مايكروسافت و نشنال جئوگرافيك به پروژه‌هاي زيست‌محيطي مبتني بر هوش مصنوعي كمك مي‌كنند

سه‌شنبه ۲۶ تير ۱۳۹۷ - ۱۳:۴۵
مطالعه 2 دقيقه
مرجع متخصصين ايران
مايكروسافت و نشنال جئوگرافيك به پروژه‌هاي زيست‌محيطي مبتني بر هوش مصنوعي، كمك‌هزينه‌ي مالي يك ميليون دلاري پرداخت مي‌كنند.
تبليغات

مايكروسافت و نشنال جئوگرافيك قصد دارند تا در راستاي برنامه‌ي Earth Innovation Grant، به پروژه‌هاي مبتني بر هوش مصنوعي كمك‌هزينه‌ي مالي يك ميليون دلاري اختصاص دهند. پروژه‌هايي كه بتوانند با استفاده از هوش مصنوعي به رفع چالش‌هاي زيست‌محيطي كمك كنند، برنده‌ي دريافت كمك‌هزينه‌ي مالي يك ميليون دلاري از سوي اين دو شركت خواهند بود.

مايكروسافت و نشنال جئوگرافيك در برنامه‌اي جديد در انديشه متخصصين دارند به پروژه‌هايي كه به نوعي قصد دارند با كمك هوش مصنوعي به حل مسايل و چالش‌هاي زيست‌محيطي بپردازند، كمك مالي كنند. بين ۵ تا ۱۵ پروژه به‌عنوان دريافت‌كنندگان كمك هزينه‌ي مالي برنامه‌ي Earth Innovation Grant انتخاب خواهند شد.

همان‌طور كه گفته شد پروژه‌ها بايد بتوانند با كمك هوش مصنوعي برخي چالش‌هاي زيست‌محيطي را مطالعه كرده و نتايج مثبت و قابل قبولي براي حل آن‌ها مشخص كنند. پژوهشگراني كه بتوانند وارد برنامه‌ي كمك‌هزينه‌ي مالي شوند، به فضاي ابري و ابزارهاي هوش مصنوعي مايكروسافت دسترسي خواهند داشت و مي‌تونند از طريق دسترسي به اطلاعات National Geographic Explorer Community و ارتباط با آزمايشگاه‌هاي نشنال جئوگرافيك، امور تحقيقاتي خود را پيش ببرند.

لوكاس جپپا، پژوهشگر و دانشمند ارشد علوم محيط زيست Microsoft، در بيانيه‌اي اعلام كرد:

مايكروسافت همواره سعي دارد مرزهاي فناوري را پشت‌سر بگذارد و با مطالعه و كاوش بيشتر راه‌هاي كمك تكنولوژي به مردم و جهان را شناسايي كند. ما معتقديم كه انسان‌ها و رايانه‌ها، با كمك هوش مصنوعي مي‌توانند در كنار يكديگر راهكارهاي جديدي ارائه بدهند كه تغييراتي در نوع نگاه، مدل برخورد و سبك مديريت بر سيستم‌هاي طبيعي زمين ايجاد كند.  

در راستاي حمايت از محيط زيست، گوگل نيز وارد همكاري جديدي با بخش محيط زيست سازمان ملل متحد شده است تا بتواند داده‌هايي رو به‌صورت آني براي استفاده‌ي سازمان‌ها و دولت‌ها از داده‌هاي اطلاعاتي در مورد تاثير فعاليت‌هاي انسان بر اكوسيستم محيط زيست ارائه دهد.

پژوهشگران و سازمان‌ها مي‌توانند تا تاريخ ۸ اكتبر (۱۶ مهر)، پروژه‌هاي خود را براي مطالعه ارسال كنند. پروژه‌‌ها مي‌تواند در زمينه‌ي حفظ گونه‌هاي زيستي، تغييرات آب‌وهوايي، كشاورزي يا آب تعريف شوند و درخواست‌هاي كمك مالي نبايد بيشتر از ۲۰۰٬۰۰۰ دلار در انديشه متخصصين گرفته شوند. كليه‌ي طرح‌هاي پيشنهادي و پروژه‌هايي كه با كمك مالي امتداد پيدا مي‌كنند، متن‌باز خواهند بود تا ساير پژوهشگران بتوانند از خروجي اطلاعات پروژه‌ها استفاده كنند. دريافت‌كنندگان و برندگان كمك‌هاي مالي در ماه دسامبر (آذرماه) مشخص خواهند شد.  

تبليغات
جديد‌ترين مطالب روز

هم انديشي ها

تبليغات

با چشم باز خريد كنيد
اخبار تخصصي، علمي، تكنولوژيكي، فناوري مرجع متخصصين ايران شما را براي انتخاب بهتر و خريد ارزان‌تر راهنمايي مي‌كند
ورود به بخش محصولات