سامسونگ و نوكيا قرارداد تجاري امضا كردند

پنج‌شنبه ۲۱ اسفند ۱۳۹۹ - ۲۲:۱۵
مطالعه 2 دقيقه
مرجع متخصصين ايران
روئيترز از عقد قرارداد بين سامسونگ و نوكيا خبر مي‌دهد. به‌موجب اين قرارداد، سامسونگ در ازاي استفاده از فناوري‌هاي پتنت‌شده‌ي نوكيا در حوزه‌ي استانداردهاي ويدئويي، به اين شركت پول پرداخت مي‌كند.
تبليغات

نوكيا و سامسونگ به‌تازگي توافق‌نامه‌اي بر سر مجوز سند ثبت اختراع (پتنت) در حوزه‌ي استانداردهاي ويدئويي منعقد كرده‌اند. به‌نوشته‌ي خبرگزاري GSMArena، براساس اين توافق‌نامه سامسونگ بايد در ازاي استفاده از فناوري‌هاي ويدئويي‌ پتنت‌شده‌ي نوكيا به اين شركت پول بدهد. ظاهرا قرارداد امضاشده به نوكيا مرتبط است و به اچ ام دي گلوبال (HMD Global) ارتباطي ندارد.

در سال‌هاي اخير، نوكيا به‌دليل پيشرفت در حوزه‌ي فناوري‌هاي ويدئويي جوايزي كسب كرده است كه از بين آن‌ها مي‌توانيم به چهار جايزه‌ي امي فناوري و مهندسي اشاره كنيم. آمار نشان مي‌دهد در بيست سال اخير، نوكيا بيش از ۱۲۹ ميليارد يورو در زمينه‌ي تحقيق‌و‌توسعه (R&D) سرمايه‌گذاري و بيش از ۲۰،۰۰۰ پتنت ثبت كرده است كه بيش از ۳،۵۰۰ پتنت به فناوري 5G ارتباط دارند.

تاريخچه‌ي همكاري سامسونگ و نوكيا طولاني است. سال ۲۰۱۳، سامسونگ قراردادي پنج‌ساله به‌منظور كسب مجوز استفاده از پتنت‌هاي نوكيا امضا كرد. سپس سال ۲۰۱۶، نوكيا و سامسونگ توافق‌نامه‌ي صدور مجوز پتنت را گسترش دادند و سال ۲۰۱۸ نيز اين اتفاق بارديگر رخ داد.

در نخستين ماه از سال جاري ميلادي، اريكسون موفق شد در پرونده‌اي با محوريت صدور مجوز منطقي و بدون تبعيض پتنت در تگزاس برنده شود كه عليه سامسونگ باز شده بود. حال اريكسون به شعبه‌ي اروپاي سامسونگ نيز اتهام مشابهي زده است. پيش‌تر سامسونگ و اريكسون به توافق‌نامه‌اي ۶۵۰ ميليون يورويي بر سر پتنت رسيده‌ بودند كه اين مبلغ بايد به اريكسون پرداخت مي‌شد.

روئيترز مي‌نويسد كميسيون تجارت بين‌الملل ايالات متحده‌ي آمريكا ماه جاري ميلادي اعلام كرده است تحقيقاتي را آغاز مي‌كند تا ادعاي اريكسون مبني‌بر نقض پتنت‌هايش را مطالعه كند. گفته مي‌شود اين پتنت‌ها به سيستم‌هاي زيرساخت شبكه‌ي سلولار بي‌سيم 4G و 5G مرتبط هستند.

تبليغات
جديد‌ترين مطالب روز

هم انديشي ها

تبليغات

با چشم باز خريد كنيد
اخبار تخصصي، علمي، تكنولوژيكي، فناوري مرجع متخصصين ايران شما را براي انتخاب بهتر و خريد ارزان‌تر راهنمايي مي‌كند
ورود به بخش محصولات