باگ‌هاي سيستم‌عامل iOS كه در سال ۲۰۲۰ بايد برطرف شوند

جمعه ۱۳ دي ۱۳۹۸ - ۱۴:۱۵
مطالعه 5 دقيقه
مرجع متخصصين ايران
سيستم‌عامل iOS از زمان معرفي با اشكالات فراواني دست به گريبان بوده و به‌روزرساني‌هاي متعدد نيز دردي از آن‌ها دوا نكرده است.
تبليغات

با هر بار به‌روزرساني سيستم‌عامل iOS، به‌راحتي مي‌توان متقاعد شد كه پلتفرم مذكور آن‌قدر گسترش يافته كه اپل توانايي مديريتش را ندارد. ويژگي‌هاي جديد، بيشتر و بيشتر پسرفت مي‌كنند، با نگاه خوش‌بينانه پلتفرم iOS باگ‌هاي بسياري دارد و توجه كمي به قابليت متخصصدپذيري در اين سيستم‌عامل صورت پذيرفته است. درحالي‌كه فهرست‎كردن تمامي باگ‌ها و اشكالات سيستم‌عامل iOS 13 زمان بسياري را مي‌طلبد، در ادامه گزيده‌اي از باگ‌ها آورده‌شده كه اميد مي‌رود اپل براي رفع آن‌ها در ماه‌هاي آينده اولويت قائل شود.

۱- انتخاب متن

مرجع متخصصين ايران ios text selection

زماني قابليت انتخاب متن در سيستم‌عامل iOS به خوبي كار مي‌كرد. درست است كه متخصصان گاهي براي انتخاب متن بايد دقت بيشتري به عمل مي‌آوردند، اما حداقل كار مي‌كرد. پس از انتشار iOS 13، اپل نحوه‌ي كار قابليت يادشده را تغيير داد و تمامي آن خاطرات خوش را از بين برد.

در حال حاضر ويژگي انتخاب متن در بهترين حالت، گاهي كار مي‌كند و گاهي خير؛ اما در بدترين حالت به كلي از كار بازمي‌ايستد. حتي گاهي هرگونه تلاش براي حركت دادن مكان‌نما، عرشه‌اي از نااميدي را به تصوير مي‌كشد كه در نهايت به استيصال و شكست منجر خواهد شد.

۲- اشكالات مربوط به چرخش صفحه

مرجع متخصصين ايران ios rotate bug

گاهي‌اوقات دستگاه‌هاي آيفون يا آيپد هيچ سرنخي از اين ندارند در كدام جهت بايد باشند. چنين اشكالي منجر به چرخاندن ديوانه‌وار آن‌ها توسط دارندگانشان، به‌گونه‌اي مي‌شود كه گويي در حال چرخاندن فرمان در مسابقات اتومبيل‌راني داخل پيست، در تلاش براي فهماندن جهت درست صفحه به دستگاه‌هايشان هستند. نيمه‌ي پر ليوان آن است كه افراد حين انجام چنين كاري، خنده‌دار به‌انديشه متخصصين مي‌رسند و اطرافيان از ديدن چنين مانديشه متخصصينه‌اي مفرح مي‌شوند.

۳- اشكالاتي جدي در زمينه‌ي چندوظيفگي

مرجع متخصصين ايران ios BACKGROUND REFRESH bug

نمي‌توان مطمئن بود چه چيزي بر سر iOS 13 آمده، اما به‌دنبال باگ مربوط به حافظه كه منجر به ريفرش‌نشدن برنامه‌هاي پس‌زمينه مي‌شد، اين حس وجود دارد كه اشكال هنوز به‌طور كامل حل نشده است. با اينكه وضعيت به وخامت آن‌چيزي نيست كه در iOS 13.2 شاهد بوديم، اما هنوز اپلكيشن‌هايي وجود دارد كه هنگام انجام مالتي‌تسكينگ بين دو يا چند برنامه در پس‌زمينه بسته مي‌شوند. درحالي‌كه مي‌توان انگشت اتهام را به‌سمت خود برنامه نشانه رفت و آن را سرزنش كرد، اشكال مذكور پايدار نيست و درنتيجه بيشتر مربوط به سيستم‌عامل iOS است تا اپلكيشن‌هاي خاص.

۴- اشكالات مربوط به اپلكيشن AirDrop 

مرجع متخصصين ايران airdrop bug

AirDrop زماني‌كه كار مي‌كند عملكرد بسيار خوبي دارد، اما زماني‌كه از كار بازمي‌ايستد، ترفندهاي ارزشمندي براي كمك به متخصص وجود دارد كه باعث ازسرگيري فعاليت اين اپلكيشن مي‌شوند. AirDrop اپلكيشني به جهت ارسال فايل‌ها بين محصولات اپل با بهره‌گيري از قابليت اتصال واي‌فاي يا بلوتوث است. هنگامي كه يكي از قابليت‌هاي واي‌فاي يا بلوتوث با اپلكيشن مذكور كار نمي‌كند، متخصصان تا زمان حل اشكال از برنامه ديگري براي ارسال فايل‌ها استفاده مي‌كنند. البته گاهي نيز آن را به حال خود رها مي‌كنند. اما چند هفته بعد، درست زماني‌كه فراموش كرده‌اند اپلكيشن مذكور پيش‌تر آن‌ها نااميد كرده، با مراجعه به AirDrop متوجه مي‌شوند كه اشكال خودبه‌خود حل شده است.

۵-اپلكيشن Mail

مرجع متخصصين ايران mail

بسياري از افراد به‌ندرت از اپلكيشن Mail استفاده مي‌كنند، اما تعداد بي‌شماري از متخصصان گزارش كرده‌اند كه استفاده از اپلكيشن مذكور بسيار آزاردهنده است. اين نرم‌افزار پر از باگ بوده و از انديشه متخصصينات كاربردپذيري، اپلكيشن Mail گاهي نمي‌تواند به ياد آورد كه متخصص آخرين بار صندوق ورودي كدام حساب متخصصي را چك كرده است. باتوجه به اينكه اين روزها استفاده از رايانامه در مركز كسب‌و‌كار بسياري از افراد قرار دارد، داشتن چنين باگي براي نرم‌افزار رايانامه توجيه‌پذير نيست.

۶- اپلكيشن HomeKit

مرجع متخصصين ايران  HomeKit bug

اگر «هرج‌ومرج» مي‌توانست يك اپلكيشن باشد، قطعا HomeKit نام مي‌گرفت. البته چنين صحبتي چندان هم بي‌دليل نيست. استفاده از اپلكيشن يادشده به‌عنوان برنامه‌اي كه قرار است از آن براي خاموش و روشن‌كردن چراغ‌ها استفاده كرده و ساير دستگاه‌هاي خودكار داخل خانه را كنترل كنيد، بسيار خسته كننده است؛ دقيقاً برعكس آنچه كه بايد باشد.

۷- ّبخش تنظيمات

مرجع متخصصين ايران ios sittings

اين برنامه قرار بود به مثابه كنترل پنل ويندوز براي سيستم‌عامل iOS باشد. بخش تنظيمات در آغاز ساده و بي‌آلايش بوده و به‌عنوان چهارچوبي براي تنظيمات مهم شناخته مي‌شد؛ اما با گذر زمان به‌صورت بي‌مهابانه‌اي به يك به‌هم‌ريختگي تلمبارشده تبديل شده است كه در هر نسخه‌ي اصلي از iOS بدتر و بدتر مي‌شود. تصميم اپل براي اضافه‌كردن قسمت جست‌وجو به اين برنامه، درواقع سيگنالي از سوي آن دسته از توسعه‌دهندگان بود كه در برابر بي‌نظمي حاكم بر تنظيمات سر خم كرده و از تلاش براي بازگرداندن نظم و مفيد كردن اين برنامه دست برداشته بودند.

جديد‌ترين مطالب روز

هم انديشي ها

تبليغات

با چشم باز خريد كنيد
اخبار تخصصي، علمي، تكنولوژيكي، فناوري مرجع متخصصين ايران شما را براي انتخاب بهتر و خريد ارزان‌تر راهنمايي مي‌كند
ورود به بخش محصولات