كمك عينك واقعيت افزوده به سگ‌هاي نظامي ارتش آمريكا

يك‌شنبه ۲۰ مهر ۱۳۹۹ - ۱۴:۱۵
مطالعه 3 دقيقه
مرجع متخصصين ايران
شركت Command Sight براي يادگيري بهتر سگ‌هاي نظامي ارتش آمريكا عينك واقعيت افزوده توليد مي‌كند.
تبليغات

ارتش آمريكا در حال آزمايش يك فناوري جديد است كه مي‌تواند تغييرات اساسي در نحوه يادگيري سگ‌هاي نظامي ايجاد كند. بر اساس جديدترين اطلاعات منتشرشده، در اين روش ارتش ايالات متحده آمريكا از عينك واقعيت افزوده در فرايند يادگيري سگ‌ها و عمليات مختلف استفاده مي‌كند.

در ارتش مدرن از سگ‌ها استفاده‌ي زيادي مي‌شود؛ از كشف مواد منفجره و جست‌و‌جوي اهداف مختلف تا همراهي گشت‌هاي پياده‌نظام در مناطق خطرناك همگي به وسيله اين حيوانات معمولا صاحبان سگ‌هاي نظامي با استفاده از حركت دست يا ليزر به آن‌ها علامت مي‌دهد؛ اما اين روش‌ها محدوديت‌هاي خاص خود را دارند و براي درست انجام شدن به فاصله مكاني وابسته هستند. اگر سگ‌ها از صاحبان خود دور باشند نمي‌توانند به‌طور دقيق دستور صادرشده را متوجه شوند و اين مسئله مي‌تواند در بعضي موارد دردسرساز باشد.

اين اشكال چيزي است كه عينك‌هاي وقعيت افزوده قصد رفع كردن آن را دارند. يادگيري‌دهندگان مي‌توانند با گذاشتن اين عينك رو چشمان سگ‌هاي نظامي، از دور دستورهاي لازم را به آن‌ها منتقل كنند. در اين عينك‌ها يك دوربين داخلي وجود دارد كه به‌صورت زنده تصاوير ضبط‌شده توسط سگ را به صاحب آن نشان مي‌دهد. با فناوري واقعيت افزوده مي‌توان به اين موجودات دستورها مورد نياز را نشان داد و ديگر نيازي نيست حتما با حركت دست يا ليزر اين كار را انجام داد. تصور كنيد قرار است در يك منطقه خطرناك عملياتي انجام شود كه براي آن به سگ‌هاي نظامي نياز است؛ با استفاده از اين فناوري، فردي كه دستورها را به اين موجود منتقل مي‌كند مي‌تواند در مكاني پنهان شود و اين كار را با استفاده از واقعيت افزوده و از فاصله دور انجام دهد.

مرجع متخصصين ايران عينك واقعيت افزوده سگ نظامي

البته هنوز اين فناوري در بخش طراحي اوليه است. شركت واقع در سياتل Command Sight وظيفه ساخت آن را بر عهده دارد و آزمايشگاه تحقيقات ارتش بر فرايند انجام اين كار نظارت مي‌كند. همان‌طور كه در تصاوير منتشرشده از نمونه اوليه مشاهده مي‌كنيد، اين عينك‌ها سيم دارند؛ اما بر اساس گزارشي كه توسط يكي از خبرگزاري‌ها منتشر شده، قرار است در نسخه نهايي از يك مدل بدون سيم‌ استفاده شود.

استفان لي، دانشمند ارشد آزمايشگاه تحقيقات ارتش، با انتشار پستي نوشت:

واقعيت افزوده براي انسان و سگ‌ها ‌به‌صورت متفاوتي عمل مي‌كند. واقعيت افزوده در سگ‌ها براي ارائه دستورها و نشانه‌ها استفاده مي‌شوند و اين موجودات نمي‌توانند مانند انسان با آن تعامل داشته باشند. اين فناوري ابزار مهم و جديدي دراختيار ما قرار مي‌دهد كه مي‌توان به وسيله آن ارتباط بهتري با سگ‌هاي نظامي برقرار كرد.

اي.جي پپر، بنيان‌گذار و مديرعامل Command Sight، مي‌گويد ساخت اين فناوري در مراحل اوليه بوده اما بسيار اميدواركننده است. او درباره استفاده از اين ابزار براي سگ‌هاي نظامي توضيح داد:

تاكنون بيشتر تحقيقات انجام‌شده روي روتوايلر (يك نژاد سگ) من، ماتر انجام شده است. توانايي او براي سازگاري با يادگيري‌ها با عينك واقعيت افزوده باورنكردني است. ما هنوز از طراحي اوليه تا نسخه نهايي كه بتوان به‌ وسيله آن تمام سگ‌هاي نظامي را آماده به خدمت كرد فاصله داريم.

عينك واقعيت افزوده براي هر سگ شخصي‌سازي مي‌شود

ايده اوليه عينك واقعيت مجازي براي حيوانات از يك قطعه كيت تثبيت‌شده براي سگ‌هاي نظامي الهام گرفته شده كه به Rex Specs معروف است. اين كيت درواقع يك نوع عينك محافظ است و از چشمان سگ مراقبت مي‌كند. هر كدام از اين عينك‌ها بايد براي سگ‌هاي مختلف با استفاده از اسكنر سه‌بعدي شخصي‌سازي شوند. با اين كار مي‌توان محل دقيق قرار دادن HUD براي زاويه ديد صحيح هركدام از اين موجودات را به دست آورد. پپر در بخشي از سخنان خود با اشاره به عينك‌هاي محافظ پيشين گفت: «آشنايي با Rex Specs به ما در ساخت بهتر اين ابزار كمك مي‌كند.»

محققان مي‌گويند آن‌ها قصد دارند اين فناوري را طي دو سال آينده به يك مدل كاملا بي‌سيم توسعه دهند. به گفته آن‌ها پس از رسيدن به اين مرحله مي‌توانند با دريافت هم انديشي ها متخصصان محصول خود را اصلاح و در نهايت به‌صورت رسمي توليد كنند.

انديشه متخصصين شما متخصصان اخبار تخصصي، علمي، تكنولوژيكي، فناوري مرجع متخصصين ايران درباره استفاده از عينك واقعيت افزوده در ارتش آمريكا چيست؟

جديد‌ترين مطالب روز

هم انديشي ها

تبليغات

با چشم باز خريد كنيد
اخبار تخصصي، علمي، تكنولوژيكي، فناوري مرجع متخصصين ايران شما را براي انتخاب بهتر و خريد ارزان‌تر راهنمايي مي‌كند
ورود به بخش محصولات