مايكروسافت از استراتژي جديدي در حوزه‌ خودرو‌هاي خودران رونمايي كرد

دوشنبه ۱۸ شهريور ۱۳۹۸ - ۲۳:۰۰
مطالعه 2 دقيقه
مرجع متخصصين ايران
مايكروسافت برنامه‌هاي خود در صنعت خودروسازي را با رونمايي از استراتژي‌هاي جديد براي كمك به توليدكنندگان خودرو‌هاي خودران گسترش مي‌دهد.
تبليغات

مايكروسافت براي نخستين‌بار در نمايشگاه خودرو فرانكفورت ۲۰۱۹ شركت كرده تا از برنامه‌هاي خود براي نفوذ بيشتر در صنعت خودروسازي رونمايي كند. ردموندي‌ها اكنون با اعمال برخي اصلاحات در استراتژي‌هاي مربوط‌‌به خودرو‌ها به‌وضوح اصل حاكم بر تصميماتشان در حوزه‌ي وسايل نقليه را بيان كردند. افزون‌بر مورد يادشده، غول نرم‌افزاري جهان شركاي جديدي را در قالب برنامه‌ي وسايل نقليه متصلِ مايكروسافت (Microsoft Connected Vehicle Program) معرفي كرد تا عزم راسخ خود را براي ورود به صنعت خودرو‌هاي خودران نمايش دهد.

استراتژي‌هاي جديد مايكروسافت در حوزه‌ي خودروها بر سه اصل استوار هستند:

  • ما در اين صنعت شراكت خواهيم داشت. در تجارت ما ساخت خودرو‌هاي جايي ندارد.
  • ما باور داريم كه داده‌ها بايد توسط مشتريانمان تحت مالكيت قرار داشته باشند؛ زيرا اطلاعات‌حاصل‌شده از داده‌ها به‌زودي جريان درآمدي را براي صنعت خودروسازي به‌ ارمغان خواهد آورد.
  • ما از شركت‌هاي خودروسازي همراهي خواهيم كرد تا آن‌ها تجربه‌ي برند خود را ازطريق ارتباط با مشتريان ارتقاء و گسترش دهند.

با‌توجه‌به اين اصول، مشخصا نبايد انتظار ساخت خودرويي توسط مايكروسافت داشته باشيد؛ درعوض ردموندي‌ها براي ايجاد تجارب خاص و منحصر‌به‌فرد با توليدكنندگان همكاري خواهند كرد.

مرجع متخصصين ايران مايكروسافت / Microsoft

اولين هدف مايكروسافت در استراتژي جديد خود، «توانمند‌سازي راهكار‌هاي وسايل‌نقليه‌ي متصل» خواهد بود. بخش اعظمي از اين هدف از‌طريق پلتفرم خودروهاي متصل مايكروسافت (MCVP) ميسر مي‌شود كه از قدرت فضاي ابري و سرويس‌هاي رايانشي در شبكه‌هاي اختصاصي شركا استفاده خواهد شد. ردموندي‌ها قصد دارند راهكار‌هايي را توسعه دهند كه از تجربه‌ي داخل كابين و لذت رانندگي تا سرويس‌هاي پيش‌بيني‌كننده را در بر بگيرد. در‌ اين حوزه، مايكروسافت حضور چندين شريك جديد همچون ال‌جي، Faurecia و Cubic Telecom را اعلام كرده؛ همچنين هم‌اكنون همكاري با فلكس‌واگن و رنو، نيسان و ميتسوبيشي درجريان است.

هدف بعدي مايكروسافت، تسريع روند توسعه‌ي كاركرد‌هاي مربوط‌به رانندگي براي شركت‌هاي خودروسازي خواهد بود. براي رسيدن به اين مهم، ردموندي‌ها از برنامه‌ي جديدي تحت‌نام Microsoft for Startups Autonomous Driving معرفي به‌عمل آوردند كه هدف آن، كمك به كسب‌و‌كار‌هاي جديد در حوزه‌هاي تحويل‌دهي كالا، تاكسي اشتراكي، حمل‌و‌نقل در مسافت طولاني و... بوده است.

پيش‌تر مايكروسافت با شركت‌هاي بزرگي چون بي‌ام‌و و آئودي همكاري كرده بود تا تحولي تكنولوژيك در حوزه‌ي خودروسازي ايجاد كند؛ تحولي كه بخش‌هايي از آن هم‌اكنون رخ داده و مابقي‌ نيز در گرو تحقق اهداف بالا به‌وقوع خواهد پيوست.

تبليغات
جديد‌ترين مطالب روز

هم انديشي ها

تبليغات

با چشم باز خريد كنيد
اخبار تخصصي، علمي، تكنولوژيكي، فناوري مرجع متخصصين ايران شما را براي انتخاب بهتر و خريد ارزان‌تر راهنمايي مي‌كند
ورود به بخش محصولات