترين بخش فعال سامسونگ به‌شمار مي‌رود.

در پايان بايد گفت كه اين غول تكنولوژي كره‌اي در حال برداشتن گام‌هاي بلندي براي رشد فناوري نسل پنجم و گسترش اين فناوري در تلفن‌هاي هوشمند است كه اين امر سبب مي‌شود تا به زودي شاهد رونق كسب و كار و استفاده از فضاي ذخيره‌سازي ابري و توليد محتوا خواهيم بود.

انديشه متخصصين شما چيست؟ 

جديد‌ترين مطالب روز

هم انديشي ها

تبليغات

با چشم باز خريد كنيد
اخبار تخصصي، علمي، تكنولوژيكي، فناوري مرجع متخصصين ايران شما را براي انتخاب بهتر و خريد ارزان‌تر راهنمايي مي‌كند
ورود به بخش محصولات