نرم افزار پخش موسيقي Winamp باز مي‌گردد

سه‌شنبه ۲۴ مهر ۱۳۹۷ - ۰۹:۵۴
مطالعه 3 دقيقه
مرجع متخصصين ايران
وين امپ، نرم‌افزار محبوب پخش‌كننده‌ي موسيقي با قابليت‌هاي به‌روزرساني شده و جديد باز مي‌گردد.
تبليغات

براساس آخرين خبرها، اپليكيشن افسانه‌اي و محبوب موزيك پلير وين‌امپ قرار است بعد از مدت‌ها، به‌روزرساني جديدي دريافت كند. ظاهرا نسخه‌ي مخصوص موبايل‌هاي هوشمند اين پخش‌كننده‌ي موسيقي، با تنظيمات جديد و متنوع به‌زودي به بازار عرضه خواهد شد.

خبرها حاكي از آن است كه اپليكيشن به‌روزرساني‌شده‌ي وين‌امپ قرار است از تمام فرمت‌هاي موسيقي از جمله پلي‌ليست‌ها، پادكست‌ها، استريم‌هاي راديويي و غيره همراهي كند.

مرجع متخصصين ايران winapm

موزيك پلير Winamp در سال ۱۹۹۷ به‌عنوان پخش كننده‌ي ام‌پي‌تري در بازار معرفي شد و خيلي زود توانست محبوبيت خاصي را در بازار از آن خود كند. پخش‌كننده‌ي موسيقي وين‌امپ، نزديك به دو دهه، موزيك پلير محبوب متخصصان بسياري در سراسر جهان بوده است. اما ظاهرا ديري نگذشت كه دوران طلايي وين‌امپ رو به افول گذاشت. زماني كه براي اولين بار وين‌امپ به بازار آمد، ام‌پي‌تري‌ پليري با  پوسته‌هاي مختلف و البته داراي قابليت شخصي‌سازي خوبي بود. در اواخر دهه‌ي ۱۹۹۰ ميلادي، به‌جرات مي‌توان گفت كه همه‌ي دوستداران موسيقي يك نسخه از اين برنامه را روي سيستم خود نصب كرده بودند و از آن استفاده مي‌كردند.

در همين زمان بود كه وين‌امپ قدرت زيادي در جهان كسب كرد و ارزش شركت وين‌امپ بالا رفت. در سال ۱۹۹۹، AOL تصميم گرفت تا وين‌امپ را با ارزشي بين ۸۰ تا ۱۰۰ ميليون دلار خريداري كند. در نهايت در سال ۲۰۱۴ ميلادي شركت وين‌امپ به Radionomy فروخته شد. از آن زمان به بعد، موزيك پلير وين‌امپ تنها يك بار و آن هم در سال ۲۰۱۳ به‌روزرساني شد. براساس آخرين خبرها،‌ اپليكيشن وين‌امپ قرار است به‌روزرساني جديدي دريافت كند و دوباره با قابليت‌هاي بيشتري به بازار عرضه شود. بي‌شك اين خبر مي‌تواند طرفداران قديمي اين برنامه را خوشحال كند. الكساندر سابونديجان، مديرعامل شركت Radionomy در خصوص اين موضوع گفت:

سال آينده‌ي ميلادي، نسخه‌ي كاملا جديدي از برنامه‌ي افسانه‌اي Winamp در اختيار متخصصان قرار خواهد گرفت. بي‌شك با انتشار اين نسخه، متخصصان تجربه‌ي متفاوت‌تري از شنيدن موسيقي را تجربه خواهند كرد. متخصصان مي‌توانند به فايل‌هاي MP3 گوش بدهند، همچنين برنامه از فرمت‌هاي مختلف موجود در فضاي ذخيره‌سازي ابري و همچنين پادكست‌ها، استريم‌هاي ايستگاه‌هاي راديويي و پلي‌ليست‌ها همراهي مي‌كند.

قرار است برنامه‌ي Winamp هم براي دسكتاپ و هم براي موبايل‌هاي هوشمند به‌زوررساني جديدي را دريافت كند. متخصصان با استفاده از وين امپ به‌روزرساني‌شده مي‌توانند تجربه‌ي منحصربه‌فردي در جستجوي فايل‌هاي صوتي از منابع مختلف داشته باشند. سابونديجان در مورد جزئيات ويژگي‌هاي نسخه‌ي به‌روزرساني‌شده‌ي وين‌امپ توضيح بيشتري نداد؛ ولي به‌انديشه متخصصين مي‌رسد كه اين اپليكيشن با ساير اپليكيشن‌ها از جمله Apple Music، اسپاتيفاي و يا ساير پلتفرم‌هاي صوتي به‌صورت مجتمع قابل استفاده باشد. 

همان‌طور كه گفته شد، جزئيات بيشتري در مورد نسخه‌ي جديد وين امپ در دسترس نيست. اما به‌انديشه متخصصين مي‌رسد كه به‌خصوص در نسخه‌ي مخصوص موبايل‌هاي هوشمند، اپليكيشن داراي محلي مركزي براي جمع‌آوري و جستجو كردن تمام فايل‌هاي صوتي باشد كه قطعا تجربه‌اي هيجان‌انگيز خواهد بود. البته هنوز مشخص نيست كه شركت توسعه‌دهنده‌ي وين امپ به چه صورتي قصد دارد اين كار را به‌انجام برساند. اگر چنين تغييري در وين‌امپ اتفاق بيفتد، شاهد تغييري اساسي در اين برنامه خواهيم بود. در اين صورت وين‌امپ مي‌تواند به‌صورت مجتمع از تمام جاهايي كه ما از آنها فايل صوتي مي‌گيريم به‌صورت يكپارچه همراهي كند.

نسخه‌ي ۵.۸ وين‌امپ قرار است هفته‌ي جاري منتشر شود تا باگ‌هاي احتمالي آن برطرف گردد و اگر اشكالاتي در مورد عدم سازگاري آن ديده مي‌شود، مورد مطالعه و رسيدگي قرار گيرد. علاقه‌مندان براي دريافت نسخه‌ي كامل Winamp 6 بايد تا سال ۲۰۱۹ ميلادي منتظر بمانند. 

تبليغات
جديد‌ترين مطالب روز

هم انديشي ها

تبليغات

با چشم باز خريد كنيد
اخبار تخصصي، علمي، تكنولوژيكي، فناوري مرجع متخصصين ايران شما را براي انتخاب بهتر و خريد ارزان‌تر راهنمايي مي‌كند
ورود به بخش محصولات