پهپاد نجات غريق Auxdron، شناگران اسپانيايي را از كام مرگ نجات داد

دوشنبه ۲۹ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۰:۰۰
مطالعه 2 دقيقه
مرجع متخصصين ايران
پهپاد نجات غريق Auxdron، با ارسال جليقه‌ي نجات براي شناگران درياي والنسيا اسپانيا، آنها را از مرگ حتمي نجات داد.
تبليغات

هفت شناگر كه در درياي والنسيا اسپانيا مشغول شنا و تفريح بودند، متوجه شدند كه جريان آب دريا آنها را حسابي از ساحل دور كرده است. وضعيت آنها به‌شدت بحراني شده بود و در حال غرق شدن بودند. خوشبختانه پهپاد Auxdron توانست جان اين هفت شناگر را از كام مرگ نجات دهد.

در جريان اين حادثه، ديگو تورس از راه دور كنترل پهپاد را برعهده داشت. ديگو تورس يكي از نجات غريق‌هاي ساحل والنسيا است كه براي كار كردن با پهپاد نجات غريق يادگيري ديده است و وقتي از طريق دوربين پهپاد وضعيت شناگران را مشاهده كرد، به‌سرعت وارد عمل شد و از طريق پهپاد Auxdron براي افراد درگير در حادثه، جليقه نجات فرستاد. جليقه‌ي نجات در اثر پرتاب شدن به‌صورت اتوماتيك باز مي‌شود. يكي از شناگران، خانمي بود كه به‌شدت به كمك نياز داشت و با دريافت جليقه‌ي نجات از مرگ حتمي نجات پيدا كرد. تصاوير گرفته‌شده از اين حادثه، به‌خوبي همه چيز را نشان مي‌دهد.

مدتي است كه استارتاپ General Drones، به فعاليت در حوزه‌ي فوتوگرامتري هوايي، توپوگرافي، بازرسي و خدمات اورژانسي مشغول است. در حال حاضر اين استارتاپ با كمك پهپادهاي Hydronalix’s EMILY و پهپادهاي PowerVision’s PowerDolphin، موفق به ارائه‌ي راهكارهاي جديدي براي رسيدگي و حل اشكالات و مسائل اورژانسي شده است كه در اقيانوس رخ مي‌دهند. اين استارتاپ در انديشه متخصصين دارد اگر حادثه‌اي رخ داد، پهپادها بتوانند در كمترين زمان ممكن و با خلاقانه‌ترين روش‌ها اشكال را برطرف كنند. پهپاد مورد استفاده در اين حادثه Auxdron نام دارد كه مجهز به چهار بازو و هشت روتور و سه ماژول براي حمل جليقه‌هاي نجات است. هم‌چنين پهپاد نجات غريق Auxdron، بدنه‌اي از جنس فيبر كربن ضد آب دارد  و مي‌تواند  به‌مدت ۳۴ دقيقه به‌صورت پيوسته، در حالت عادي و بدون حمل جليقه پرواز كند. اين در حالي است كه اگر پهپاد، دو عدد جليقه نجات حمل كند، مدت زمان پرواز به ۲۶ دقيقه كاهش پيدا خواهد كرد.

پهپاد در شرايط واقعا اضطراري به‌سرعت توانست جليقه نجات را به زني كه در حال غرق شدن بود برساند و قبل از رسيدن جك‌اسكي و ساير نيروهاي امدادي، پهپاد سريع‌تر وارد عمل شد. در اين حادثه، پهپاد Auxdron با پواز بر فراز اقيانوس و مشاهده‌ي وضعيت فردي كه به كمك نياز دارد، موقعيت مكاني وي را به‌سرعت ذخيره كرد و همين مساله به تيم نجات غرق جت‌اسكي كمك شاياني خواهد كرد. علاوه‌بر اين، پهپاد مي‌تواند با پرتاب جليقه‌ي نجات در سريع‌ترين زمان ممكن عمليات نجات را به‌انجام برساند. در حال حاضر به‌لطف پهپاد نجات غريق، تمامي شناگران در صحت و سلامت هستند. 

تبليغات
جديد‌ترين مطالب روز

هم انديشي ها

تبليغات

با چشم باز خريد كنيد
اخبار تخصصي، علمي، تكنولوژيكي، فناوري مرجع متخصصين ايران شما را براي انتخاب بهتر و خريد ارزان‌تر راهنمايي مي‌كند
ورود به بخش محصولات