ايرباس از هولولنز ۲ براي بهبود توليد هواپيما استفاده مي‌كند

پنج‌شنبه ۳۰ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۹:۰۰
مطالعه 2 دقيقه
مرجع متخصصين ايران
پيشرفت‌هاي مايكروسافت در هولولنز ۲ باعث شده‌ ايرباس هم از ابزار آن‌ها براي متخصصدهاي توليدي و مهندسي استفاده كند.
تبليغات

ايرباس، يكي از شركت‌هاي پيش‌گام در حوزه‌ي هوافضا، هواپيماهاي تجاري و نظامي و پرتابه‌ي موشك هم توليد مي‌كند. جديدترين اخبار نشان مي‌دهد آن‌ها با مايكروسافت هم وارد همكاري شده‌اند تا از محصولات و سرويس‌هاي واقعيت تركيبي براي بهبود توليد خود استفاده كنند. ايرباس به‌صورت اختصاصي از سرويس‌هاي واقعيت تركيبي آژور و هولولنز ۲ استفاده خواهد كرد و پيش‌بيني مي‌كند زمان اعتبارسنجي طراحي ۸۰ درصد كاهش پيدا كند. به‌علاوه، ايرباس مي‌‌خواهد سرعت انجام وظايف پيچيده را هم ۳۰ درصد افزايش دهد.

ايرباس براي استفاده از هولولنز متخصصدهاي متنوعي در سر دارد. واقعيت تركيبي به آن‌ها امكان مي‌دهد كارآموزان صنعت هوافضا در محيطي مجازي و با جزئيات فراوان مفاهيم را بياموزند. درواقع، با استفاده از فناوري‌هاي جديد ديگر به هواپيما يا قطعات هواپيمايي واقعي نيازي نخواهد بود. به‌علاوه، محيط سه‌بُعدي قابليت‌هايي همچون مشاهده‌‌ي عناصر در حالت‌هاي طبيعي‌تر را به كارآموزان مي‌دهد كه در يادگيري‌هاي سنتي دردسترس نيست.

مرجع متخصصين ايران airbus a320

هولولنز به طراحان ايرباس امكان مي‌دهد طراحي‌هاي خود را به‌صورت مجازي آزمايش و آمادگي آن‌ها را براي توليد مطالعه كنند. استفاده از واقعيت تركيبي سرعت فرايندها را به‌صورت نمايي افزايش مي‌دهد كه درنتيجه‌ي آن، زمان موردنياز ۸۰ درصد كاهش مي‌يابد. به‌علاوه، واقعيت تركيبي به‌كمك نيروي سادهان خط‌توليد هم مي‌آيد و اطلاعات حياتي را بدون مزاحمت براي فرايند توليد دراختيار آن‌ها قرار مي‌دهد.

اطلاعات ديجيتالي همچون روش‌هاي نصب و مونتاژ و نقشه‌ها، با استفاده از واقعيت تركيبي به‌صورت زنده روي قطعات نمايش داده مي‌شوند؛ درنتيجه، طراحان و تكنسين‌ها مي‌توانند وظايفي با دسترسي دشوار و قطعات پيچيده را با مشاهده‌ي نتيجه‌ي زنده‌ي طراحي روي آن‌ها اجرا كنند. به‌هرحال همان‌طوركه گفته شد، ايرباس با استفاده از همين نوآوري‌ها و متخصصدهاي واقعيت تركيبي، زمان توليد را تا يك‌سوم كاهش مي‌دهد.

تبليغات
جديد‌ترين مطالب روز

هم انديشي ها

تبليغات

با چشم باز خريد كنيد
اخبار تخصصي، علمي، تكنولوژيكي، فناوري مرجع متخصصين ايران شما را براي انتخاب بهتر و خريد ارزان‌تر راهنمايي مي‌كند
ورود به بخش محصولات