AMD در سال ۲۰۲۰ به تمام اهداف نقشه راه خود مي‌رسد

چهارشنبه ۸ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۳:۴۵
مطالعه 2 دقيقه
مرجع متخصصين ايران
ظاهرا AMD برخلاف رقيب ديرينه خود در مسير نقشه‌ي راه ۲۰۲۰ اشكالي ندارد و تا پايان سال، پردازنده‌هاي Zen 3 و RDNA2 و ‌CDNA را به بازار عرضه مي‌كند.
تبليغات

AMD در رويداد اخير گزارش درآمدي، گريز كوتاهي به برنامه‌هاي معرفي و عرضه‌ي محصول در سال جاري داشت و به‌نوعي روي برنامه‌هاي قبلي خود تأكيد كرد. شركت قبلا ادعا كرده بود كه تا پايان سال ۲۰۲۰، پردازنده‌هاي جديد را در دسته‌ي مصرف‌كننده و سرور به بازار عرضه خواهد كرد. اين نقشه‌ي راه كه نشان‌دهنده‌ي سالي پربار براي شركت بود، در رويداد اخير هم تكرار و روي آن تأكيد شد.

مرجع متخصصين ايران گزارش مالي AMD فصل دوم ۲۰۲۰

محصولات مبتني بر Zen 3 در تمامي دسته‌ها تا پايان سال عرضه مي‌شوند

در دسته‌ي محصولات مخصوص كلاينت، پردازنده‌هاي مركزي و گرافيكي جديد شركت در انتهاي سال جاري به بازار عرضه مي‌شوند. اولين پردازنده‌هاي گرافيكي كه از معماري RDNA2 بهره مي‌برند، تا پايان ۲۰۲۰ به بازار خواهند رسيد. فراموش نكنيد كه پردازنده‌هاي گرافيمي ايكس ‌باكس سري ايكس و پلي ‌استيشن ۵ هم از همين معماري بهره مي‌برند. AMD مي‌گويد RDNA2 به‌نوعي خانواده‌ي پردازنده‌هاي گرافيكي شركت را به‌طور كامل متحول خواهد كرد.

معماري Zen 3 يكي از دستاوردهاي مهم AMD است كه بسياري از متخصصان و متخصص كارشناسان، انتظار آن را مي‌كشند. طبق نقشه‌ي راه، اولين پردازنده‌هاي روميزي مبتني بر معماري مذكور هم امسال به دست مشتريان مي‌رسند. مانند هميشه، چنين ادعاهايي مبني بر عرضه‌ي محصول در رويدادهاي رسمي يك شركت، به اين معنا نيست كه مشتريان دقيقا در همان تاريخ موفق به تهيه‌ي محصول خواهند شد. به‌هرحال AMD تصميم دارد تا با اين سبك از اخبار اميدواركننده، جامعه‌ي مشتريان و طرفداران خود را حفظ كند.

مرجع متخصصين ايران گزارش مالي و برنامه‌هاي فصل دوم AMD ۲۰۲۰

در بخش پردازنده‌هاي سرور AMD هم روندي شبيه به بخش‌هاي ديگر ديده مي‌شود. تيم قرمز ادعا مي‌كند كه آن‌ها در مسير عرضه‌ي اولين پردازنده‌هاي سرور مبتني بر Zen 3 تا پايان سال جاري هستند. پردازنده‌هاي جديد به‌نام EPYC Milan شناخته مي‌شوند. به همين ترتيب، اولين پردازنده‌هاي گرافيكي ديتاسنتر AMD مبتني بر معماري CDNA هم در سال جاري به بازار عرضه خواهند شد.

جديد‌ترين مطالب روز

هم انديشي ها

تبليغات

با چشم باز خريد كنيد
اخبار تخصصي، علمي، تكنولوژيكي، فناوري مرجع متخصصين ايران شما را براي انتخاب بهتر و خريد ارزان‌تر راهنمايي مي‌كند
ورود به بخش محصولات