مايكروسافت آفيس هوشمندتر مي‌شود

دوشنبه ۲ مهر ۱۳۹۷ - ۲۲:۴۵
مطالعه 3 دقيقه
مرجع متخصصين ايران
مايكروسافت در كنفرانس Ignite، ويژگي‌هاي جديد و مبتني بر هوش مصنوعي مايكروسافت آفيس را معرفي كرد. در ادامه با اخبار تخصصي، علمي، تكنولوژيكي، فناوري مرجع متخصصين ايران همراه باشيد.
تبليغات

مايكروسافت، در كنفرانس Ignite اورلاندو فلوريدا، ويژگي‌هاي جديدي را كه قرار است بزودي به Office 365 اضافه شوند، معرفي كرد. باتوجه به‌اينكه مايكروسافت به حوزه‌ي هوش مصنوعي، توجه ويژه‌اي نشان مي‌دهد، جاي تعجب نيست كه بيشتر ويژگي‌هاي جديد معرفي‌شده در كنفرانس، مبتني بر هوش مصنوعي باشند.

ويژگي‌هاي مبتني بر هوش مصنوعي، بدين معني است كه استفاده از تمام برنامه‌هاي آفيس، چه به‌صورت آفلاين و چه به‌صورت الكترونيك، نسبت به قبل ساده‌تر و راحت‌تر خواهند شد؛ و امكان استفاده از دستيار هوشمند براي متخصصان بيشتر خواهد شد. 

مرجع متخصصين ايران آفيس

جالب‌ترين ويژگي جديد معرفي‌شده Ideas نام دارد. مايكروسافت مي‌گويد با معرفي Ideas،‌ متخصص تجربه‌ي بهتر و مفيدتري در استفاده از برنامه‌هايي مانند اكسل و پاورپوينت خواهد داشت. اين ويژگي‌ها به متخصص كمك مي‌كند تا بتواند مديريت بهتري بر زمان خود داشته باشد و فعاليت‌هاي روزانه‌ي خود را بهتر و راحت‌تر به انجام برساند. Ideas در پاورپوينت مي‌تواند طراحي يا لي‌اوت خاصي را براي متخصص پيدا و يا در پيدا كردن تصاوير خوب، به متخصص كمك كند. Ideas در اكسل، مي‌تواند در مورد نمودارها پيشنهادهاي خوبي را به متخصص ارائه بدهد كه براي نمايش‌دادن داده‌ها مناسب‌تر است. 

در حال حاضر، امكان استفاده از اين ويژگي در اكسل وجود دارد و بزودي به پاورپوينت الكترونيك نيز اضافه خواهد شد. احتمال دارد در آينده‌ي نزديك، ويژگي Ideas به ساير اپليكيشن‌هاي آفيس نيز اضافه خواهد شد.

علاوه بر ويژگي Ideas، چند ويژگي ديگر مبتني بر هوش مصنوعي به اكسل اضافه شده است. پيش‌تر، مايكروسافت در كنفرانس Ignite 2017، انواع داده‌هاي اكسل را معرفي و دي ماه ۱۳۹۶ (اوايل سال جاري ميلادي)، پيش‌نمايشي از آنها ارائه كرده بود. همچنين، شناسايي تصاوير به برنامه‌ي اكسل اضافه شد. اين ابزار جديد بسيار جذاب، به متخصصان اين امكان را مي‌دهد تا يك تصوير يا داد‌هاي جدول را به فايل اكسل تبديل كنند. نام اين ابزار جديد Data from Picture است كه پيش‌نمايش عمومي آن در دسترس متخصصان قرار دارد. مايكروسافت، همچنين اعلام كرده است كه فعاليت‌هاي جستجو در اكسل، سريع‌تر از قبل به‌انجام خواهد رسيد.

مرجع متخصصين ايران آفيس

يكي ديگر از ويژگي‌هاي جديدي كه مستقيما مبتني بر هوش مصنوعي نيست، اما استفاده از آفيس را ساده‌تر مي‌كند، قابليت جستجو در آفيس است. Microsoft Search كه امكان جستجوي پيشرفته‌تري را در اختيار متخصصان قرار مي‌دهد، به‌زودي به Bing و Office.com و (در ادامه به مايكروسافت اج، ويندوز و آفيس) راه خواهد يافت. اين ويژگي از داده‌هاي Microsoft Graph و فناوري هوش مصنوعي Bing استفاده مي‌كند تا تجربه‌ي جستجوي بهتر و يكپارچه‌تري را در اختيار متخصص قرار دهد. 

مايكروسافت اعلام كرده است كه ويژگي جستجوي جديد، قادر به ايندكس اسناد داخلي است و متخصص مي‌تواند سوالاتي مانند «آيا مي‌توانم همسر و فرزندانم را براي سفر كاري به‌همراه بياورم؟» را بپرسد و اسنادي از امور اداري و منابع انساني را مشاهده كند كه مي‌گويد نمي‌توانيد چنين كاري را انجام دهيد. 

در اصل مايكروسافت تلاش‌هاي خود را در جهت توسعه‌ي تجربه‌ي جستجو در Office ،Windows ،Bing و... بيش از پيش به‌نمايش گذاشته است. Dubbed Microsoft Search، به‌عنوان تجربه‌ي جديدي در جستجو، براي اولين بار در Bing و Office.com معرفي شد. Microsoft Search، نامي است كه براي جستجوي پيشرفته و جديد انتخاب شده و تركيبي از روش جستجو در بينگ و جستجوي مورد انتظار متخصص در اپليكيشن‌هاي ويندوز است. اين ويژگي جديد مي‌تواند نتايج جستجوي سنتي را با توجه به ويژگي‌هاي اپليكيشن‌ها و نتايج شخصي متخصصان، در اختيار وي قرار دهد. 

تجربه‌ي جديد جستجو، ممكن است شما را به ياد برنامه‌ي متخصصدي Alfred در مك بيندازد كه به متخصص كمك مي‌كند تا در اپليكيشن‌هاي مختلف به‌راحتي جستجو كند و فرمان‌ها و درخواست‌ها را به سرعت به‌نمايش بگذارد. ويژگي جستجوي مايكروسافت در اپليكيشن‌هاي آفيس و ويندوز ۱۰، در نيمه‌ي اول سال ۲۰۱۹ در دسترس متخصصان قرار مي‌گيرد. 

تبليغات
جديد‌ترين مطالب روز

هم انديشي ها

تبليغات

با چشم باز خريد كنيد
اخبار تخصصي، علمي، تكنولوژيكي، فناوري مرجع متخصصين ايران شما را براي انتخاب بهتر و خريد ارزان‌تر راهنمايي مي‌كند
ورود به بخش محصولات