گلكسي واچ اكتيو 2؛ نسخه جديد ساعت هوشمند سامسونگ با حاشيه لمسي

سه‌شنبه ۱۵ مرداد ۱۳۹۸ - ۰۹:۳۲
مطالعه 5 دقيقه
مرجع متخصصين ايران
پس از گذشت تنها ۶ ماه از معرفي اولين مدل ساعت‌ اكتيو، نسخه‌ي جديد آن در راه بازار است. در مدل جديد، اشكالات مدل پيشين برطرف شده و حاشيه‌ي چرخان ساعت‌هاي هوشمند سامسونگ بازگشته‌ است.
تبليغات

اوايل امسال، سامسونگ گلكسي واچ اكتيو (Galaxy Watch Active) را به بازار عرضه كرد كه ساعتي نسبتا ارزان بود و بيشتر بر عملكردهاي ورزشي تمركز داشت. حالا و تنها پس از گذشت ۶ ماه، اين شركت گلكسي واچ اكتيو ۲ را معرفي كرده كه نسخه‌ي ارتقايافته‌ي مدل اوليه است.

نكته‌ي عجيب درباره‌ي محصول جديد سامسونگ آن است كه كره‌اي‌ها قصد ندارند با عرضه‌ي مدل جديد به بازار، فروش نسخه‌ي اصلي را متوقف كنند؛ بلكه مي‌خواهند هر دو مدل را بفروشند و تنها در ارزش‌ آن‌ها تفاوت‌هايي وجود داد و حتي قصد دارند مدل قديمي‌تر گلكسي واچ را هم در بازار نگه دارند. گلكسي واچ اكتيو ۲ در دو اندازه‌ي ۴۰ و ۴۴ ميلي‌متري و در دو حالت مختلف بلوتوث و LTE به بازار عرضه خواهد شد. قرار است فروش اين ساعت از ۲۷ سپتامبر و با ارزش ۲۷۹ دلار آغاز شود.

بزرگ‌ترين اشتباه سامسونگ در گلكسي واچ اين بود كه حاشيه‌ي چرخان اسمارت واچ خود را حذف كرد؛ مؤلفه‌اي كه سال‌ها نشانه‌اي از ساعت‌هاي هوشمند سامسونگ بود. در گلكسي واچ اكتيو با اينكه نرم‌افزارها به‌گونه‌اي طراحي شده‌ بود كه در پيرامون محيط ساعت قرار داشت و براي حاشيه‌ي چرخان طراحي شده بود، به‌منظور جهت‌يابي بيشتر بر توانايي لمسي صفحه‌ي ساعت تمركز شده‌ بود. همچنين، بسياري از عملكردها به دوبار كليك‌كردن نياز داشت و درنتيجه، مكان‌يابي با اشكالاتي مواجه مي‌شد.

مرجع متخصصين ايران galaxy watch active 2

خوشبختانه در ساعت هوشمند گلكسي واچ اكتيو ۲، حاشيه‌ي كنترل‌كننده‌ي ساعت بازگشته‌ است؛ اما برخلاف نسخه‌هاي قديمي‌تر، اين ساعت جديد حاشيه‌ي چرخان فيزيكي ندارد و به‌جاي آن، نوار سياهي در حاشيه‌ي ساعت قرار دارد كه به‌صورت لمسي فعاليت مي‌كند و وقتي انگشت خود را روي آن بكشيد، مي‌توانيد بخش‌هاي مختلف منو و صفحه را ببينيد و انتخاب كنيد. اين ويژگي عملكرد خوبي دارد؛ هرچند به‌انديشه متخصصين مي‌رسد اگر دستكش به‌دست داشته باشيد، نمي‌توانيد از آن بهره‌مند شويد. وقتي انگشت خود را روي اين نوار مي‌كشيد، لرزشي لمسي حس مي‌كنيد كه حسي شبيه كاركردن با حاشيه‌ي چرخان قبلي به شما مي‌دهد.

اكتيو ۲ ازلحاظ طراحي بسيار شبيه به مدل اصلي اكتيو است و تنها تفاوت آن در حاشيه‌ي كنترل‌كننده است. اين ساعت هوشمند بسيار باريك و سبك است و حاشيه‌ي خميده‌ي آن باعث مي‌شود سبك‌تر از چيزي كه هست، به‌انديشه متخصصين برسد. نسخه‌ي بلوتوثي اين ساعت از جنس آلومنيوم و نسخه‌ي LTE از استيل ضدزنگ ساخته شده‌ است.

مرجع متخصصين ايران samsung galaxy watch active2 / سامسونگ گلكسي واچ اكتيو ۲
مرجع متخصصين ايران samsung galaxy watch active2 / سامسونگ گلكسي واچ اكتيو ۲
مرجع متخصصين ايران samsung galaxy watch active2 / سامسونگ گلكسي واچ اكتيو ۲
مرجع متخصصين ايران samsung galaxy watch active2 / سامسونگ گلكسي واچ اكتيو ۲

سامسونگ مي‌گويد در اكتيو ۲ نمايشگر ضربان قلب و شتاب‌سنج در مقايسه با مدل‌هاي پيشين بهبود يافته‌ است. اين ساعت، اولين ساعتي است كه در آن از دستيار مجازي سامسونگ، بيكسبي (Bixby) استفاده شده‌ است. اكتيو ۲ قابليت ECG هم دارد؛ اما سامسونگ مي‌گويد در زمان عرضه به بازار، اين امكان فعال نيست. اين ساعت نسخه‌ي پنجم بلوتوث را دارد و از NFC براي امكان پرداخت بهره مي‌برد. همچنين، با داشتن اين ساعت مي‌توان بدون نياز به تلفن‌همراه از GPS براي موقعيت‌يابي استفاده كرد.

اكتيو ۲ همان‌گونه كه از نامش مشخص است، بر ورزش‌كردن تمركز دارد؛ اما سلامتي و استراحت را هم از ياد نبرده است. اپليكيشن Calm اين ساعت برنامه‌هاي مخصوص مديتيشن دارد و زمان خواب شما را مطالعه مي‌كند. اين ويژگي به زبان‌هاي انگليسي و اسپانيايي و آلماني در دسترس است. علاوه‌براين، اكتيو ۲ مي‌تواند ميزان استرس شما را بسنجد و از آن تاريخچه بسازد. در اكتيو ۲ خاصيت ضدآب ارتقا يافته و به 5ATM رسيده؛ درنتيجه، اين ساعت را براي شنا مناسب كرده‌ است. همچنين، صفحه‌نمايش سوپرامولد اين ساعت از محافظ گوريلا گلس بهره مي‌برد.

مرجع متخصصين ايران samsung galaxy watch active2 / سامسونگ گلكسي واچ اكتيو ۲

اكتيو ۲ مانند ديگر ساعت‌هاي هوشمند سامسونگ، از پلتفرم تايزن (Tizen) استفاده مي‌كند و با دستگاه‌هاي اندرويد و iOS سازگار است. ويژگي جديد ديگري كه در اين ساعت وجود دارد، قابليتي به‌نام My Style است كه به شما اجازه مي‌دهد براساس لباستان ظاهر ساعت را تغيير دهيد. براي اين كار مي‌توانيد با تلفن‌همراه از خودتان عكس بگيريد و از آن عكس استفاده كنيد. در اكتيو ۲، فهرست پخش اسپاتيفاي به‌صورت آفلاين هماهنگ مي‌شود و مي‌تواند در صفحه‌نمايش كوچك خود ويدئو‌هاي يوتيوب را پخش كند.

مرجع متخصصين ايران Samsung Galaxy Watch Active2 44mm Aluminum
مرجع متخصصين ايران Samsung Galaxy Watch Active2 44mm Aluminum
مرجع متخصصين ايران Samsung Galaxy Watch Active2 44mm Aluminum
مرجع متخصصين ايران Samsung Galaxy Watch Active2 44mm Aluminum

ازآنجاكه سيستم‌عامل مخصوص پوشيدني‌هاي گوگل سال‌ها است براي تكميل‌شدن تقلا مي‌كند، مي‌توان گفت ساعت‌هاي هوشمند سامسونگ بهترين انتخاب هستند؛ چون به‌خوبي با موبايل اندرويدي هماهنگ مي‌شوند. البته اين ساعت‌ها هم كامل نيستند؛ چون بيش‌از‌حد به دستگاه‌هاي ساخت سامسونگ وابسته‌اند؛ اما طراحي مناسبي دارند و به‌راحتي مي‌توان با نرم‌افزار آن‌ها كار كرد. در اكتيو ۲ بسياري از اشكالات نسخه‌ي اصلي اكتيو برطرف شده‌ است و با اينكه ارزش گران‌تري دارد، با توجه به قابليت‌هاي جديدش ارزشش پذيرفتني خواهد بود.

مقايسه 2 محصول
مرجع متخصصين ايران samsung galaxy watch active2 / سامسونگ گلكسي واچ اكتيو ۲سامسونگ گلكسي واچ اكتيو 2 مدل 44 ميلي‌متريمرجع متخصصين ايران samsung galaxy watch active2 / سامسونگ گلكسي واچ اكتيو ۲سامسونگ گلكسي واچ اكتيو 2 مدل 40 ميلي‌متري
معرفي2019، اوت2019، اوت
وضعيتموجود. عرضه شده در اوت 2019موجود. عرضه شده در اوت 2019
ابعاد44 در 44 در 10.9 ميلي‌متر44 در 44 در 10.9 ميلي‌متر
وزن44 گرم37 گرم
سيم‌كارتسيم‌كارت الكترونيكي eSIMسيم‌كارت الكترونيكي eSIM
ساير مشخصات بدنه- Samsung Pay - استاندارد MIL-STD-810G - گواهي IP68 - سازگار با بند 22 ميلي‌متري - قابليت ECG - حاشيه‌هاي نمايشگر لمسي - بدنه‌ از جنس فولاد 316L- Samsung Pay - استاندارد MIL-STD-810G - گواهي IP68 - سازگار با بند 20 ميلي‌متري - قابليت ECG - حاشيه‌هاي نمايشگر لمسي - بدنه‌ از جنس فولاد 316L
نوعSuper AMOLED لمسي خازني، 16 ميليون رنگSuper AMOLED لمسي خازني، 16 ميليون رنگ
سايز1.4 اينچ (~32.7% نسبت نمايشگر به بدنه)1.2 اينچ (~32.6% نسبت نمايشگر به بدنه)
رزولوشن360 در 360 پيكسل، 1:1 (~364 پيكسل در اينچ تراكم پيكسلي)360 در 360 پيكسل، 1:1 (~364 پيكسل در اينچ تراكم پيكسلي)
محافظكورنينگ گوريلا گلس +DXكورنينگ گوريلا گلس +DX
ساير مشخصات نمايشگرAlways-on displayAlways-on display
سيستم‌عاملTizen - مبتني بر wearable OSTizen - مبتني بر wearable OS
تراشهExynos 9110 نانومتريExynos 9110 نانومتري
پردازنده مركزيدو هسته‌اي 1.15 گيگاهرتز Cortex-A53دو هسته‌اي 1.15 گيگاهرتز Cortex-A53
پردازنده گرافيكيMali-T720Mali-T720
حافظه داخلي4 گيگابايت، 738 مگابايت رم4 گيگابايت، 738 مگابايت رم
اسپيكربلهبله
باتريباتري غير قابل تعويض ليتيوم يوني با ظرفيت 340 ميلي آمپر ساعتباتري غير قابل تعويض ليتيوم يوني با ظرفيت 247 ميلي آمپر ساعت
حسگرهاشتاب‌سنج، ژيروسكوپ، ضربان قلب‌سنج، فشارسنجشتاب‌سنج، ژيروسكوپ، ضربان قلب‌سنج، فشارسنج
فناوريعرضه در مدل LTE و WiFi (مدل LTE در ايران قابل استفاده نيست)عرضه در مدل LTE و WiFi (مدل LTE در ايران قابل استفاده نيست)
شبكه بي‌سيمWi-Fi 802.11 b/g/nWi-Fi 802.11 b/g/n
بلوتوث5.0، A2DP، LE5.0، A2DP، LE
GPSبله، با GLONASS، GALILEO، BDSبله، با GLONASS، GALILEO، BDS
NFCبلهبله
USBخيرخير
رنگ‌هامشكي، نقره‌اي، طلايي، صورتيمشكي، نقره‌اي، طلايي
محدوده ارزشحدود 400 يوروحدود 350 يورو
تبليغات
جديد‌ترين مطالب روز

هم انديشي ها

تبليغات

با چشم باز خريد كنيد
اخبار تخصصي، علمي، تكنولوژيكي، فناوري مرجع متخصصين ايران شما را براي انتخاب بهتر و خريد ارزان‌تر راهنمايي مي‌كند
ورود به بخش محصولات