تماشا كنيد: پرينتر سه بعدي داراي قابليت پرينت اشياي بافتني

دوشنبه ۳۱ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۴:۳۳
مطالعه 2 دقيقه
مرجع متخصصين ايران
تا به حال تكنولوژي پرينت سه بعدي در زمينه‌هاي مختلف از جمله پرينت غضروف، اندام‌هاي بدن و حتي ايجاد پوسته و لاك براي لاك پشت مورد استفاده قرار گرفته است. حال محققان ديزني موفق به ساخت پرينتر سه بعدي شده‌اند كه قادر است اشياي منعطف مانند عروسك‌ و اسباب‌بازي‌هاي نرم را توليد كند.
تبليغات

 عملكرد پرينتر سه بعدي جديد همانند ماشين آلات معمولي است كه از پلاستيك و فلزات استفاده مي‌كنند اما با اين تفاوت كه پرينتر سه بعدي جديد از پارچه براي ايجاد اشياي انعطاف پذير و متخصصدي استفاده مي‌كند. در بسياري از پرينترهاي سه بعدي مواد در يك نقطه‌ي خاص نگهداري مي‌شود اما براي ايجاد پارچه بايد از يك تكنيك جديد و جايگزين براي تقليد فرآيند بافتن استفاده شود.

محققان ديزني يك فرآيند پرينت دو مرحله‌اي را ابداع كرده‌اند كه براي ايجاد و توليد اشياي پارچه‌اي و بافتني مناسب است. در اين روش ابتدا به كمك ليزر صفحه‌ي مواد مورد استفاده برش داده مي‌شود تا در نتيجه شكلي دو بعدي ايجاد شود. در مرحله‌ي دوم هر برشي كه توسط ليزر جدا شده توسز ماده‌اي حساس به گرما و چسبنده به يكديگر وصل مي‌شوند. زماني كه پرينت تمام شد، تمامي نخ‌هاي اضافي جدا شده و اشياي توليد شده آماده‌ي استفاده است. با استفاده از اين روش محققان ديزني قادر شدند يك خرگوش قرمز رنگ با قابليت حس لمس را با استفاده از مواد رسانا توليد كنند؛ اين حسگر قابل استفاده در نسل جديد ابزارهاي تعاملي است.

در ويدئوي زير مي‌توانيد نحوه‌ي كار اين پرينتر را مشاهده كنيد:

لينك دانلود

تبليغات
جديد‌ترين مطالب روز

هم انديشي ها

تبليغات

با چشم باز خريد كنيد
اخبار تخصصي، علمي، تكنولوژيكي، فناوري مرجع متخصصين ايران شما را براي انتخاب بهتر و خريد ارزان‌تر راهنمايي مي‌كند
ورود به بخش محصولات