كارل پي، هم‌بنيان‌گذار وان پلاس، اين شركت را ترك كرد

سه‌شنبه ۲۲ مهر ۱۳۹۹ - ۱۹:۵۰
مطالعه 3 دقيقه
مرجع متخصصين ايران
گفته مي‌شود هم‌بنيان‌گذار وان پلاس قصد دارد كسب‌وكار جديدي راه بيندازد.
تبليغات

به‌انديشه متخصصين مي‌رسد كارل پي، هم‌بنيان‌گذار توليدكننده‌ي موبايل‌هاي هوشمند وان پلاس، اين شركت را ترك كرده است. براساس تصويري كه JonSigur، يكي از متخصصان سايت رديت، فاش كرده است، نام پي در فهرست اسامي تيم اين شركت چيني ديده نمي‌شود كه نشان مي‌دهد او از اين سمَت كناره‌گيري كرده يا بركنار شده است. به‌گزارش تِك‌‌كرانچ، دو منبع آگاه اين خبر را تأييد كرده‌اند.

مرجع متخصصين ايران تصوير ارسالي متخصص رديت از اسامي تيم جديد وان پلاس

در سال ۲۰۱۲، كارل پي ازطريق شبكه‌ي اجتماعي با پيت لاو تماس گرفت و در سال ۲۰۱۳، شركت وان پلاس را با همكاري يكديگر تأسيس كردند تا موبايل‌هايي كه از انديشه متخصصين مشخصات در حد موبايل‌هاي برتر بازار هستند، با ارزش كمتر از موبايل‌هاي سامسونگ و اپل توليد و عرضه كنند. در اين سال‌ها، پي نقش مهمي در طراحي موبايل‌هاي هوشمند اين سازمان ايفا كرد؛ ازجمله وان پلاس نورد كه بزرگ‌ترين موفقيت وان پلاس تاكنون به‌شمار مي‌رود.

كارل پي حتي در خارج از دفتر مركزي وان پلاس در شنزن چين، جايگاه مهمي در شركت داشت و در كنفرانس‌هاي تجاري شركت‌ مي‌كرد و با مشتريان وفادار در تعامل بود و با رسانه‌ها مصاحبه مي‌كرد. او پيش از جداشدن از شركتش، مدير بخش توليد موبايل‌هاي نورد بود و گفته مي‌شود اكنون اميلي داي جانشين او شده است. وان پلاس نورد به‌عنوان موبايل ميان‌رده، اوايل تابستان سال جاري رونمايي شد.

پي استراتژي‌هاي مختلفي بازاريابي براي فروش و پيشرفت محصولات وان پلاس در پيش گرفت. در سال‌هاي ۲۰۱۴ و ۲۰۱۵، وان پلاس موبايل‌هايش را با روش‌هاي متفاوتي مانند دعوتنامه و ساير روش‌هاي هوشمندانه‌ي بازاريابي فروخت؛ ازجمله اينكه افراد براي خريد موبايل‌هاي وان پلاس بايد موبايل‌ قبلي‌شان را از بين مي‌بردند.

پي كه در ۲۵ سالگي اين استارتاپ را به‌همراه پيت لاو را‌ه‌اندازي كرده بود، در سال‌هاي اوليه‌ي اين شركت در سفرهايش در هتل‌هاي بسيار ارزان‌ارزش چين و هند مي‌ماند تا درباره‌ي بازار اطلاعات بيشتري به‌دست آورد و به شهرهاي ‌بيشتري سفر كند. اكنون، وان پلاس به يكي از توليدكنندگان موفق موبايل‌هاي هوشمند پرميوم در بازار هند و چند بازار ديگر تبديل شده است. او در يكي از مصاحبه‌هاي اخيرش گفت:‌ «مديريت محصول خوبي نداشتيم و بي‌تجربه بوديم كه با تلاش بيشتر جبرانشان كرديم.»

همچنين، پي در وب‌سايت خود از درخواست براي ملحق‌شدن به تيم سامسونگ براي كسب اطلاعات بيشتر درباره‌ي عمليات و تداركات نوشت و گفت:

از سامسونگ درخواست مي‌كنم كه من را به‌عنوان كارآموز استخدام كند. باعث افتخار است كه از تيمتان ياد بگيرم و درباره‌ي نحوه‌ي مقياس‌‌بندي و اداره و مديريت كسب‌وكارتان اطلاعات بيشتري كسب كنم.

سال ۲۰۱۵، پيت لاو در مصاحبه‌اي درباره‌ي همكارش گفت:

پي در زمان تأسيس وان پلاس گفت كه مي‌خواهم دنيا را تغيير دهم. در آن زمان، تصور مي‌كردم اين جوان افكار و رؤياهاي بلند‌پروازانه‌ دارد. او فردي سخت‌كوش است.

وان پلاس درباره‌ي كناره‌گيري كارل پي اظهارانديشه متخصصين نكرد. اكنون اين برند موبايل‌هاي ميان‌رده و پرچم‌داري مانند مدل‌هاي وان پلاس ۸ پرو و وان پلاس 7t و وان پلاس نورد 5G براي مشتريانش عرضه مي‌كند. با گذشت زمان، وان پلاس توانست از استارتاپي در حوزه‌ي موبايل به بازيگر اين صنعت تبديل شود و از برندها‌ي معتبري مانند Razr فعال‌تر باشد. همچنين، وان پلاس برخلاف برندهاي چيني مانند هواوي توانست به بازار آمريكا راه پيدا كند.

براساس آمار مؤسسه‌ي تحقيقاتي Counterpoint، وان پلاس در سال ۲۰۱۹ با داشتن ۰/۶ درصد سهم بازار، رتبه‌ي هشتم بازار آمريكا را به‌خود اختصاص داد و فروش موبايل‌هاي آن در اين سال بيش از سه برابر شد و در ميان شركت‌هاي آمريكايي بيشترين سودآوري را داشت.

پي قبل از راه‌اندازي شركتش، به‌همراه دوستي دستگاه‌هاي MP3 وايت ليبل در چين مي‌فروخت. كارل پي اكنون ۳۱ سال دارد و با سامسونگ همكاري نمي‌كند؛ اما بدون شك براي انجام كار بعدي آگاهانه و با اطمينان‌خاطر قدم برمي‌دارد. همان‌طوركه گفته شد، او با هدف شروع كار جديد از وان پلاس جدا شد؛ البته پي دراين‌باره اظهارانديشه متخصصين نكرد. فردا ۱۴ اكتبر (۲۳ مهر)، وان پلاس از جديدترين موبايل پرچم‌دارش، يعني وان پلاس ۸ تي رونمايي مي‌كند.

تبليغات
جديد‌ترين مطالب روز

هم انديشي ها

تبليغات

با چشم باز خريد كنيد
اخبار تخصصي، علمي، تكنولوژيكي، فناوري مرجع متخصصين ايران شما را براي انتخاب بهتر و خريد ارزان‌تر راهنمايي مي‌كند
ورود به بخش محصولات