اخراج متخصصان آمريكايي هواوي

دوشنبه ۲۴ تير ۱۳۹۸ - ۱۰:۴۵
مطالعه 2 دقيقه
مرجع متخصصين ايران
بعد از اشكالات فراوان هواوي به‌‌دليل ممنوعيت معامله با شركت‌هاي آمريكايي و جنگ تجاري بين چين و آمريكا، حال اين شركت قصد دارد با اخراج تعدادي از متخصصان، هزينه‌هايش را كاهش دهد.
تبليغات

شركت مخابراتي چيني هواوي طبق گزاش وال‌استريت ژورنال، قصد دارد صدها متخصص خود را اخراج كند؛ متخصصاني كه در آمريكا مشغول به كار هستند. اين شركت در چند ماه گذشته، به‌دنبال دستور دولت ترامپ مبني‌بر تهديدات امنيتي بالقوه و در ميان جنگ تجاري چين و آمريكا، با اشكال فروش محصول در آمريكا مواجه شده بود.

درادامه‌ي اين گزارش آمده است هواوي قصد دارد متخصصان يكي از شركت‌هاي تابع تحقيقاتي به‌نام فيوچروي تكنولوژي (Futurewei Technologies) را اخراج كند. گفتني است اين شركت چند آزمايشگاه تحقيقاتي را در خود جاي داده است. غول فناوري چيني به متخصصان با تابعيت چين كه در اين آزمايشگاه‌ها مشغول به كار هستند، اجازه خواهد داد با بازگشت به اين كشور، به فعاليت خود ادامه دهند. البته، به بعضي از متخصصان اين مركز تحقيقاتي به‌تازگي اطلاع داده‌ شده كه قرار است در آينده، كنار گذاشته شوند و دركنار آن، برنامه‌ريزي براي اخراج متخصصان بيشتر هم انتظار مي‌رود.

مرجع متخصصين ايران هواوي

در مه ۲۰۱۹ (خرداد ۱۳۹۸)، ترامپ با صدور دستور اجرايي به وزارت بازرگاني خود اجازه داد شركت‌هاي آمريكايي از معامله با طرف‌هايي خودداري كنند كه براي امنيت ملي اين كشور تهديد امنيتي بالقوه محسوب مي‌شوند. درنتيجه‌ي اين دستور هواوي ديگر نتوانست بعضي قطعات سخت‌افزاري موردنياز براي محصولاتش را تهيه كند. به‌انديشه متخصصين مي‌رسد هواوي در ماه گذشته توانست ممنوعيت خريد محصولات موردنياز خود را كاهش دهد؛ با‌اين‌حال، دولت ترامپ اعلام كرده است تا وقتي دو كشور اشكالات خود را حل نكنند، اين تغييرات ممكن است موقتي باشد.

تبليغات
جديد‌ترين مطالب روز

هم انديشي ها

تبليغات

با چشم باز خريد كنيد
اخبار تخصصي، علمي، تكنولوژيكي، فناوري مرجع متخصصين ايران شما را براي انتخاب بهتر و خريد ارزان‌تر راهنمايي مي‌كند
ورود به بخش محصولات