پتنت جديد سوني؛ هدست واقعيت مجازي بدون كنترلرهاي سنتي

سه‌شنبه ۲ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۲۲:۱۵
مطالعه 3 دقيقه
مرجع متخصصين ايران
سوني اخيرا پتنتي جديد ثبت كرده است كه در آن، شاهد هدستي واقعيت مجازي با طراحي مدرن هستيم. ظاهرا اين هدست قرار نيست كنترلرهاي سنتي امروزي را داشته باشد.
تبليغات

درحال‌حاضر، تنها راه برقراري ارتباط حركتي با اپليكيشن‌ها و محيط واقعيت مجازي، استفاده از كنترلرهاي مخصوص هدست‌هاي مبتني‌بر اين فناوري است. اين مورد وجه اشتراك بين تمام برندها و محصولات مختلف عرصه‌ي واقعيت مجازي به‌شمار مي‌آيد. آنچه سوني با ثبت پتنت‌هاي جديد خود ارائه مي‌كند، جايگزين‌كردن اين كنترلرها با گجت‌هاي پوشيدني و ارائه‌ي همان قابليت‌هاي قبلي با عملكرد بهتر است.

براساس پتنت جديد سوني، متخصص خواهد توانست ازطريق نوعي مچ‌بند خاص هدست را كنترل كند و دستورها را به آن برساند. درواقع ازطريق اين مچ‌بند، امكان برقراري ارتباط با دوربين‌هاي متعددي فراهم مي‌شود كه براي اين منظور به‌كار گرفته شدند تا حركات و دستورهاي تمامي انگشتان دست به پردازنده‌ي هدست منتقل شود. هريك از اين گجت‌هاي پوشيدني، اطلاعات مربوط به حركات هر دو دست را اسكن مي‌كند و به مركز پردازش اصلي مي‌فرستد كه در اين مثال، كنسول بازي پلي استيشن است. سپس، اين داده‌ها در سيستم پردازش و مجددا به هدست واقعيت مجازي ارسال مي‌شوند.

مرجع متخصصين ايران Sony

سوني در بخشي از توضيحات پتنت جديدش مي‌گويد:

اين روش شامل ثبت حركت دست‌ها با استفاده از دوربين‌هاي متعددي است كه بخشي از سيستم اين دستگاه پوشيدني را تشكيل مي‌دهند. اين گجت پوشيدني به مچ دست متخصص متصل مي‌شود و دوربين‌ها در اطراف او قرار مي‌گيرد. در اين روش، ثبت تصاوير حركات دست به‌صورت پي‌در‌پي تكرار مي‌شود و جرياني از داده‌هاي تصويري به‌دست مي‌آيد. سپس، اين داده‌ها به مركز پردازش سيستم ارسال مي‌شوند و نتايج محاسبات نهايي از محيط مجازي مدانديشه متخصصين در نمايشگر هدست متصل به سر متخصص به‌نمايش درمي‌آيد.
مقاله‌هاي مرتبط:

    مي‌توان به‌وضوح بهبود تجربه‌ي متخصصي هدست‌هاي VR را با استفاده از پتنت جديد سوني متصور شد. اين اقدام ما را يك قدم ديگر به حقيقي‌شدن صحنه‌هايي نزديك مي‌كند كه از فيلم‌هاي علمي‌تخيلي در ذهن داريم. معمولا در اين دسته فيلم‌ها، امكان دسترسي بازيگران به منو دستورهاي مختلف را بدون استفاده از كنترلر و تنها با انگشتان دست مشاهده كرده‌ايم. اين آزادي‌عمل بيشتر علاوه‌بر بهبود رابط متخصصي، مي‌تواند امكان اجراي ايده‌هاي جديد توسعه‌دهندگان را نيز فراهم كند.

    مرجع متخصصين ايران virtual reality

    سوني در پتنت‌هاي ديگري كه در اين زمينه ثبت كرده، به متحول‌شدن نحوه‌ي برگزاري رويدادهاي الكترونيك يا استريم ويديوهاي مختلف اشاره مي‌كند. در اين روش، به‌جاي اينكه شخص به‌صورت حضوري در رويداد حاضر شود يا ازطريق موبايل همراه يا لپ‌تاپ يا كنسول ويدئو استريم مراسم‌ها را مشاهده كند، به شركت‌كننده‌اي مجازي تبديل مي‌شود و با استفاده از هدست واقعيت مجازي خود، تجربه‌اي واقع‌گرايانه از حضور در محل برگزاري رويداد مدانديشه متخصصين كسب مي‌كند.

    سوني در پتنت جديدش مي‌گويد قصد دارد به‌لطف دوربين‌هاي متعدد قرارداده‌شده در مكان‌هاي مختلف، محيط واقعي را به‌صورت مجازي شبيه‌سازي كند و تجربه‌ي حضور در آن مكان را به بينندگان مجازي ارائه دهد. با اين روش، متخصصان مي‌توانند به‌صورت مجازي در رويدادهاي زنده شركت و با ديگران ارتباط برقرار كنند.

    انديشه متخصصينات شما متخصصان اخبار تخصصي، علمي، تكنولوژيكي، فناوري مرجع متخصصين ايران دربارهي پتنت جديد چيست؟

    جديد‌ترين مطالب روز

    هم انديشي ها

    تبليغات

    با چشم باز خريد كنيد
    اخبار تخصصي، علمي، تكنولوژيكي، فناوري مرجع متخصصين ايران شما را براي انتخاب بهتر و خريد ارزان‌تر راهنمايي مي‌كند
    ورود به بخش محصولات