آمازون از پهپادها براي ارسال كالاي مشتريان استفاده خواهد كرد

دوشنبه ۱۱ آذر ۱۳۹۲ - ۱۰:۱۴
مطالعه 2 دقيقه
مرجع متخصصين ايران
آمازون -بزرگ‌ترين خرده فروشي الكترونيك- كه در تمام زمينه‌ها از جمله تامين و چيدمان كالا تا تحويل سفارشات به مشتريان از پيشرفته‌ترين روش‌هاي حال حاضر بهره مي‌برد و خود خالق بيشتر آن روش‌ها است، حالا قصد دارد از طريق هليكوپترهاي بدون سرنشين نسبت به تحويل كالا به مشتريان در مدت زمان نيم ساعت اقدام كند.
تبليغات

جف بزوس، مديرعامل آمازون اخيرا در يك ويديو 60 دقيقه‌اي از تلاش‌هاي شركت‌اش براي خلق فرصت‌هاي جديد گفته و اعلام نموده است كه آن‌ها قصد دارند از پهپادها براي ارسال سفارشات مشتريان بهره ببرد. آمازون اين هليكوپترهاي بدون سرنشين را Amazon Prime Air نام گذاري نموده است. بسته سفارش مشتري در قسمت زير پهپاد قرار مي‌گيرد و سپس به محل مورد انديشه متخصصين مشتري ارسال مي‌گردند. هليكوپترهاي بدون سرنشين آمازون قادرند بسته هاي 2.2 كيلوگرمي را تا مسافت 16 كيلومتر جابجا كنند. در حال حاضر 85 درصد سفارشات دريافتي آمازون وزن زير 2.2 كيلوگرم دارند و از اين رو به خوبي مي‌توان از اين روش براي ارسال سفارشات متخصصان استفاده كرد. به اين ترتيب آمازون بدون دخالت دادن سيستم‌هاي پستي قادر خواهد بود تا سفارشات انجام شده تا شعاع 16 كيلومتري از انبارهاي خود را از طريق پهپادها و در كمتر از نيم ساعت ارسال كند.

مديرعامل آمازون در اين گزارش گفته است كه پس از كسب مجوزهاي قانوني و كسب اطمينان از عدم افتادن بسته‌هاي پستي به زمين، آسمان پر از پهپادهاي پستچي خواهد شد.

آمازون در روزهاي شلوغ فروش مانند تعطيلات آخر سال ميلادي در هر ثانيه 300 سفارش را پذيرا است! مديريت اين ميزان سفارش و ارسال به موقع آن‌ها كاري بسيار دشوار است كه هر فروشگاهي قادر به انجام آن نيست. از اين رو آمازون همواره به دنبال راه حل‌هاي اساسي براي سرعت بخشيدن به رسيدگي سفارش مشتريان خود است.

آمازون در حال حاضر 96 انبار فوق پيشرفته در اختيار دارد كه سيستم انبار داري در آن‌ها فوق العاده پيچيده است.

جف بزوس در صحبت‌هايش به اين موضوع نيز اشاره كرده كه 18 سال پيش خودش سفارشات مردم را به پست مي‌برده و از همان زمان آرزوي داشتن يك جراثقيل حمل بار داشته است. او گفته است كه ما بين 4 تا 5 سال تا عملي شدن استفاده از پهپادها براي انتقال بسته‌هاي پستي فاصله داريم، دليل اين تاخير نيز كسب مجوزهاي لازم از سازمان‌هاي دولتي است.

جديد‌ترين مطالب روز

هم انديشي ها

تبليغات

با چشم باز خريد كنيد
اخبار تخصصي، علمي، تكنولوژيكي، فناوري مرجع متخصصين ايران شما را براي انتخاب بهتر و خريد ارزان‌تر راهنمايي مي‌كند
ورود به بخش محصولات