آيفون و آيپد پرو اپل سال آينده به حسگر سه‌بعدي جديدي مجهز مي‌شوند

سه‌شنبه ۲۱ آبان ۱۳۹۸ - ۱۷:۴۰
مطالعه 3 دقيقه
مرجع متخصصين ايران
اپل در حال كار روي حسگر سه‌بعدي جديدي است كه روي آيفون و آيپد سال آينده و هدست AR و عينك VR كه سال ۲۰۲۲ يا ۲۰۲۳ معرفي مي‌شوند، به كار خواهد رفت.
تبليغات

بلومبرگ امروز برنامه‌ي آينده‌ي اپل براي واقعيت افزوده را فاش كرد. بنابر اين برنامه، اپل در حال كار روي يك ماژول حسگر سه‌بعدي است كه در آيپد پرو و موبايل آيفوني كه سال آينده معرفي مي‌شود، به كار خواهد رفت. علاوه‌ بر اين، ماژول جديد طيف وسيعي از محصولات AR و VR اپل، ازجمله هدست واقعيت افزوده و عينك واقعيت مجازي را تغذيه مي‌كند. ماژول حسگر سه‌بعدي جديد به متخصصان كمك مي‌كند تا نمونه‌‌اي سه‌بعدي و مطابق با اصل از اتاق‌ها، اشياء و افراد بسازند. كار روي نرم‌افزاري كه به اين دستگاه‌ها قدرت مي‌دهد از هم‌اكنون آغاز شده است.

طبق گفته‌ي بلومبرگ:

گروه‌هاي مهندسي آيفون و آيپد، كار روي اتصال برنامه‌هاي مهم و قابليت‌هاي نرم‌افزاري يك سيستم‌عامل جديد با نام «rOS» را شروع كرده‌اند؛ كه به دستگاه‌هاي فعلي اجازه مي‌دهد تا با هدفون و عينك كار كنند.
مرجع متخصصين ايران واقعيت افزوده اپل

گزارش‌هاي متعددي از تلاش اپل براي ساخت هدست واقعيت افزوده در گذشته منتشر شده است. ماه سپتامبر (شهريور)، اين خبر توسط اپل از طريق نسخه‌ي نهايي iOS 13 كه براي توسعه‌دهندگان منتشر شد، تائيد شده بود. در يك فايل readme كه در اين نسخه موجود بود، اپل مراحلي را براي توسعه‌دهندگان در مورد چگونگي آزمايش برنامه‌هاي واقعيت افزوده بدون هدست واقعيت افزوده عنوان كرده بود. اپل براي رجوع به برنامه‌هاي هدست واقعيت افزوده به نرم‌افزارهاي فعال‌شده‌ي استريو AR مراجعه مي‌كند. در ارائه‌اي داخلي به متخصصان، مايك راكول (Mike Rockwell)، مديرعامل اپل كه هدايت گروه‌هاي واقعيت افزوده و واقعيت مجازي را بر عهده دارد، اطلاعات جديدي درباره‌ي طراحي و قابليت‌هاي هدست واقعيت مجازي فاش كرد:

  • هدفون‌هاي آينده داراي قابليت‌هايي مانند اسكن سه‌بعدي و تشخيص پيشرفته‌ي انسان خواهند بود.هدست واقعيت افزوده با نمايشگري با وضوح‌بالا (احتمالا 8K) همراه خواهد بود. دوربين‌هايي وجود خواهد داشت كه به متخصصان امكان مشاهده‌ي افراد ايستاده در جلو و پشت اشياء مجازي را مي‌دهد.امكان نقشه‌برداري از سطوح، لبه‌ها و ابعاد اتاق‌ها با دقت بيشتري نسبت به هدست‌هاي فعلي مانند هولولنز عمل مي‌كند.هدست واقعيت افزوده شبيه به آكيولس كوئست (Oculus Quest) خواهد بود؛ اما براي راحتي بيشتر از مواد سبك ساخته شده است.
  • مرجع متخصصين ايران واقعيت مجازي اپل

    گفته مي‌شود كه سيستم حسگر سه‌بعدي كه در آينده مورد استفاده قرار مي‌گيرد، نسخه‌ي پيشرفته‌تري از حسگر فعلي فيس آيدي است و گروه‌هاي مهندسي اپل در تلاش‌اند تا پيوندي بين سيستم‌عامل جديد «rOS» و اين هدست‌ها ايجاد كنند تا به آن‌ها اجازه‌ي كار با دستگاه‌هاي iOS موجود را بدهد.

    تبليغات
    جديد‌ترين مطالب روز

    هم انديشي ها

    تبليغات

    با چشم باز خريد كنيد
    اخبار تخصصي، علمي، تكنولوژيكي، فناوري مرجع متخصصين ايران شما را براي انتخاب بهتر و خريد ارزان‌تر راهنمايي مي‌كند
    ورود به بخش محصولات