آغاز فروش بازوي رباتيك براي سگ رباتي بوستون دايناميكس

سه‌شنبه ۱۳ آبان ۱۳۹۹ - ۱۹:۳۰
مطالعه 4 دقيقه
مرجع متخصصين ايران
براساس جديدترين اطلاعات منتشرشده، بوستون دايناميكس سال آينده فروش بازوي رباتيك براي سگ رباتي خود را آغاز مي‌كند.
تبليغات

دنياي ربات‌ها با پيشرفت بسياري روبه‌رو شده است و تاكنون، مدل‌هاي مختلفي از آن‌ها را مشاهده كرده‌ايم. از ربات‌هاي صنعتي گرفته تا نسخه‌هاي ساخته‌شده براي  كار در خانه، همگي براي كمك به انسان در انجام برخي امور ساخته شده‌اند. درواقع، هدف اصلي ساخت ربات‌ها انجام كارها با سرعت و دقت بيشتر است؛ البته باتوجه‌به مدل‌هاي مختلفي كه تاكنون ساخته شده‌اند، بايد گفت كه هر ربات در دسته‌اي خاص قرار مي‌گيرد.

بوستون دايناميكس (Boston Dynamics) را مي‌توان يكي از سازندگان ربات مشهور جهان دانست. به‌طور‌كلي، اين شركت روي ساخت ربات‌هايي خاص سرمايه‌گذاري كرده است كه مي‌توانند كارهاي بسياري انجام دهند. يكي از سازه‌هاي معروف بوستون دايناميكس، رباتي شبيه سگ است كه Spot نام دارد كه در ساخت آن، از اندام سگ و رفتارهاي آن الهام گرفته شده است. Spot ربات متحرك چابكي است كه با سرعتي بي‌سابقه روي زمين حركت مي‌كند و امكان مي‌دهد كارهاي منظم بازرسي و گرفتن اطلاعات را با خيال راحت و دقيق و مكرر به‌صورت خودكار انجام دهيد.

مرجع متخصصين ايران سگ رباتيك بوستون ديناميكس

براساس گزارش‌هاي مالي منتشرشده، بوستون دايناميكس از زمان شروع تبليغات فروش در ماه جون تا امسال، موفق شده است بيش از ۲۵۰ دستگاه از اين ربات را با ارزش بيش از ۷۵ هزار دلار بفروشد. افرادي كه به داشتن Spot علاقه‌مند هستند، مي‌‎توانند آن را به‌طور مستقيم از وب‌سايت اين شركت دركنار لوازم جانبي ديگرش، ازجمله شارژر ۱،۶۵۰ دلاري تا ليدار ۳۴،۵۷۰ دلاري و كيت دوربين بخرند.

از همان روزهاي ابتدايي كه ويدئوهاي آزمايش اين ربات منتشر مي‌شد، افزودني جذابي در ميان دو شانه‌ي آن به‌چشم مي‌خورد. اين وسيله بازويي بود كه به‌جاي سر Spot، روي آن قرار مي‌گرفت و اين ربات مي‌توانست با آن كارهاي مختلفي انجام دهد. بااين‌حال بر‌اساس جديدترين اطلاعات منتشر‌شده از بوستون دايناميكس، قرار است تا ژانويه‌ي آينده، قطعه‌ي افزودني ياد‌شده براي فروش در وب‌سايت قرار گيرد. دست رباتيك مذكور مي‌تواند عملكرد اين دستگاه را بسيار افزايش دهد.

مارك رايبرت، بنيان‌گذار بوستون دايناميكس، ماه جون به مخاطبان اين شركت در كنفرانس مجازي Collision from Home گفت:

نكته‌ي بعدي درباره‌ي Spot اين است كه در چند ماه آينده، بازوهاي رباتيك براي آن دردسترس قرار خواهند گرفت. نمونه‌هاي اوليه‌ي اين دستگاه را امتحان كرده و نتيجه گرفته‌ايم؛ اما هنوز آن‌ را به‌عنوان محصول نهايي براي فروش قرار نداده‌ايم. به‌محض اضافه‌كردن بازوي رباتيك به Spot، دستگاه كنترل از‌راه‌دور براي تغيير و دست‌كاري موارد مختلف داريم. درواقع، اين قطعه مي‌تواند بازه‌ي وسيعي از كارهايي ايجاد كند كه هر ربات مي‌تواند انجام دهد. اعتقاد دارم قابليت كنترل از‌راه‌دور اين ربات و سرعت آن مي‌تواند به متخصص كمك كند كارهايي با Spot انجام ‌دهد كه با ربات‌هاي معمولي و ثابت اتوماسيون‌ها انجام‌دادني نيستند.

اين بازو شش درجه آزادي را براي ربات ارائه مي‌دهد و به‌عنوان بخشي از برنامه‌هاي استاندارد خود مي‌تواند درها را باز كند و وسايل را بردارد.

مرجع متخصصين ايران سگ رباتيك بوستون ديناميكس

راب پليتر، مديرعامل جديد بوستون دايناميكس گفت:

مانند خود ربات، اين بخش جديد نيز چيزي بيش از يك سخت‌افزار است. اين بازوي رباتيك با رابط متخصصي بصري همراه است و به‌گونه‌اي برنامه‌ريزي شده كه در هر دو حالت از‌راه‌دور و خودمختار (با نظارت ازطريق تبلت) كار كند.

علاوه‌براين، شركت مذكور اعلام كرده است كه فروش دستگاه شارژري را نيز آغاز خواهد كه Spot مي‌تواند خود را به‌صورت خودكار به آن برساند و روي آن قرار گيرد تا شارژ شود. شارژر مذكور مي‌تواند به صاحبان اين ربات‌هاي باهوش كمك زيادي كند.

هنوز Spot براي استفاده در خانه آماده نيست؛ اما روزي خواهد شد. از انديشه متخصصينات من، اين ايده براي شما جذاب خواهد بود كه رباتي را در داخل اتاقي قرار دهيد و آن بتواند با توانايي بصري‌اش لباس كودكان يا حتي خودتان را تشخيص دهد كه روي زمين افتاده است. سپس، لباس‌ها را جمع كند و آن‌ها را درون سبد لباس‌شويي قرار دهد؛ همان‌طور‌كه اكنون نمونه‌هاي اوليه‌ي Spot اين كار را انجام مي‌دهند.

متأسفانه با وجود خوش‌بيني مارك رايبرت،‌ هنوز تا زمان حضور اين ربات‌هاي باهوش در خانه‌هايمان فاصله‌ي زيادي داريم. يكي از دلايل اين امر ارزش ۷۵ هزار دلاري آن است كه هركسي ازپس پرداختش برنمي‌آيد. انديشه متخصصينات شما متخصصان اخبار تخصصي، علمي، تكنولوژيكي، فناوري مرجع متخصصين ايران درباره‌ي استفاده از اين ربات براي انجام كارهاي روزمره چيست؟

تبليغات
جديد‌ترين مطالب روز

هم انديشي ها

تبليغات

با چشم باز خريد كنيد
اخبار تخصصي، علمي، تكنولوژيكي، فناوري مرجع متخصصين ايران شما را براي انتخاب بهتر و خريد ارزان‌تر راهنمايي مي‌كند
ورود به بخش محصولات