تأخير در توليد تراشه‌هاي سامسونگ با فرايند سه نانومتري به‌علت بيماري كرونا

سه‌شنبه ۱۹ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۸:۱۵
مطالعه 2 دقيقه
مرجع متخصصين ايران
به‌انديشه متخصصين مي‌رسد شيوع بيماري كرونا به توليد قطعات نيمه‌رسانا نيز ضربه زده و سامسونگ مجبور شده است فرايند توليد تراشه‌هاي سه‌نانومتري را به‌تأخير اندازد.
تبليغات

بيماري كرونا هرروز آسيب جاني و اقتصادي بيشتري در سراسر دنيا به‌بار مي‌آورد. تاكنون آمار كشته‌شدگان مبتلا به بيماري كرونا از مرز ۷۴ هزار نفر نيز گذشته است و در‌صورتي‌كه سران كشورها نتوانند از شيوع ويروس COVID 19 جلوگيري كنند، رشد بيشتر آمار جان‌باختگان را شاهد خواهيم بود.

در‌اين‌ميان، كسب‌و‌كارهاي بزرگ‌و‌كوچك با آسيب‌هاي فراواني ازجمله تعطيلي كارخانه‌ها و افت فروش محصولات موجود در بازار مواجه بوده‌اند. يكي از اين شركت‌ها سامسونگ است كه به‌انديشه متخصصين مي‌رسد به‌علت شيوع بيماري كرونا مجبور شده است ساخت تراشه‌هاي جديدش را به‌تأخير بيندازد. چندي پيش نيز، خبري منتشر شد كه به فروش كمتر سري موبايل گلكسي اس ۲۰ از اس ۱۰ اشاره مي‌كرد.

در گزارش‌ها اشاره شده سامسونگ مجبور شده است توليد تراشه‌هاي جديد خود با فرايند ليتوگرافي سه‌نانومتري را به سال ۲۰۲۲ موكول كند. اين شركت كره‌اي در انديشه متخصصين داشت توليد تراشه‌هاي جديد خود را در سال ۲۰۲۱ شروع كند؛ اما به‌انديشه متخصصين مي‌رسد چنين اتفاقي رخ نخواهد داد؛ زيرا به‌‌علت شيوع بيماري كرونا بسياري از كارخانه‌هاي خود را تعطيل كرده است.

مرجع متخصصين ايران تراشه اكسينوس سامسونگ

تعطيلي كارخانه‌هاي سامسونگ سبب شده است قطعات موردنياز براي توليد تراشه‌هاي جديد با كمبود مواجه شود و سران اين شركت نيز تصميم بگيرند توليد آن‌ها را به‌تأخير بيندازند. اين موضوع براي سامسونگ كمي نگران‌كننده خواهد بود؛ زيرا TSMC، رقيب تايواني اين شركت، نيز روي توليد تراشه‌هايي با ليتوگرافي سه‌نانومتري كار مي‌كند. با‌اين‌حال، شركت TSMC هنوز اعلام نكرده است در توليد تراشه‌هاي سه‌نانومتري در چه مرحله‌اي قرار دارد. با‌اين‌حساب، بايد صبر كرد و ديد كدام‌يك از دو شركت سامسونگ و TSMC زودتر تراشه‌اي با اين مشخصات را رونمايي و آن را عرضه خواهند كرد.

تبليغات
جديد‌ترين مطالب روز

هم انديشي ها

تبليغات

با چشم باز خريد كنيد
اخبار تخصصي، علمي، تكنولوژيكي، فناوري مرجع متخصصين ايران شما را براي انتخاب بهتر و خريد ارزان‌تر راهنمايي مي‌كند
ورود به بخش محصولات