با توافق اپل و كوالكام، اينتل از بازار تراشه‌ 5G خارج مي‌شود

چهارشنبه ۲۸ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۱:۳۰
مطالعه 2 دقيقه
مرجع متخصصين ايران
پس از توافق اپل و كوالكام، اينتل اعلام كرد كه از بازار تراشه‌هاي مودم 5G براي موبايل‌هاي هوشمند خارج شده و تمركز خود را روي توسعه‌ي تراشه‌هاي 4G و 5G براي پي‌سي متمركز مي‌كند.
تبليغات

اينتل ساعاتي پيش اعلام كرد كه از بازار تراشه‌هاي 5G مورد استفاده در موبايل‌هاي هوشمند كنار كشيده و تمركز اصلي خود را روي توسعه‌ي تراشه‌هاي 4G و 5G براي پي‌سي دركنار بهبود زيرساخت‌هاي 5G قرار خواهد داد. اينتل در حالي چنين تصميمي گرفت كه چند ساعت پيش از اعلام رسمي موضع اينتل، اپل و كوالكام پس از چندين ماه به توافق رسيدند. اپل و كوالكام در حالي به توافق رسيدند كه هر دو شركت بر سر مسائلي نظير استفاده از پتنت‌هاي كوالكام و پرداخت حق پتنت‌ها در حال مجادله بودند.

بدون شك مي‌توان به اين نكته اشاره كرد كه توافق اپل و كوالكام تاثير مستقيمي در تصميم اينتل داشته است. توافق شگفت‌انگيز اپل و كوالكام در حالي به‌دست آمده كه وكلاي اين دو شركت در آخرين جلسه‌ي دادگاه تصميم گرفتند مذاكراتي با يكديگر داشته باشند. هنوز مشخص نيست كه اينتل چه زماني به اين نتيجه رسيده يا اپل را از تصميم خود آگاه كرده كه منجر به توافق اپل و كوالكام شده است. اينتل در اين خصوص اظهارانديشه متخصصيني نكرده است.

باب سوان، مديرعامل اينتل در اين خصوص چنين اظهارانديشه متخصصين كرد:

ما در خصوص موقعيت‌ها و ظرفيت موجود در شبكه‌ي 5G بسيار هيجان‌زده هستيم، البته كسب‌و‌كار مودم موبايل‌هاي هوشمند آينده‌ي روشني نداشته و سوددهي و موفقيت در اين حوزه آنچنان روشن نيست. فناوري 5G يك استراتژي بااولويت براي اينتل است و تيم ما سبد فناوري و محصولات متنوعي را در اين خصوص توسعه داده است. ما در حال ارزيابي براي بهبود و بهينه‌سازي فناوري‌هايي هستيم كه ايجاد كرده‌ايم.

اپل و كوالكام بيانيه‌اي در خصوص اينكه چرا به ناگاه به توافق رسيده‌اند، منتشر نكردند؛ حال آنكه خبرگزاري نيكِي به اين نكته اشاره كرده كه اپل به‌دليل نگراني از توانايي اينتل براي تأمين نياز  اپل به مودم‌هاي 5G تصميم گرفته تا دوباره به سراغ كوالكام برود.

شنيده‌ها نشان از اين دارد كه براساس توافق صورت‌گرفته، اپل مبلغي كه ميزان آن مشخص نشده را در قالب حق پتنت به كوالكام پرداخت خواهد كرد. توافق اپل و كوالكام ۶ ساله بوده و امكان تمديد آن براي آينده نيز براي دو سال وجود دارد.

جديد‌ترين مطالب روز

هم انديشي ها

تبليغات

با چشم باز خريد كنيد
اخبار تخصصي، علمي، تكنولوژيكي، فناوري مرجع متخصصين ايران شما را براي انتخاب بهتر و خريد ارزان‌تر راهنمايي مي‌كند
ورود به بخش محصولات