دستيارهاي صوتي الكسا و كورتانا از امروز قادر به تعامل با يكديگر خواهند بود

پنج‌شنبه ۲۵ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۰:۰۰
مطالعه 3 دقيقه
مرجع متخصصين ايران
روز گذشته، مايكروسافت اعلام كرد كه تعامل دستيارهاي صوتي الكسا و كورتانا بالأخره محقق شده است و متخصصان مي‌توانند آن را به‌صورت پيش‌نمايش تجربه كنند.
تبليغات

طبق اعلام مايكروسافت، از اين پس متخصصان دستيار صوتي الكسا مي‌توانند براي انجام برخي كارها از كورتانا كمك بگيرند؛ اين در حالي است كه كه متخصصان كورتانا نيز مي‌توانند در هنگام نياز الكسا را فراخواني كنند.

تعامل بين اين دو دستيار صوتي محبوب مدت‌ها پيش اطلاع‌رساني شده بود و در كنفرانس توسعه‌دهندگان مايكروسافت موسوم به بيلد ۲۰۱۸ نيز دمويي از آن را مشاهده كرده بوديم؛ اما تاكنون از زمان انتشار دقيق اين قابليت براي متخصصان هيچ جزئياتي در دست نبود.

حال دو شركت آمازون و مايكروسافت، نخستين‌ قدم براي رسيدن به اين هدف را برداشته‌اند و ويژگي يادشده‌ را در قالب پيش‌نمايش براي عموم متخصصان در دسترس قرار داده‌اند.

طبق گفته‌ي اهالي مايكروسافت، متخصصان از امروز مي‌توانند براي آزمايش اين ويژگي اقدام كنند. اعمال اين تغييرات در روزهاي آينده ادامه خواهد داشت؛ بنابراين ممكن است فورأ به اين ويژگي دسترسي پيدا نكنيد.

در قدم ابتدايي، متخصصان ويندوز مي‌توانند دستيار Alexa را از طريق كورتانا فراخواني كنند؛ همچنين متخصصان الكسا نيز مي‌توانند از كورتانا براي انجام كارهايشان استفاده كنند. طبق گفته‌ي مسئولان، اين ويژگي بعداً به پلتفرم‌هاي موبايل اندرويد و iOS راه خواهد يافت.

به‌عنوان نمونه، با بيان دستورات زير، Cortana در بلندگوهاي اكوي آمازون فراخواني مي‌شود:

  • چه رايانامه‌هاي جديدي برام آمده؟ (What new emails do I have)
  • امروز تو تقويمم چي دارم؟ (What is on my calendar today)
  • «سفارش گل» رو به ليست وظايفم اضافه كن. (Add ‘order flowers’ to my to-do list)

همچنين متخصصان ويندوز مي‌توانند با بيان دستور «Hey Cortana, open Alexa»، از الكسا درخواست‌هاي زير را داشته باشند:

  • پيشنهادات ويژه خريد براي امروز چيه؟ (What are today’s shopping deals)
  • دما رو روي ۷۲ درجه فارنهايت تنظيم كن. (Set the temperature to 72 degrees)
  • Jeopardy رو اجرا كن. (Open Jeopardy)

اين دو شركت، اضافه‌شدن ويژگي‌ها و مهارت‌هاي بيشتر را در آينده وعده‌ داده‌اند.

مرجع متخصصين ايران كورتانا الكسا/ cortana alexa

سخنگوي Microsoft در همين رابطه مي‌گويد:

با پيش‌نمايش عمومي، ما خواهان اين هستيم كه متخصصان مشغول به تجربه‌ي اين ويژگي شوند و به ما بازخورد ارائه كنند؛ بنابراين تيم ما نيز به بهبود تجربه‌ي متخصصي ادامه خواهد داد. هدف ما، ايجاد تعاملي يكپارچه است و اين تازه نخستين قدم براي رسيدن به آن هدف است.

وقتي كه Amazon و مايكروسافت از همكاري خود براي تعامل دستيارهاي صوتيشان خبر دادند، برخي از افراد درباره‌ي غيرضروري بودنِ آن صحبت كردند؛ با اين حال، هنگامي كه دموي اوليه در كنفرانس بيلد امسال به نمايش در آمد، مشخص شد كه اين دو شركت هدفي جز ارتقاء تجربه‌ي متخصصي افراد در سر ندارند.

پيش‌تر مديرعامل مايكروسافت، ساتيا نادلا نيز در اين باره اظهارانديشه متخصصين كرده بود:

ما مي‌خواهيم امكاني را فراهم كنيم تا مشتريانمان به حداكثر كارايي از طريق دستيارهاي شخصي ديجيتالي دست يابند؛ نه اينكه آن‌ها را در پشت ديوار محصور كنيم.

با اين حال، همكاري مايكروسافت و آمازون تنها به تعامل اين دو دستيار خلاصه نمي‌شود و در ماه‌هاي گذشته، برخي از محصولات مايكروسافت با دستيار الكسا عرضه شده‌اند. انتظار مي‌رود كه در آينده‌ي نزديك، اخبار بيشتري را در اين رابطه بشنويم.

تبليغات
جديد‌ترين مطالب روز

هم انديشي ها

تبليغات

با چشم باز خريد كنيد
اخبار تخصصي، علمي، تكنولوژيكي، فناوري مرجع متخصصين ايران شما را براي انتخاب بهتر و خريد ارزان‌تر راهنمايي مي‌كند
ورود به بخش محصولات