ويزيو اولين تلويزيون OLED 4K خود را در نمايشگاه CES 2020 رونمايي كرد

دوشنبه ۱۶ دي ۱۳۹۸ - ۱۲:۳۹
مطالعه 6 دقيقه
مرجع متخصصين ايران
ويزيو در نمايشگاه CES 2020 مجموعه‌اي از محصولات خانواده‌ي تلويزيون خود را به‌نمايش گذاشت كه اولين نمونه‌ي OLED 4K هم در ميان آن‌ها ديده مي‌شود.
تبليغات

ويزيو نمايشگاه CES 2020 را با اخبار بزرگي شروع كرد كه از ميان آن‌ها مي‌توان سري جديد تلويزيون‌هاي سري P Quantum X ،M Quantum ،V و اولين تلويزيون OLED را نام برد. به‌علاوه، شركت آمريكايي در نمايشگاه امسال جديدترين نسخه‌ي نرم‌افزار هوشمند SmartCast 4.0 و تعدادي محصول صوتي را رونمايي كرد.

تلويزيون‌هاي ويزيو (Visio) بخش مهم اخبار شركت را در CES 2020 به خود اختصاص مي‌دهند. درباره‌ي تلويزيون جديد شركت موسوم به Visio OLED TV اطلاعات زيادي در دست نيست. تنها مي‌دانيم شركت از همان پردازنده‌ي IQ Ultra موجود در سري P در محصول جديد هم استفاده و حاشيه‌هاي كمتري در طراحي لحاظ كرده است. اولين تلويزيون OLED ويزيو در ابعاد ۵۵ و ۶۵ اينچ به بازار عرضه خواهد شد و هنوز خبري از ارزش و تاريخ عرضه در دست نيست.

ويزيو دركنار اولين محصول خود در خانواده‌ي OLED، جديدترين عضو خانواده‌ي P-Series Quantum X را هم معرفي كرد كه حاشيه‌هاي كمتري از مدل‌‌هاي گذشته دارد. محصول جديد شركت را مي‌توان در دسته‌ي تلويزيون‌هاي باريك جاي داد. تغييرات آن‌چنان جديدي در نسخه‌ي جديد سري P ديده نمي‌شود و شركت آمريكايي فقط كمي بهينه‌سازي در بخش‌هاي گوناگون اعمال كرده است.

مرجع متخصصين ايران Vizio P-Series Quantum X

Vizio P-Series Quantum X

مهم‌ترين تغييرات عضو جديد خانواده‌ي P از تلويزيون‌‌هاي ويزيو، در بخش‌هاي داخلي ديده مي‌شود. محصول سال ۲۰۲۰ به جديدترين پردازنده‌ي Vizio IQ مجهز خواهد بود كه هوشمندي آن را بسيار بهبود مي‌بخشد. با استفاده از پردازنده‌ي قدرتمندتر، پردازش الگوريتم‌هاي پيچيده‌تر و ارائه‌ي تصاوير نرم‌تر ممكن مي‌شود. ويزيو ادعا مي‌كند با پردازنده‌ي جديد، محتواي HD و Full HD با دقت و كيفيت بيشتري به 4K Ultra HD تبديل مي‌شود و متخصص نويز و موارد اضافه‌ي كمتري مشاهده مي‌كند. سپس تصوير به‌صورت پيكسل به پيكسل بهينه‌سازي مي‌شود تا جزئيات و كنتراست آن به بهترين نحو منتقل شود.

پردازنده‌ي IQ Ultra كه در جديدترين عضو خانواده‌ي P از تلويزيون‌هاي ويزيو ديده مي‌شود، ظرفيت‌هاي يادگيري ماشين دارد. به‌علاوه، موتور رنگي سه‌بعدي جديد هم در پردازنده وجود دارد كه در تمامي محصولات مجهز به IQ ارائه خواهد شد. درنهايت، متخصص تصاويري با رنگ واقعي‌تر و نزديك به رنگ اصلي محتوا مشاهده خواهد كرد. به تمامي قابليت‌هاي جديد، همراهي از HDR در فرمت‌هاي متنوع را هم اضافه كنيد. تمامي محصولات سال ۲۰۲۰ از فرمت‌هاي Dolby Vision ،HFR10+ ،HDR10 و HLG همراهي مي‌كنند. تنها كافي است محتوايي در فرمت‌هاي مذكور داشته باشيد تا تلويزيون با كيفيت چشمگير آن را به نمايش بگذارد. 

از مهم‌ترين پيشرفت‌هاي ديگر در خانواده‌ي محصولات ويزيو در سال ۲۰۲۰ مي‌توان به اضافه‌كردن نسخه‌هاي ۸۵ اينچي اشاره كرد كه ۷۹۲ منطقه‌ي تاريك‌كننده‌ي محلي دارند. اين مناطق به‌صورت هوشمند براي افزايش كنتراست تصوير، در نور آن تغييراتي ايجاد مي‌كنند. سري Quantum X در سال‌هاي پيش فقط در نسخه‌هاي ۶۵ و ۵۵ اينچ به بازار عرضه مي‌شد.

سري P Quantum X تلويزيون‌هاي ويزيو، همان‌طوركه از نامش برمي‌آيد، مجهز به فناوري كوانتوم دات است. قابليت مذكور به تلويزيون امكان مي‌دهد طيف نوري وسيع‌تري نمايش دهد و نورپردازي بيشتري درمقايسه‌با نسخه‌هاي غيركوانتوم داشته باشد. البته استفاده از كوانتوم دات كمي لرزش تصوير را در تلويزيون افزايش مي‌دهد.

مرجع متخصصين ايران Vizio P-Series Quantum

Vizio P-Series Quantum

تلويزيون‌هاي جديد ويزيو مجهز به موتور مخصوص بازي هستند

ويزيو در تلويزيون‌هاي جديد خود موتوري موسوم به ProGaming Engine ارائه مي‌كند كه كيفيت تصاوير كنسول‌هاي بازي همچون ‌پلي‌استيشن ۴ و ايكس‌باكس وان ايكس را افزايش مي‌دهد. همراهي از نرخ فريم‌هاي متغير (VRR) و AMD FreeSync نيز با استفاده از موتور جديد تا رزولوشن‌هاي 4K Ultra HD ممكن مي‌شود. هدف از پياده‌سازي موتور جديد، كاهش لگ ورودي و ازبين‌بردن تاري تصوير در تلويزيون‌ها بوده است.

يكي از محصولات جديد ويزيو در نمايشگاه CES 2020 با عنوان Vizio P-Series Quantum ارائه مي‌شود كه طراحي مشابهي با نسخه‌ي X دارد. البته اين مدل حاشيه‌هاي بيشتري دارد و در نسخه‌ي ۸۵ اينچي ارائه نمي‌شود. به‌علاوه در نسخه‌ي ارزان‌تر، خبري از ۷۹۲ منطقه‌ي تاريك‌كننده‌ نيست و حداكثر روشنايي نيز كمتر از نسخه‌ي X است.

تلويزيون‌هاي Viso M-Series و Visio V-Series

سري M از تلويزيون‌هاي ويزيو استقبال چشمگيري در بازار تجربه كرده‌اند. نسخه‌هاي سال ۲۰۲۰ اين خانواده ۳۰ منطقه‌ي تاريك‌كننده دارند كه دوبرابر نسخه‌هاي سال گذشته خواهد بود. به‌علاوه در آن‌ها از پردازنده‌ي جديد IQ Active استفاده مي‌شود كه پردازش تصوير نرم‌تر و كارايي و قدرت بيشتر را در بازي به متخصص ارائه مي‌كند.

مرجع متخصصين ايران Vizio M-Series Quantum

Vizio M-Series Quantum

سري V محصولات ديگر ويزيو در دسته‌ي تلويزيون‌ هستند كه مانند سري P مجهز به HDMI 2.1 و eARC شده‌اند. پردازنده‌ي IQ Active شركت در اين محصولات نيز استفاده مي‌شود. البته در سري V خبري از موتور ProGaming نيست؛ اما موتوري ديگر موسوم به V-Gaming در آن‌ها ديده مي‌شود. شركت سازنده ادعا مي‌كند موتور مذكور لگ كمتر در ورودي و تأخير كمتر و تصوير نرم‌تري را با شفافيت بيشتر به متخصص ارائه مي‌كند كه خصوصا در متخصصدهاي بازي، مزيت مهمي خواهد بود. به‌علاوه همراهي از Dolby Vision و +HDR10 نيز در محصولات اقتصادي ويزيو ديده مي‌شود كه تلويزيوني كامل را با ارزشي مقرون‌به‌صرفه به بازار ارائه مي‌كند.

مشخصات تلويزيون‌هاي 4K 2020 ويزيو

مشخصات

P Series Quantum X

P Series Quantum

M-Series Quantum - M8

M-Series Quantum - M9

V-Series

ابعاد

۶۵/۷۵/۸۵ اينچ

۶۵/۷۵ اينچ

۵۵/۶۵ اينچ

۵۰/۵۵/۶۵ اينچ

۴۰/۴۳/۵۰/۵۵/۵۸/۶۰/۶۵/۷۰ اينچ

نور پس‌زمينه

پوشش كامل، تاريك‌كننده‌ي منطقه‌اي

پوشش كامل، تاريك‌كننده‌ي منطقه‌اي

پوشش كامل، تاريك‌كننده‌ي منطقه‌اي

پوشش كامل، تاريك‌كننده‌ي منطقه‌اي

پوشش كامل

منطف تاريك‌كننده

تا ۷۹۲

تا ۲۴۰

۹۰

تا ۳۰

ندارد

نرخ بازسازي

۲۴۰ هرتز دايناميك

۲۴۰ هرتز دايناميك

۱۲۰ هرتز دايناميك

۱۲۰ هرتز دايناميك

۱۲۰ هرتز دايناميك

نرخ بازسازي متغير

۴۸ تا ۱۲۰ هرتز

۴۸ تا ۱۲۰ هرتز

۴۸ تا ۶۰ هرتز

۴۸ تا ۱۲۰ هرتز

نامشخص

پردازنده

IQ Ultra

IQ Ultra

IQ Active

IQ Active

IQ Active

موتور بازي

ProGaming

ProGaming

ProGaming

ProGaming

V-Gaming

HDR

Dolby Vision/HDR10+/HDR10/HGL

Dolby Vision/HDR10+/HDR10/HGL

Dolby Vision/HDR10+/HDR10/HGL

Dolby Vision/HDR10+/HDR10/HGL

Dolby Vision/HDR10+/HDR10/HGL

HDMI

HDMI 2.1 - eARC

HDMI 2.1 - eARC

HDMI 2.1 - eARC

HDMI 2.1 - eARC

HDMI 2.1 - eARC

نرم‌افزار SmartCast 4.0 و Voice Remote

ويزيو در نمايشگاه CES 2020 فقط محدود به ارتقاي سخت‌افزار و ارائه‌ي محصولات جديد نشده است. آن‌ها نسخه‌اي جديد از نرم‌افزار هوشمند خود را موسوم به SmartCast 4.0 منتشر كردند كه درمقايسه‌با نسخه‌هاي قبل، سرعت اجرا و عمليات بيشتر را به متخصص ارائه مي‌كند. به‌علاوه ورودي سريع‌تر و پاسخ‌گويي بهتر به فرمان‌هاي متخصص در نرم‌افزار كنترلي جديد ويزيو ديده مي‌شود. شركت سازنده راحتي استفاده را نيز به‌عنوان قابليت بهينه‌سازي‌شده در نرم‌افزار جديد بيان مي‌كند.

مرجع متخصصين ايران Vizio V Series

Vizio V Series

ويزيو در توضيح نسخه‌ي جديد از نرم‌افزار خود مي‌گويد:

به‌روزرساني SmartCast 4.0 حالت شخصي‌سازي جديد و بهينه را به تلويزيون‌هاي Vizio SmartCast اضافه و محتوا را بسته به علاقه‌ي متخصص شخصي‌سازي مي‌كند.

نسخه‌ي جديد از نرم‌افزار SmartCast 4.0 براي تمامي تلويزيون‌هاي SmartCast ويزيو تا نسخه‌هاي سال ۲۰۱۶ منتشر مي‌شود؛ درنتيجه، خانواده‌ي محبوب D از تلويزيون‌هاي شركت نيز نسخه‌ي جديد را دريافت خواهند كرد.

ويزيو در نمايشگاه CES 2020 نسخه‌ي جديد كنترل صوتي Voice Remote را رونمايي كرد كه در محصولات P-Series Quantum X ،P-Series Quantum ،M-Series Quantum و V-Series ارائه مي‌شود. قابليت جديددكمه‌ي دستور صوتي به متخصص ارائه مي‌كند كه براي راه‌اندازي دستيار صوتي خانگي و ناوبري ساده و متخصصدي استفاده خواهد شد. متخصصان انواع فعاليت‌ها همچون تنظيم صدا، تغيير ورودي، تمركز بر محتواي استريم خاص، جست‌وجو در ويكي‌پديا، مشاهده‌ي وضعيت آب‌وهوا و حتي جست‌وجو درباره‌ي بازيگر يا موضوع مشابه را با استفاده از كنترل صوتي انجام مي‌دهند.

عضو جديد OLED خانواده‌ي تلويزيون‌هاي ويزيو هنوز نام رسمي ندارد و اطلاعاتي هم درباره‌ي ارزش و تاريخ عرضه‌ي آن در دست نيست. تمامي محصولات ديگر كه در اين مطلب به آن‌ها اشاره كرديم، در هفته‌ها و ماه‌هاي پيش‌ رو به بازار عرضه مي‌شوند.

تبليغات
جديد‌ترين مطالب روز

هم انديشي ها

تبليغات

با چشم باز خريد كنيد
اخبار تخصصي، علمي، تكنولوژيكي، فناوري مرجع متخصصين ايران شما را براي انتخاب بهتر و خريد ارزان‌تر راهنمايي مي‌كند
ورود به بخش محصولات