اپل پنسل جديد معرفي شد

سه‌شنبه ۸ آبان ۱۳۹۷ - ۱۸:۵۲
مطالعه 2 دقيقه
مرجع متخصصين ايران
اپل دقايقي پيش در جريان برگزاري رويداد آبان‌ماه، از مدل جديد اپل پنسل با همراهي از شارژ بي‌سيم رونمايي كرد؛ اين قلم جديد، با بسياري از ويژگي‌هاي نسل جديد آيپد پرو همگام‌سازي شده است.
تبليغات

رويداد ۸ آبان (سي‌ام اكتبر) اپل از حدودا يك ساعت پيش آغاز شده است و اين شركت لحظاتي قبل از مدل جديد Apple Pencil با امكان كنترل از طريق لمس و بدنه‌اي بازطراحي‌شده، رونمايي كرد. دو تبلت جديد اپل يعني آيپد پرو ۱۱ اينچي و آيپد پرو ۱۲.۹ اينچي با اين قلم سازگار هستند.

اپل پنسل نخستين‌بار در سال ۱۳۹۴ (۲۰۱۵) ميلادي معرفي و عرضه شد و از آن زمان تاكنون، شاهد عرضه‌ي مدل جديد آن نبوده‌ايم. گفتني است كه اهالي كوپرتينو در جريان برگزاري مراسم ماه مارس، از Crayon به‌عنوان يك قلم لمسي ارزان‌ارزش رونمايي كرده بودند، اما نبايد فراموش كرد كه آن محصول توسط لاجيتك توسعه داده شده و قرار است تنها براي بازار محصولات دانش‌آموزي، عرضه شود.

جالب است بدانيد كه نسل دوم اپل پنسل به‌صورت مغناطيسي به كناره‌ي آيپد پرو ۲۰۱۸ مي‌چسبد و مي‌توان آن را از همين طريق، شارژ كرد. يكي از اشكالات بزرگ نسل اوليه‌ي اپل پنسل كه خيلي‌ها را آزار مي‌داد، به نحوه‌ي شارژ كردن آن مربوط مي‌شد كه خوشبختانه اين موضوع در نسل دوم اپل پنسل برطرف شده است.

رابط متخصصي سيستم‌عامل iOS از اين پس شامل يك حباب كشويي خواهد بود كه به متخصصان آيپد پرو امكان مي‌دهد تا از ميزان شارژ اپل پنسل خود، مطلع باشند. علاوه بر اين‌ها، ژست‌هاي لمسي اين قلم، بسته به اپليكيشن‌هاي مختلف، متفاوت است و مي‌توان آن‌ها را از طريق برنامه‌هاي شخص ثالث تغيير داد.

مرجع متخصصين ايران اپل پنسل جديد / New Apple Pencil

وقتي كه متخصص براي نخستين‌بار اپل پنسل جديد را به آيپد پرو خود متصل مي‌كند، اين قلم لمسي به‌سادگي با تبلت همگام‌سازي مي‌شود. يك ژست لمسي جالب به اين قلم افزوده شده است كه به متخصص امكان مي‌دهد رنگ متني را كه توسط اپل پنسل نوشته مي‌شود، تغيير دهد. براي فعال كردن اين ويژگي، تنها كافي است با انگشت خود، دو بار پشت سر هم روي اين قلم ضربه بزنيد. مورد ديگر اين كه اگر با اپل پنسل روي نمايشگر آيپد پرو ضربه بزنيد، نمايشگر روشن مي‌شود.

اپل پنسل جديد لازم است براي شارژ شدن به‌صورت مغناطيسي به آيپد پرو متصل شود و از همين رو، تنها با آيپد پرو ۲۰۱۸ قابل‌استفاده خواهد بود.

جديد‌ترين مطالب روز

هم انديشي ها

تبليغات

با چشم باز خريد كنيد
اخبار تخصصي، علمي، تكنولوژيكي، فناوري مرجع متخصصين ايران شما را براي انتخاب بهتر و خريد ارزان‌تر راهنمايي مي‌كند
ورود به بخش محصولات