پليس لندن دوربين تشخيص چهره در شهر نصب مي‌كند

شنبه ۵ بهمن ۱۳۹۸ - ۲۳:۰۰
مطالعه 2 دقيقه
مرجع متخصصين ايران
دوربين‌هاي تشخيص چهره در سراسر لندن توسط پليس نصب خواهند شد.
تبليغات

پليس لندن اعلام كرده كه عملكرد دوربين‌هاي تشخيص چهره و هويت در مرحله‌ي آزمايشي موفقيت‌آميز بوده و به‌زودي تمام شهر لندن به اين دوربين‌ها مجهز خواهند شد. قرار است دوربين‌هاي تشخيص چهره در اماكن پرتردد مانند مراكز خريد، بازارها و اماكن گردشگري نصب شود و بزهكاران و مجرمين تحت تعقيب را شناسايي كند.

پليس لندن قصد دارد اين دوربين‌ها را براي آسان‌تر شدن روند شناسايي و جستجوي مجرمين در سراسر اين شهر به كار بگيرد. اين دوربين‌ها براساس تصاوير ورودي به سيستم خود، به‌دنبال مجرمان و خلافكاران در ميان جمعيت مي‌گردند و در صورتي كه چهره‌ي فردي با عكس‌هاي موجود در سيستم هماهنگي داشته باشد هشداري را به مراكز پليس ارسال كرده و نزديك‌ترين افسران پليس براي شناسايي فرد به محل اعزام مي‌شوند. پليس اين شهر اعلام كرده كه قصد دارد از اين فناوري ۵ تا ۶ ساعت در روز و در ساعات پرتردد و شلوغ بهره ببرد. معاون پليس متروپوليتن لندن درباره‌ي اين دوربين‌هاي تشخيص چهره در نشست مطبوعاتي گفته است:

به‌عنوان پليس مدرن وظيفه داريم از فناوري‌هاي جديد براي امنيت مردم بهره بگيريم. ماموران پليس هر روز به‌دنبال مجرمان و مظنونين هستند و سيستم‌ها و دوربين‌هاي تشخيص چهره كار را راحت‌تر و سريع‌تر كرده است.
مرجع متخصصين ايران

پيش از اين پليس لندن از دوربين‌هاي تشخيص چهره براي كنترل رويدادهاي كوچكي مانند كنسرت يا مسابقات فوتبال استفاده كرده كه با انتقادهايي همراه بوده و طبق گزارش هاي منتشر شده در ۸۱ درصد موارد دچار خطا در تشخيص شده است.

با اين حال پليس لندن مدعي شده كه الگوريتم‌هاي جديد مورد استفاده توسط شركت بيومتريك NEC در  ۷۰ درصد موارد مجرمان را به‌درستي شناسايي مي‌كند و درصد خطاي آن يك در هزار است.

اين دوربين‌هاي تشخيص چهره اگرچه ظاهرا مي‌توانند كمك بسياري به تأمين امنيت شهرها كنند اما نقض حريم خصوصي افراد را نيز در پي خواهند داشت. يكي از مؤسسه‌هاي حريم خصوصي با نام Big Brother Watch درباره‌ي اين دوربين‌هاي تشخيص چهره اعلام كرده كه نصب اين دوربين‌ها در سطح شهر تهديدي براي آزادي‌هاي فردي به‌شمار مي‌آيد و از پليس لندن به دادگاه‌هاي بريتانيا بابت همين موضوع شكايت خواهد كرد.

انديشه متخصصينات شما درباره‌ي اين دوربين‌هاي تشخيص چهره چيست؟ آيا وجود اين سبك دوربين‌ها در كشورهاي مختلف آزادي‌هاي فردي و حريم خصوصي افراد را به خطر نمي‌اندازد؟

جديد‌ترين مطالب روز

هم انديشي ها

تبليغات

با چشم باز خريد كنيد
اخبار تخصصي، علمي، تكنولوژيكي، فناوري مرجع متخصصين ايران شما را براي انتخاب بهتر و خريد ارزان‌تر راهنمايي مي‌كند
ورود به بخش محصولات