گوگل به‌زودي ويندوز 10 را روي كروم بوك قابل اجرا مي‌كند

دوشنبه ۱۰ دي ۱۳۹۷ - ۱۰:۴۵
مطالعه 2 دقيقه
مرجع متخصصين ايران
گوگل به‌زودي به واسطه‌ي Campfire، امكان نصب همزمان كروم OS و ويندوز ۱۰ را روي يك دستگاه كروم‌بوك مهيا خواهد كرد.
تبليغات

اگر از جمله افرادي هستيد كه اخبار و شايعات مربوط به توسعه‌ي كروم‌بوك را دنبال مي‌كنيد، حتما در جريان تلاش گوگل براي اجراي ويندوز روي كروم‌بوك هستيد.

گوگل از پاييز امسال در تلاش است تا ويندوز ۱۰ را به‌صورت دوال بوت روي كروم‌بوك قابل‌اجرا كند. اين نحوه‌ي اجرا با آنچه پيش‌تر در مورد اجراي لينوكس روي كروم‌بوك ديده‌ايم، تفاوت دارد؛ در مورد اخير، امكان اجراي همزمان لينوكس وجود دارد؛ اما در اجراي دوال بوت ويندوز و كروم OS يعني در هر بوت مي‌توانيد يك سيستم عامل را انتخاب كنيد و اجراي همزمان هر دو سيستم‌عامل ويندوز ۱۰ و كروم OS امكان‌پذير نخواهد بود.

به بيان كوتاه‌تر، از آنجايي كه Campfire (راهكار دوال بوت گوگل) روي Eve تست شده است، احتمالا امكان اجراي ويندوز ۱۰ را در وهله‌ي اول روي پيكسل‌بوك شاهد خواهيم بود.

از طرفي، چنانچه ويندوز را براي اجراي مجموعه‌ي آفيس نياز داريد، بايد بدانيد مايكروسافت آفيس هم‌اكنون به‌صورت الكترونيك در دسترس است و مي‌توانيد تمام سرويس‌هاي Word، اكسل، پاورپوينت، ميل، كلندر، وان‌درايو و Sway را به‌صورت الكترونيك در كروم‌بوك تجربه كنيد؛ نسخه‌ي الكترونيك نسبت به نسخه‌ي كامل اين سرويس‌ها نقايصي دارد.

راه ديگر اين است كه در صورت دسترسي به اينترنت پرسرعت، از راه دور به رايانه‌ي ويندوز ۱۰ خود لاگين كنيد و با استفاده از كروم ريموت دسكتاپ از تمام امكانات ويندوز و اپليكيشن‌هاي آن بهره‌مند شويد. طبيعي است كه در اين حالت، پايين بودن سرعت اينترنت به‌معني افت عملكرد و تجربه‌ي متخصصي خواهد بود.

مرجع متخصصين ايران كروم‌بوك

يك راه ديگر در حال حاضر اين است كه از شبيه‌سازهايي مانند WINE و CrossOver براي اجراي اپليكيشن‌هاي ويندوز روي كروم OS استفاده كنيد. اين راهكار به‌واسطه‌ي به‌كارگيري يكي از API‌هاي ويندوز روي پايه‌ي لينوكسي كروم OS صورت مي‌پذيرد تا اجراي بعضي برنامه‌هاي ويندوز امكان‌پذير شود.

كلمه‌ي كليدي در اينجا، «بعضي برنامه‌ها» است. از طرفي Crossover براي كروم OS هنوز در مرحله‌ي بتا و آزمايشي قرار دارد و تمام ايرادهاي گاه و بي‌گاهي كه ممكن است يك برنامه‌ي بتا دچار آن‌ها شود را دارد؛ اما اگر كمي صبور باشيد، به‌زودي قادر خواهيد بود نسخه‌ي كامل ويندوز ۱۰ و كروم OS را روي يك دستگاه تجربه كنيد.

با اينكه گوگل هنوز به‌طور رسمي خبر اجراي ويندوز ۱۰ روي كروم‌بوك را تأييد نكرده است، انتظار مي‌رود كه اين اعلام رسمي در ماه آتي در جريان نمايشگاه CES صورت بگيرد.

تبليغات
جديد‌ترين مطالب روز

هم انديشي ها

تبليغات

با چشم باز خريد كنيد
اخبار تخصصي، علمي، تكنولوژيكي، فناوري مرجع متخصصين ايران شما را براي انتخاب بهتر و خريد ارزان‌تر راهنمايي مي‌كند
ورود به بخش محصولات