همكاري ديپ مايند و يونيتي در شبيه‌سازي محيط‌هايي براي يادگيري هوش مصنوعي

پنج‌شنبه ۵ مهر ۱۳۹۷ - ۱۱:۳۰
مطالعه 2 دقيقه
مرجع متخصصين ايران
ديپ‌مايند گوگل و يونيتي، در تلاش هستند تا با همكاري يكديگر، محيط‌هاي شبيه‌سازي‌شده‌اي را براي يادگيري مبتني بر هوش مصنوعي ايجاد كنند.
تبليغات

ديپ‌مايند  گوگل و Unity Technologies، خالق يكي از شناخته‌شده‌ترين پلتفرم‌هاي بازي، امروز اعلام كردند كه برنامه‌‌هاي مشتركي را براي ايجاد فضايي شبيه‌سازي‌شده جهت يادگيري مبتني بر هوش مصنوعي دنبال مي‌كنند.   

در حال حاضر، Unity engine، در حدود ۵۰ درصد از بازي‌هاي موبايلي و ۶۰ درصد از تجربه‌ي واقعيت افزوده و واقعيت مجازي را به‌خود اختصاص داده است.

مرجع متخصصين ايران هوش مصنوعي ديپ مايند / deepmind

در سال ۲۰۱۷ ميلادي، Unity ML Toolkit، كار خود را در حوزه‌‌ي يادگيري مبتني بر هوش مصنوعي  آغاز كرد. Unity ML Toolkit نيز همانند OpenAI's Gym و آزمايشگاه ديپ‌مايند، مي‌تواند براي شبيه‌سازي فعاليت‌ها و يادگيري، از شكل‌هاي مختلف يادگيري عميق استفاده كرده باشد.

ديويد هلگسون، از بنيانگذاران يونيتيدر مصاحبه‌اي با VentureBeat گفت: 

Unity در دنياي بازي‌ها حضور فعالي دارد. هر نوع تجسم معماري، طراحي محصول، حتي توليد فيلم، از حوزه‌هاي مورد توجه يونيتي است. ولي در ميان تمام حوزه‌ها، يادگيري مبتني بر هوش مصنوعي تاكنون از سوي يونيتي ارائه نشده است. اميدواريم در آينده‌ي نزديك شاهد حضور يونيتي در اين حوزه هم باشيم.

DeepMind، از شبيه‌سازي‌ براي يادگيري در كارهاي مختلف استفاده كرده است. مثلا پيشتر گفته شد كه هوش مصنوعي DeepMind، بازي Quake III را مانند انسان اجرا مي‌كند. يكي از معروف‌ترين موارد سيستم هوش مصنوعي آلفاگوي گوگل، قهرمان جهان در رشته‌ي Go را شكست داد. پيشتر نيز گفته شده بود كه گوگل هوش مصنوعي آلفاگو را براي حل اشكالات بشر توسعه مي‌دهد.

ديماس حسيبي، مدير عامل شركت DeepMind، در مصاحبه با VentureBeat اعلام كرد:

بازي‌ها و استفاده از شبيه‌‌سازي، يكي از اصلي‌ترين بخش‌هاي برنامه تحقيقاتي DeepMind است. در حال حاضر، اين رويكرد منجر به پيشرفت قابل‌توجهي در تحقيقات مبتني بر هوش مصنوعي شده است. من، به‌عنوان فردي كه در زمينه‌ي طراحي بازي‌هاي ويدئويي سابقه‌اي دارم، بسيار مشتاق همكاري با يونيتي هستم تا بتوانيم در فضاهاي مجازي، الگوريتم‌هاي هوشمند و انعطاف‌پذير را مطالعه و توسعه دهيم، و در نهايت بتوانيم راهكارهايي جديد براي حل اشكالات دنياي واقعي پيدا كنيم. 

در سال ۲۰۱۴ ميلادي، ديپ‌مايند توسط Google معرفي شد. از سال ۲۰۱۰ ميلادي تاكنون، بيش از ۲۰۰ مقاله‌ي پژوهشي مختلف در مورد آن منتشر شده است. ديپ‌مايند علاوه‌بر فعاليت در حوزه‌ي شبيه‌سازي براي يادگيري، با كمك هوش مصنوعي مي‌تواند در تشخيص بيماري‌هاي چشم نقش موثري داشته باشد. پيشتر گفته‌ شده بود كه هوش مصنوعي ديپ مايند توانايي تشخيص بيماري‌هاي چشمي را دارد. همچنين ديپ‌مايند از شبكه‌هاي عصبي براي تشخيص بهتر نقش دوپامين در يادگيري استفاده مي‌كند.

تبليغات
جديد‌ترين مطالب روز

هم انديشي ها

تبليغات

با چشم باز خريد كنيد
اخبار تخصصي، علمي، تكنولوژيكي، فناوري مرجع متخصصين ايران شما را براي انتخاب بهتر و خريد ارزان‌تر راهنمايي مي‌كند
ورود به بخش محصولات