بانك دويچه: بيت كوين آن‌قدر مهم است كه نمي‌توان از آن صرف‌انديشه متخصصين كرد

دوشنبه ۲ فروردين ۱۴۰۰ - ۲۲:۰۰
مطالعه 2 دقيقه
مرجع متخصصين ايران
دويچه بانك انتظار دارد كه حكومت‌ها تا پايان ۲۰۲۱ قانون‌گذاري درباره‌ي بيت كوين را شروع كنند.
تبليغات

ارزش بازار يك‌تريليون‌دلاري بيت كوين و ظرفيت رشد پيوسته‌ي آن باعث شده است كه طبق گفته‌ي تحليلگر بانك دويچه، رمزارزها مهم‌تر از آن باشند كه بتوان آن‌ها را ناديده گرفت. بخش تحقيق بانك دويچه در گزارشي با عنوان «آينده‌‌ي پرداخت‌ها؛ سري دو قسمت سه، بيت كوين؛ آيا اثر تينكربل مي‌تواند پيش‌گويي باشد كه به واقعيت تبديل مي‌شود؟» ويژگي‌هاي اساسي بيت كوين را توضيح داده و محرك‌هاي اصلي مؤثر بر رشد تاريخي و تبديل آن به سرمايه‌اي يك‌تريليون‌دلاري را تحليل كرده است. منظور از اثر تينكربل مواردي هستند كه فقط به‌دليل باور مردم وجود دارند و از فرشته‌ي داستان پيترپن گرفته شده است.

در اين تحقيق هجده‌صفحه‌اي، تحليل‌گران بانك دويچه گفته‌اند بيت كوين تا زماني مي‌تواند به رشدش ادامه دهد كه مديران سرمايه و شركت‌ها به ورود به اين بازار ادامه دهند. به‌اعتقاد آنان، بانك‌هاي مركزي و حكومت‌ها درك كرده‌اند كه بيت كوين و ساير رمزارزها اينجا باقي خواهند ماند؛ بنابراين، تا پايان سال ۲۰۲۱ درباره‌ي آن‌ها قانون‌گذاري خواهند كرد.

بخش تحقيق بانك دويچه هشدار داد كه با وجود افزايش ارزش بيت كوين، امكان معامله و نقدشوندگي محدود ممكن است رشد آن را به‌عنوان سرمايه مختل كند. تحليلگران بانك دويچه نتيجه گرفتند كه در كوتاه‌مدت، بيت كوين به‌شدت نوساني خواهد بود و در دو تا سه سال آينده، مي‌توان درباره‌ي آينده‌‌اش به‌توافق رسيد.

اين مقاله حاوي توصيه يا پيشنهاد اقتصادي اخبار تخصصي، علمي، تكنولوژيكي، فناوري مرجع متخصصين ايران نيست. خطر از‌‌دست‌‌دادن سرمايه در هر سرمايه‌گذاري وجود دارد و سرمايه‌گذار بايد پس از مطالعه و تحقيق، تصميم نهايي را خود اتخاذ كند و مسئوليت تبعات آن را بر ‌عهده بگيرد.

تبليغات
جديد‌ترين مطالب روز

هم انديشي ها

تبليغات

با چشم باز خريد كنيد
اخبار تخصصي، علمي، تكنولوژيكي، فناوري مرجع متخصصين ايران شما را براي انتخاب بهتر و خريد ارزان‌تر راهنمايي مي‌كند
ورود به بخش محصولات