فيسبوك تا سال ۲۰۲۰ به‌صورت كامل از انرژي تجديدپذير استفاده خواهد كرد

پنج‌شنبه ۸ شهريور ۱۳۹۷ - ۰۰:۰۰
مطالعه 2 دقيقه
مرجع متخصصين ايران
طبق اعلام فيسبوك، اين غول شبكه‌هاي اجتماعي تا پايان سال ۲۰۲۰ به‌صورت كامل از انرژي‌هاي تجديد پذير استفاده خواهد كرد.
تبليغات

به‌تازگي فيسبوك در طي بيانيه‌اي از تعهد خود در قبال استفاده از انرژي‌هاي تجديدپذير در تمامِ عملياتِ خود صحبت كرده است. طبق گفته‌ي اين شركت، آن‌ها قصد دارند تا پايان سال ۲۰۲۰ ميلادي با كاهش ۷۵ درصدي توليدگازهاي گلخانه‌اي، براي استفاده‌ي كامل از انرژي‌هاي تجديد‌پذير گام‌هايي بنيادين بردارند.

بنابراين آن‌ها علاوه بر اينكه در روزهاي جاري مشغول بهبود پلتفرم خود براي جلوگيري از دخالت‌هاي خارجي هستند، به تغييرات اقليمي و بحراني كه در آينده‌ي نزديك كره‌ي زمين را تهديد مي‌كند، مي‌انديشند.

تا پيش از اين، فيسبوك سرعتِ خوبي در استفاده از انرژي‌هاي تجديدپذير داشته است. چندي پيش آن‌ها ۳ گيگاوات انرژي تجديدپذير خورشيدي و بادي را خريداري كردند كه البته نخستين خريد آن‌ها در اين زمينه نبوده و آن‌ها پيش‌تر در سال ۲۰۱۳ نيز خريد اينچنيني را انجام داده‌اند.

نكته‌ي حائز اهميت درباره‌ي فيسبوك اين است كه آن‌ها انرژي تجديدپذير را تنها براي انحراف اذهان عمومي از حجم انبوه مصرفي انرژي‌هاي سنتي در كسب‌و‌كارشان خريداري نمي‌كنند. فيس‌بوك يكي از شركت‌هاي فناوري است كه از مقر اصلي خود در ايالات‌ متحده تا مراكز داده‌ي خود در مكان‌هاي دورافتاده، از انرژي تجديدپذير بهره مي‌برد.

اين شركت در همين رابطه مي‌گويد:

تمام پروژه‌هاي بادي و خورشيدي درست به‌مانند مراكز داده‌ي ما نوپا هستند. اين به اين مفهوم است كه هركدام از پروژه‌هاي يادشده شغل‌هاي بيشتري ايجاد مي‌كنند، سرمايه‌گذاري را افزايش مي‌دهند و محيطي سالم‌تر براي جوامعي كه از ما ميزباني مي‌كنند، تدارك مي‌بينند؛ از پراينول در اورگان و لوس لوناس در نيومكزيكو تا هنريكو در ويريجينيا و لولئا در سوئد همگي از اين موضوع نفع مي‌برند.

تصميمِ جديد فيسبوك به دنبال تعهدنامه‌ي تغييرات اقليمي پاريس اتخاذ شده كه فيسبوك نيز يكي از امضا‌كنندگانِ آن است. از آنجايي كه اين شركت نزديك به نيمي از توان مصرفي كنوني خود را از انرژي‌هاي تجديدپذير تامين مي‌كند، رسيدنِ به هدف جديد كارِ چندان اشكالي براي آن‌ها نخواهد بود.

جديد‌ترين مطالب روز

هم انديشي ها

تبليغات

با چشم باز خريد كنيد
اخبار تخصصي، علمي، تكنولوژيكي، فناوري مرجع متخصصين ايران شما را براي انتخاب بهتر و خريد ارزان‌تر راهنمايي مي‌كند
ورود به بخش محصولات