نويسنده جزوه رايگان پدر پولدار پدر بي‌پول: بيت كوين در عرض 5 سال به بيش از يك ميليون دلار مي‌رسد

پنج‌شنبه ۱۹ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۰:۳۶
مطالعه 2 دقيقه
مرجع متخصصين ايران
رابرت كيوساكي سرمايه‌گذار و نويسنده‌ي جزوه رايگان پرفروش «پدر پول‌دار پدر بي‌پول» مي‌گويد كه تا پنج سال آينده ارزش بيت كوين به يك ميليون دلار خواهد رسيد، بااين‌حال طلا و نقره را ترجيح مي‌دهد.
تبليغات

رابرت كيوساكي سرمايه‌گذار معروف و نويسنده‌ي جزوه رايگان‌هاي سرمايه‌گذاري كه در سال قبل در مصاحبه‌اي با وب‌سايت كوين تلگراف عنوان كرده بود كه ارزش بيت كوين به ۵۰ هزار دلار خواهد رسيد، اين بار فكر مي‌كند كه ارزش اين ارز ديجيتال تا ۵ سال ديگر به بيش از يك ميليون دلار خواهد رسيد. 

كيوساكي در مصاحبه‌اي جديدي با وب‌سايت كيت‌كو مي‌گويد:

بيت كوين را در ۹ هزار دلار خريدم، فكر مي‌كردم كه سركيسه شده‌ام اما به اين دليل بيت كوين خريدم كه ويروس كرونا اقتصاد جهاني را از كار انداخته بود، اما حالا شبيه نابغه‌ها شده‌ام زيرا ارزش آن به ۵۵ هزار دلار رسيده است. فكر مي‌كنم كه ارزش آن تا پنج سال ديگر به ۱.۲ ميليون دلار خواهد رسيد.

بااين‌حال كيوساكي مي‌گويد كه طلا و نقره را ترجيح مي‌دهد.

بيت كوين هنوز جواب خود را پس نداده است، اما توانايي آن را دارم كه در مقابل افت آن خود را نگه دارم، اما طلا و نقره را دوست دارم، طلا و نقره پول خدا هستند. دور دنيا را براي اين چيزها گشته‌ام.

رابرت كيوساكي مي‌گويد كه چاپ پول توسط دولت، محرك اقتصادي بيش از حد و از دست رفتن ارزش دلار به بيت كوين و طلا جذابيت مي‌دهد.

كيوساكي با بيان قانون گرشام كه مي‌گويد: «پول بد، پول خوب را از رواج مي‌اندازد»، دليل او براي خريد بيشتر نقره، طلا، بيت كوين و اتريوم است. او در ادامه مي‌گويد:

اشكال بيش از حد بزرگ شده است، حقوق بازنشستگي‌هايمان از دست رفته‌اند، كودكان نسل انفجار (بيبي بومر) پولي ندارند، آن‌ها [دولت] اقتصاد را از كار انداخته‌اند. اين سيستم همه‌ي ما را مجبور كرده است كه به خريداران طلا و نقره و احتمال رمزارزها تبديل شويم.

به انديشه متخصصين كيوساكي نقره، اين ماده‌ي صنعتي درجه‌اي ديگر از جذابيت را براي خريد ارائه مي‌دهد. او در اين باره مي‌گويد:

حال با وجود AOC [الكساندريا كورتز] و [طرح محرك اقتصادي] نيوديل سبز، نقره هرچه بيشتر به خاطر محيط زيست استفاده مي‌شود، بنابراين نقره فلزي صنعتي است، اما خيلي عجيب است كه آن را نمي‌توانم در خرده‌فروشي‌ها خريداري كنم.

اين مقاله حاوي توصيه يا پيشنهاد اقتصادي از سوي اخبار تخصصي، علمي، تكنولوژيكي، فناوري مرجع متخصصين ايران نيست. خطر از‌دست‌دادن سرمايه در هر سرمايه‌گذاري وجود دارد و سرمايه‌گذار بايد پس از مطالعه و تحقيق، خود تصميم نهايي را اتخاذ كند و مسئوليت تبعات آن را بر‌عهده بگيرد.

تبليغات
جديد‌ترين مطالب روز

هم انديشي ها

تبليغات

با چشم باز خريد كنيد
اخبار تخصصي، علمي، تكنولوژيكي، فناوري مرجع متخصصين ايران شما را براي انتخاب بهتر و خريد ارزان‌تر راهنمايي مي‌كند
ورود به بخش محصولات