انگشتر هوشمند Orii؛ گجتي مجهز به فناوري القاي استخواني

پنج‌شنبه ۱۵ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۴:۴۵
مطالعه 4 دقيقه
مرجع متخصصين ايران
Orii نام انگشتر هوشمند شركت اوريگامي لبز است كه ضمن بهره‌گيري از فناوري القاي استخواني، با دستيار صوتي هوشمند موبايل نيز همگام‌سازي مي‌شود.
تبليغات

اوريگامي لبز قصد دارد دسترسي به دستيارهاي صوتي هوشمند را براي متخصصان بسيار راحت‌تر از قبل كند؛ با گجت جديد اين شركت، ديگر مجبور نيستيد براي دسترسي به دستيار صوتي، دستگاهي مثل هدست‌هاي بلوتوثي يا ايرپادهاي اپل را در گوش بگذاريد؛ به‌جاي آن، مي‌توانيد از انگشتر هوشمند اين استارتاپ استفاده كنيد كه به‌طور كامل با فناوري القاي استخواني يكپارچه شده است و با دستيار صوتي هوشمند موبايل‌تان (صرف‌انديشه متخصصين از اين‌كه گوگل اسيستنت باشد يا سيري) نيز همگام‌سازي مي‌شود.

انگشتر هوشمند اين استارتاپ، «اوري» نام دارد و با اپليكيشني مخصوص مي‌توانيد آن را از طريق موبايل خود كنترل كنيد. براي استفاده از اين گجت، بايد انگشت خود را به‌صورت فيزيكي به گوش بچسبانيد و صداي دستيار صوتي را بشنويد يا با آن صحبت كنيد (اين مكانيسم را مي‌توانيد در اين تصوير مشاهده كنيد).

انگشتر Origami Labs چنين كاري را به‌لطف همراهي از فناوري القاي استخواني انجام مي‌دهد؛ اين فناوري باعث مي‌شود كه شما بتوانيد از طريق ارتعاش استخوان‌هاي چهره‌تان، صداها را بشنويد. در واقع در چنين روندي، گوش بيروني و گوش مياني دور زده و گوش دروني مستقيما تحريك مي‌شود تا صدا را بشنويد.

مرجع متخصصين ايران انگشتر هوشمند اوري اوريگامي لبز / Origami Labs Orii

Orii

اين يعني متخصص مي‌تواند از انگشتر اوري براي انجام كارهايي نظير گوش دادن به پيام‌هاي متني، فرستادن پيام از طريق واتس‌اپ و پاسخ‌دادن به تماس استفاده كند و در كنار اين‌ها به موارد ديگري نظير دريافت اطلاعات زماني و آب‌و‌هوايي، مشخص‌كردن يادآور و به‌طور كلي همه‌ي آنچه سيري و گوگل اسيستنت مي‌توانند انجام دهند، دسترسي داشته باشد.

اين انگشتر، نوتيفيكيشن دريافتي را از طريق ويبره به‌شما اطلاع مي‌دهد و شما مي‌توانيد به‌راحتي آن را به گوش خود بچسبانيد و به‌آن گوش دهيد يا با آن صحبت كنيد.

استارتاپ اوريگامي لبز كه دفتر اصلي‌اش در شهر هونگ‌كونگ قرار دارد و متشكل از ۱۴ نيروي فرد با استعداد است، توسط ماركوس ليانگ-شيا و كوين وانگ در سال ۲۰۱۵ تأسيس شد.

مرجع متخصصين ايران انگشتر هوشمند اوري اوريگامي لبز / Origami Labs Orii

گفتني است كه پدر وانگ (يكي از مؤسسين اوريگامي لبز) از لحاظ بينايي داراي اختلال است و اين موضوع باعث مي‌شود كه استفاده از موبايل‌هاي هوشمند كار سختي براي او باشد. ماركوس ليانگ-شيا در اين رابطه مي‌گويد «جرقه‌ي اوليه‌ي اين انگشتر از همين موضوع نشئت گرفته است؛ هدف‌ اصلي‌مان از ساخت چنين دستگاهي، اين بود كه به افرادي كه داراي اختلال بينايي هستند كمك كنيم. اما در طول پروسه‌ي ساخت اين گجت و قرار دادن آن در كيك‌استارتر، متوجه شديم كه تعامل با تكنولوژي بدون استفاده از نمايشگر، موضوعي است كه عده‌ي كثيري از افراد به‌دنبالش هستند. اين موضوع نشان مي‌دهد كه ما انسان‌ها به‌صورت روزانه، بيش از حدي كه بايد، به دستگاه‌هايمان نگاه مي‌كنيم.»

در فناوري القاي استخواني، گوش‌هاي بيروني و مياني دور زده مي‌شوند و گوش دروني مستقيما تحريك مي‌شود

نكته‌ي منفي در مورد دستگاه‌هاي بلوتوثي نظير ايرپادهاي اپل اين است كه نمي‌توان طي مدت‌زماني طولاني، با آن‌ها احساس راحتي كرد.

به‌علاوه، بايد بخش زيبايي‌شناسي ماجرا را هم در انديشه متخصصين بگيريم. بسياري از افراد دوست ندارند هميشه ايرپادها را در گوش خود داشته باشند؛ ايرپادها و ديگر دستگاه‌هاي بلوتوثي كه در افراد در گوش خود قرار مي‌دهند، اغلب اوقات سيگنالي هستند كه مي‌گويند اين فرد نمي‌خواهد كسي مزاحمش شود.

در كنار اين‌ها، استفاده از دستيار صوتي از طريق اسپيكر موبايل هوشمند، باعث مي‌شود كه حريم خصوصي‌تان چندان حفظ نشود.

مرجع متخصصين ايران انگشتر هوشمند اوري اوريگامي لبز / Origami Labs Orii

اوريگامي لبز سال گذشته پويشي را در كيك‌استارتر به‌راه انداخت و توانست ۴ هزار حامي جذب كند. مؤسسين اين استارتاپ معتقدند كه اين رقم نشان مي‌دهد افراد بسياري به‌چنين محصولي علاقه دارند.

نخستين نسخه‌هاي اين گجت به‌مرور زمان به حاميان اوليه‌ي آن (كه مبلغي بين ۹۹ تا ۱۵۰ دلار پرداخت كرده‌اند) تحويل داده مي‌شود. اوري در مقايسه با ديگر انگشترها، اندازه‌اي بزرگ دارد؛ اما سازندگان گفته‌اند كه اين موضوع قابل‌حل است. مدل دوم اين دستگاه كه در سه‌ماهه‌ي دوم ۲۰۱۹ عرضه مي‌شود، حدودا ۲۵ تا ۳۰ درصد كوچك‌تر خواهد بود و ضمن داشتن رنگ‌بندي‌هاي بيشتر، از ويژگي‌هاي جديدي نيز بهره خواهد برد. اوريگامي لبز گفته است كه قصد دارد در مدل دوم، همراهي از دستيار صوتي الكسا را نيز اضافه كند.

مرجع متخصصين ايران انگشتر هوشمند اوري اوريگامي لبز / Origami Labs Orii

اوري از هم‌اكنون توانسته طرفداران به‌خصوصي پيدا كند. گفته مي‌شود كه خرده‌فروشي‌ها و هتل‌هاي لوكس قصد دارند تا از اين محصول به‌عنوان سيستمي براي ارتباطات تيمي استفاده كنند؛ چرا كه آن‌ها معتقدند اگر متخصصان‌شان بيش از به‌ نمايشگر خيره شوند، به مشتري بي‌احترامي كرده‌اند.

ماركوس مي‌گويد كه صحبت‌هاي اوليه بين اوريگامي لبز با برخي شركت‌هاي موبايل‌محور موجود در هونگ‌كونگ انجام شده است تا آنان انگشتر اوري را به‌عنوان باندل به‌همراه موبايل‌شان در دسترس متخصصان قرار دهند.

تبليغات
جديد‌ترين مطالب روز

هم انديشي ها

تبليغات

با چشم باز خريد كنيد
اخبار تخصصي، علمي، تكنولوژيكي، فناوري مرجع متخصصين ايران شما را براي انتخاب بهتر و خريد ارزان‌تر راهنمايي مي‌كند
ورود به بخش محصولات