گوگل مخفيانه در حال كار روي سيستم تحويل بسته با پهپاد است

شنبه ۸ شهريور ۱۳۹۳ - ۲۲:۱۲
مطالعه 1 دقيقه
مرجع متخصصين ايران
به انديشه متخصصين مي‌رسد آسمان آينده با حضور پهپادهاي گوگل اندكي شلوغ‌تر خواهند شد.
تبليغات

The Atlantic گزارش مي‌دهد كه گوگل طي ۲ سال گذشته در حال كار روي سيستم حمل و تحويل مرسولات خود بر پايه‌ي پهپادها بوده كه بعنوان يكي از پروژه‌هاي آزمايشگاه داخلي Google X در دست توسعه قرار داشته است. آزمايشات مربوط به اين برنامه‌ي رازآلود در استراليا به انجام رسيده كه دليل اصلي انتخاب اين كشور، قوانين منعطف‌تر آن در خصوص پرواز پرنده‌هاي هدايت‌پذير از راه دور بوده است.

پهپاد توسعه داده شده توسط گوگل تركيبي از يك هواپيما كه بصورت عمودي پرواز مي‌كند و يك هلي‌كوپتر است تا بتواند حركات افقي را نيز به انجام برساند. ويديوي فوق به خوبي پرنده‌ي گوگل را در عمل به نمايش مي‌گذارد. هنگام تحويل يك بسته، بخش حمل بار توسط يك افسار به پايين فرستاده شده و زماني كه بسته به سلامت به زمين امن رسيد، افسار جمع شده و پهپاد به حركت خود ادامه خواهد داد.

آمازون نيز از مدت‌ها پيش اعلام كرده كه تصميم دارد محصولات خود را به كمك پهپاد به مشتريان تحويل دهد. بنابراين بزودي آسمان پر از مرسوله‌هاي پر سر و صدايي خواهد شد كه به اين سو و آن سو پرواز كرده و شايد هم در اين ميان گاهي با يكديگر تصادف كنند و قطعات مجاني آن‌ها نصيب مردم شود!

جديد‌ترين مطالب روز

هم انديشي ها

تبليغات

با چشم باز خريد كنيد
اخبار تخصصي، علمي، تكنولوژيكي، فناوري مرجع متخصصين ايران شما را براي انتخاب بهتر و خريد ارزان‌تر راهنمايي مي‌كند
ورود به بخش محصولات