آمازون قابليت حذف كالاهاي تقلبي را به پنل برندها اضافه كرد

شنبه ۱۱ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۳:۱۵
مطالعه 3 دقيقه
مرجع متخصصين ايران
آمازون قابليت جديدي به پنل خود اضافه كرد كه به برندها امكان مي‌دهد كالاهاي تقلبي را از فهرست فروش وبسايت حذف كنند.
تبليغات

آمازون روز پنجشنبه، قابليتي جديد به نام Project Zero را در سرويس خود رونمايي كرد كه به برندها امكان مي‌دهد كالاهاي تقلبي را از فروشگاه حذف كنند. برندهاي معتبر حاضر در اين سرويس الكترونيك، از سال‌ها پيش گلايه‌هاي متعددي درباره‌ي محصولات تقلبي مطرح مي‌كردند. كالاهايي كه با سوءاستفاده از نام آن برندها، در ماركت‌پليس آمازون به فروش مي‌رسيد. در گذشته،‌ آن‌ها تنها مي‌توانستند كالاهاي تقلبي را براي آمازون برچسب‌گذاري كنند تا خود وبسايت، نسبت به مطالعه و حذف آن‌ها اقدام كند.

برندهايي كه در برنامه‌ي جديد Project Zero وارد مي‌شوند، به ابزاري اختصاصي دسترسي خواهند داشت كه امكان حذف كالاهاي تقلبي را به آن‌ها مي‌دهد. كالاهاي حذف‌شده نيز براي يادگيري سيستم يادگيري ماشين به مركز پردازش آن ارسال مي‌شوند تا به‌مرور، از آن سيستم براي شناسايي و حذف كالاهاي تقلبي استفاده شود. آمازون در يك پست وبلاگي ادعا كرد كه تعداد محصولات تقلبي حذف‌شده با استفاده از سيستم خودكار، حدودا ۱۰۰ برابر تعدادي است كه در زمان برابر، براساس گزارش‌هاي برندها حذف مي‌شوند.

آمازون علاوه‌بر ارائه‌ي قابليت حذف كالاهاي تقلبي، سرويس سريال‌سازي براي كالاها را نيز عرضه مي‌كند. سرويس مذكور به كسب‌وكارها امكان مي‌دهد تا براي هر محصول فروخته‌شده در آمازون، كد منحصربه‌فردي توليد كنند. اين سرويس به آمازون امكان مي‌دهد تا اعتبار هر محصول از هر برند را در وبسايت خود به‌راحتي مطالعه كند.

برنامه‌ي Project Zero اكنون تنها به‌صورت دعوتنامه‌اي براي برندها اجرا مي‌شود. برخي از برندهايي كه اكنون در آن حضور دارند، Vera Bradley،‌ Thunderworks و Kenu هستند. سال گذشته، آمازون و برند ورا بردلي در پرونده‌اي مشترك، از يك فروشنده‌ي كالاهاي تقلبي آن برند شكايت كردند. پرونده‌اي مشابه نيز با همكاري آمازون و برند OtterBox به جريان افتاد.

مرجع متخصصين ايران آمازون

اپل در سال ۲۰۱۶، شكايتي عليه يك شركت آمريكايي به جريان انداخت كه شارژرها و كابل‌هايي تقلبي با برند Apple در آمازون مي‌فروخت. كوپرتينويي‌ها ادعا كردند كه ۹۰ درصد كالاهاي فروخته‌شده در آمازون با برند اپل، تقلبي هستند. در همان سال، برند Birkenstock تصميم گرفت تا فروش محصولات خود به‌دست شركت‌هاي واسط را متوقف كند و دليل آن نيز، سوءاستفاده و فروش كالاهاي تقلبي در آمازون بود.

همان‌طور كه ديديم،‌ اشكال محصولات كپي و تقلبي در بزرگ‌ترين ماركت‌پليس جهان نيز وجود دارد. آمازون با وجود تمام امكاناتي كه در اختيار دارد، هنوز با اين چالش دست به گريبان است و قطعا بازيگران ديگر تجارت الكترونيك نيز با آن روبه‌رو شده‌اند. دراين‌ميان انتظار مي‌رود تا كسب‌وكارهايي با مدل مشابه آمازون نيز راهكارهايي شبيه موارد بالا به‌كار بگيرند تا از ضايع شدن حقوق مشتريان و درنتيجه كاهش اعتماد آن‌ها به خريد الكترونيك جلوگيري شود.

انديشه متخصصين شما چيست؟ آيا مي‌توان به‌طور كامل با چالش محصولات تقلبي در بازارچه‌هاي الكترونيك مقابله كرد؟

تبليغات
جديد‌ترين مطالب روز

هم انديشي ها

تبليغات

با چشم باز خريد كنيد
اخبار تخصصي، علمي، تكنولوژيكي، فناوري مرجع متخصصين ايران شما را براي انتخاب بهتر و خريد ارزان‌تر راهنمايي مي‌كند
ورود به بخش محصولات