سوني دو ويدئو پروژكتور 4K معرفي كرد

پنج‌شنبه ۱۲ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۰:۴۲
مطالعه 2 دقيقه
مرجع متخصصين ايران
سوني در نمايشگاه IFA 2015 علاوه بر موبايل‌هاي هوشمند جديد، محصولات جديد ديگري را نيز معرفي كرد. اين كمپاني از دو ويدئو پروژكتور جديد با قابليت همراهي از HDR پرده برداشت.
تبليغات

 ويديو پروژكتورهاي 4K اولين بار در سال ۲۰۱۲ وارد بازار شدند و كمپاني سوني يكي از پيشگامان اين عرصه بود. هم اكنون سوني در نمايشگاه IFA 2015 دو ويدئو پروژكتور 4K با قابليت همراهي از HDR معرفي كرده است.

سوني پيش از نمايشگاه IFA 2015 و در سال گذشته‌ي ميلادي، دو ويدئو پروژكتور قدرتمند با نام‌هاي VPL-VW500ES و VPL-VW500ES معرفي كرده بود؛ مدل VPL-VW500ES سوني يك ويدئو پروژكتور سينماي خانگي است كه ارزشي برابر با ۹ هزار پوند دارد. ويدئو پروژكتور VPL-VW500ES هم براي استفاده در محل كار و هم براي استفاده در منزل مناسب است. با داشتن رنگ‌هاي سياه قوي، دريچه‌هاي تهويه‌ي هواي بزرگ و لنزي كه درست در مركز پروژكتور نصب شده است در نگاه اول مشخص مي‌كند با يك ويدئو پروژكتور حرفه‌اي سر و كار داريم. اين ويدئو پروژكتور از VW1000ES كه در سال ۲۰۱۲ عرضه شد كوچك تر است و با ظاهري سياه رنگ و بافتي شن مانند پوشش خارجي زيباي اين پروژكتور را تشكيل مي‌دهد. ويدئو پروژكتور VW300ES در حدود ۵۸۰۰ پوند ارزش دارد. با ارائه چهار برابر تصوير فول اچ‌دي مختص تصاوير بزرگ بر روي پرده‌هاي بزرگ است، مخصوص مسابقات ورزشي زنده و گيمرها كه تجربه اي جديد را به ارمغان مي‌آورد. براي استفاده از آن، شما نياز به يك اتاق با نور كنترل شده و يك صفحه نمايش مخصوص براي نتيجه اي فوق العاده داريد. در حالت كلي عملكرد آن بسيار عالي است و شما مي‌توانيد با داشتن آن به تجربيات فوق العاده‌اي دست يابيد.

حال سوني در نمايشگاه IFA 2015 از دو ويدئو پروژكتور 4K جديد بهينه شده نسبت به دو مدل اشاره شده، معرفي كرده است. اين دو مدل جديد يكي ارزشي نسبتا ارزان‌تر داشته و ديگري از HDR همراهي مي‌كند؛ هر دو از لامپ تصوير داراي عمر بالا بهره‌مند شده‌اند. شركت سوني مدعي شده كه مدل‌هاي جديد تا ۶۰۰۰ ساعت بهره‌وري كامل را فراهم مي‌كند. مدل VW520ES از HDMI همراهي كرده و فرمت بهينه‌تري از HDR را فراهم مي‌كند. به همين منظور كنتراست اين مدل از200,000:1 تا 300,000:1 است. اين ويدئو پروژكتورها داراي موتوري است كه رنگ تصوير را واضح‌تر و زيباتر ارائه مي‌كند.

هر دو مدل داراي HDCP 2.2 و RF 3D است. شركت سوني هنوز ارزش ويدئو پروژكتورهاي جديد را اعلام نكرده است. علاوه بر اين مدل‌ها، شركت سوني مدل جديدي از ويدئو پروژكتور VPL-HW65ES را معرفي كرده كه از فول اچ‌دي همراهي كرده و عمر لامپ آن ۶۰۰۰ ساعت است. از ديگر مشخصات آن مي‌توان به پخش سه بعدي ساخت يافته، IP control و طراحي جديد اشاره كرد. سوني اعلام كرده كه هر سه ويدئو پروژكتور در ماه اكتبر روانه‌ي بازار خواهند شد.  

اخبار و مقالات مرتبط با IFA 2015 را دنبال كنيد.

جديد‌ترين مطالب روز

هم انديشي ها

تبليغات

با چشم باز خريد كنيد
اخبار تخصصي، علمي، تكنولوژيكي، فناوري مرجع متخصصين ايران شما را براي انتخاب بهتر و خريد ارزان‌تر راهنمايي مي‌كند
ورود به بخش محصولات