سرمايه‌گذاري در بخش تحقيق و توسعه راز پيشرفت‌هاي اخير هواوي است

چهارشنبه ۱۵ فروردين ۱۳۹۷ - ۲۳:۱۵
مطالعه 3 دقيقه
مرجع متخصصين ايران
هواوي در سال‌هاي اخير به لطف سرمايه‌گذاري گسترده در بخش تحقيق و توسعه، موفق شده است پيشرفت بسيار زيادي در حوزه‌‌هاي مختلف و مخصوصا موبايل‌ هوشمند كسب كند.
تبليغات

هواوي سال گذشته به‌خصوص طي ماه‌هاي اخير پيشرفت قابل توجهي در حوزه تكنولوژيك در بخش‌هاي مختلف داشته است. اين شركت براي اولين بار موبايل‌هاي هوشمند با هوش مصنوعي (AI) در سطح تراشه را در سري هواوي ميت ۱۰ معرفي كرد. اين سري موبايل‌ با بهره‌گيري از تراشه كرين ۹۷۰ كه براي اولين بار علاوه بر CPU و GPU به NPU يا واحد اختصاصي پردازش عصبي مجهز بود، توانمندي‌هاي جديدي را به موبايل‌هاي هوشمند وارد كرد. اين تراشه در موبايل هوشمند جديد هواوي پي ۲۰ هم به كار گرفته شده است و سطح جديدي از توانمندي‌ها را با بهره‌گيري از هوش مصنوعي در اين سري جديد به ارمغان آورده است. علاوه بر هوش مصنوعي هواوي اولين موبايل هوشمند دنيا را با سه دوربين كه شامل سنسور ۴۰ مگاپيكسلي در بخش دوربين اصلي و ۲۴ مگاپيكسلي در بخش دوربين سلفي است، به بازار معرفي كرد. موبايل‌هاي اين شركت هم‌اكنون در رده‌بندي DxOMark با فاصله از رقبا پيش افتاده‌اند. در موبايل هاي جديد اين شركت همچنين از تكنولوژي‌هايي مانند سنسورهاي اثر انگشت تركيب‌شده با نمايشگر استفاده شده است.

مرجع متخصصين ايران تحقيق و توسعه هواوي

موبايل‌هايي مانند هواوي پي اسمارت و هواوي نوا ۳ اي كه به‌زودي به بازار وارد مي‌شوند، ويژگي‌هاي پرچم‌‎داران را در محصولات ميان رده وارد كرده‌اند. علاوه بر موبايل‌هاي هوشمند، هواوي اولين لپ‌تاپ دنيا با مانيتور FullView را در نمايشگاه MWC رونمايي كرد. اين پيشرفت‌ها موجب شده است رقباي هواوي در بازار با پيروي از اين شركت، براي رقابت با آن تلاش كنند؛ مثلاً پس از معرفي هوش مصنوعي در سطح تراشه توسط هواوي، كمپاني‌هاي رقيب نيز قابليت‌هاي مشابهي در تراشه‌هاي خود مورد استفاده قرار داده‌اند.

اما رمز و راز پيشرفت هاي ذكرشده و بسياري پيشرفت‌هاي ديگر در محصولات اين شركت چيست؟ پاسخ در يك جمله خلاصه شده است:

سرمايه‌گذاري گسترده هواوي در بخش تحقيق و توسعه (R&D)

در شركت هواوي تحقيق و توسعه اهميت بسياري دارد به همين دليل ۸۰ هزار نفر، يعني ۴۵ درصد متخصصان اين شركت، در بخش R&D مشغول توسعه و طراحي ايده‌هاي جديد هستند. به علاوه اين شركت فقط در سال گذشته بيش از ۴۵ ميليارد دلار، يعني بيش از ۱۰ درصد از درآمد خود را در بخش تحقيق و توسعه سرمايه‌گذاري نموده است. البته سرمايه‌گذاري ۱۰ درصد از درآمد در تحقيق و توسعه، امري خدشه‌ناپذير در اين شركت است كه طي سال هاي اخير روي آن تأكيد ويژه‌اي وجود داشته است.

هواوي هم‌اكنون ۱۵ مركز تحقيق و توسعه در نقاط مختلف دنيا راه‌اندازي كرده كه با بهره‌گيري از استعدادهاي ويژه هر منطقه، به تحقيق و توسعه در اين شركت شتاب بيشتري بدهند. مثلاً هم‌اكنون تحقيق و توسعه محصولات هواوي در بخش الگوريتم در روسيه، طراحي در فرانسه و رابط متخصصي در سن‌فرانسيسكوي آمريكا صورت مي‌پذيرد.

مرجع متخصصين ايران تحقيق و توسعه هواوي

علاوه بر اين هواوي تمام تلاش خود را به كار گرفته است كه با مراكز توليد علم در دنيا مانند دانشگاه‌هاي تراز اول ارتباط نزديكي داشته باشد. هم‌اكنون هواوي در همكاري مشترك با ۳۰۰ دانشگاه مطرح در ۲۰ كشور دنيا، بيش از ۱۲۰۰ پروژه را به انجام رسانده و يا در حال انجام آن‌ها است.

حاصل تمام تلاش‌هاي فوق اين است كه اكنون تعداد گواهي‌هاي ثبت اختراع (پتنت) مهندسان هواوي در سراسر دنيا به بيش از ۶۲,۵۰۰ مورد برسد. هواوي در سال ۲۰۱۶ از حيث شاخص پتنت ثبت شده در دفتر ثبت اختراعات اروپا (EPO)، به‌عنوان دومين شركت معرفي شده است.

حاصل كليه اين سرمايه‌گذاري‌ها و تلاش‌هاي هواوي موجب شده است اين شركت اكنون قادر باشد تكنولوژي‌هايي در حوزه موبايل هوشمند، بسترهاي مخابراتي و ... معرفي كند كه پيش از آن نظير آ‌ن‌ها ديده نشده است و ساير رقبا وادار به پيروي از استانداردهايي شوند كه توسط هواوي معرفي و عرضه شده‌اند.   

تبليغات
جديد‌ترين مطالب روز

هم انديشي ها

تبليغات

با چشم باز خريد كنيد
اخبار تخصصي، علمي، تكنولوژيكي، فناوري مرجع متخصصين ايران شما را براي انتخاب بهتر و خريد ارزان‌تر راهنمايي مي‌كند
ورود به بخش محصولات