كاركنان مايكروسافت تا اكتبر ۲۰۲۰ به دوركاري ادامه خواهند داد

چهارشنبه ۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۳:۰۰
مطالعه 2 دقيقه
مرجع متخصصين ايران
يكي از سخنگويان مايكروسافت تأييد كرد كه كاركنان اين شركت در صورت علاقه مي‌توانند به شغلشان به‌صورت دوركاري ادامه دهند.
تبليغات

پس از شيوع بيماري كرونا، شركت‌هاي بزرگ حوزه فناوري دست به اقدامي جالب زدند و از كاركنان خود خواستند كه به‌صورت دوركاري از خانه به فعاليتشان ادامه دهند. مايكروسافت نيز از اولين شركت‌هايي بود كه چنين درخواستي را از كاركنان خود كرد.

در ابتدا انتظار مي‌رفت فعاليت دوركاري كه در اوايل ماه مارس شروع شد پس از مدتي خاتمه يابد؛ اما شرايط بحراني پيش‌آمده پس از گسترش فراگير بيماري كرونا در ايالات متحده باعث شد كه سران مايكروسافت نسبت به تمديد مدت دوركاري تصميم بگيرند.

طبق گفته‌ها، سران شركت مايكروسافت از كاركنان خود خواسته‌اند كه تا ماه اكتبر به فعاليتشان به‌صورت دوركاري ادامه دهند. اين موضوع ابتدا توسط يكي از كاركنان مايكروسافت در حساب توييتر شخصي وي اعلام شد.

پس از مدتي نيز يكي از سخنگويان مايكروسافت تأييد كرد كه مقامات اين شركت به متخصصان گفته‌اند درصورتي‌كه شغل حساسي ندارند تا ماه اكتبر مي‌توانند به فعاليتشان به‌صورت دوركاري ادامه دهند. علاوه بر آن، گويا سران مايكروسافت به ادامه فعاليت كاركنان به‌صورت دوركاري نيز نگرشي مثبت دارند. سخنگوي مايكروسافت توضيح داد:

زماني‌كه محدوديت‌ها برداشته شد كاركنان مايكروسافت مي‌توانند همچنان به فعاليتشان به‌صورت دوركاري ادامه دهند؛ مگر اينكه حضور آن‌ها در شركت الزامي باشد.

ايالت واشنگتن كه دفتر مايكروسافت در آن واقع شده است به شهروندان خود دستور داده كه تا ۳۱ مه (۱۱ خرداد) در خانه بمانند تا احتمال ابتلايشان به ويروس كرونا كاهش يابد.

چندي پيش آمازون اعلام كرد كه اكثر كاركنان اين فروشگاه اينترنتي مي‌توانند تا ۲ اكتبر به فعاليتشان از خانه ادامه دهند. با اين حال، آنچه اهميت دارد تغييري بزرگ در نحوه فعاليت كاركنان شركت‌هاي مختلف و كسب و كارهاي بزرگ و كوچك است؛ به‌نحوي كه فعاليت دوركاري پر‌رنگ‌تر شده است و بستري فراهم شده تا كاركنان به‌صورت دوركاري از خانه فعاليت كنند.

تبليغات
جديد‌ترين مطالب روز

هم انديشي ها

تبليغات

با چشم باز خريد كنيد
اخبار تخصصي، علمي، تكنولوژيكي، فناوري مرجع متخصصين ايران شما را براي انتخاب بهتر و خريد ارزان‌تر راهنمايي مي‌كند
ورود به بخش محصولات